kat (8mnd) bloed aan kont en ontlasting stinkt verschrikkelijk

Discussion in 'De lounge' started by brownielover, Jun 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Onze kater van 8 maand heeft sinds 3 maand ofzo verschrikkelijk stinkende ontlasting. Echt, als hij heeft gepoept en je komt in de buurt ga je bijna knok Out. ;) heb hem ander voer gegeven en ben gestopt met nat voer, maar dat helpt niet. Hij blijft stinken.

Maar sinds een tijdje ligt er soms ook een druppel bloed in huis. Nu zag ik net dat zijn anus zeg maar beetje rood was van bloed. Nu vraag ik me af wat die 2 dingen samen kunnen betekenen?

Hij eet goed, is actief, zit goed in zijn vacht, drinkt goed.. Er lijkt niks met hem aan de hand.:( Komt het misschien doordat het een veelvraat is? Hij eet alles; echt alles. Brood, yoghurt, vlees, aardappels, koekjes enzovoort. Natuurlijk krijgt hij dit niet van mij, maarja soms ligt er wat op tafel/aanrecht en ben ik even boven en kom ik terug loopt meneer alles op te eten. Ook eet hij hout:( Van onze houtbakjes op tafel, knaagt aan de muur en eet als het even kan een saté prikker op.

Het is overigens een binnenkat.

Zou bovenstaande de oorzaak kunnen zijn of is het aan te raden de dierenarts te bezoeken? En wat zou ik kunnen laten onderzoeken?

Vast bedankt :)

2. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou wel even naar de dierenarts gaan...
    Maar als hij hout eet, dan kan het best zijn dat hij zijn achterste openhaald als hij poept denk ik.
    Ik zou in ieder geval met de dierenarts bespreken waar dit vandaan kan komen dat hij hout eet..

3. mumija

mumija Niet meer actief

En die stinkende ontlasting lijkt mij te komen van het eten dat hij wegjat..(vet en melkproducten).

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Lijkt me wel handig om even naar de dierenarts te gaan....

5. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
    Ik zou de ontlasting even laten onderzoeken op giardia of de e-colibacterie.

6. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Dank voor reacties. Ga morgen maar even bellen en een afspraak maken voor volgende week. Heb even gegoogled op wat jij zei Ukkie27 en die e-colibacterie zitten wel wat herkenning punten bij zoals dat slijm en diarree achtige ontlasting ook. Ik heb trouwens nog een kat rondlopen, moet ik die ook automatisch laten onderzoeken? Die ziet er ook uit alsof er niks aan de hand is.
    . Hopelijk hebben ze ook niks natuurlijk:)

Dat hout kauwen ga ik ook even navragen.. Ik dacht zelf aan doorkomen van de tanden ofzo? Raar beest:D

7. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Sluit mij aan bij de rest. Ga even langs de dierenarts. Wat ie allemaal snaait, kan niet goed wezen.

8. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Volgens mij lusten de meeste gezonde katten die spullen allemaal niet die hij eet. Natvoer zou ik altijd geven, er zit ook vocht in en katten drinken niet zoveel. Je wilt nu niet hebben dat hij obstipatie krijgt alleen van die brokken.

9. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Blaasontsteking?

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Even een bezoekje aan de dierenarts. Het hele erge stinken zie je wel eens bij giardia/titrichimonas foetus. Denk dat het handig is om drie dagen ontlasting (vanaf 2 dagen voor het onderzoek tot en met de dag van het onderzoek) te verzamelen en mee te nemen, dan kunnen ze het direct onderzoeken.

11. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Maar zou die om een reden dat allemaal snaaien dan? Ik dacht gewoon dat dat bij hem hoorde weetje wel. Zo'n alles eter:) doet ie al sinds ik hem heb.

Jatobe hij drinkt wel goed zijn drinkbak is elke dag zga leeg. Maar kan voor zekerheid wel even wat voer halen bij de dierenwinkel morgen.

12. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Is het erg als er grind aan blijft zitten denk je?:D ze maken met zn 2 en gebruik vd kattenbak, maar denk dat ik wel weet wie welke ontlasting heeft. Die ziet er gewoon wat aparter uit:) ga morgen ff bellen, ben wel benieuwd nou..

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,633
    5,661
    113
    1 van onze kat had ook erg stinkende en dunne ontlasting. Nu bleek dat hij allergisch is voor aardappel. Overgestapt op voer met rijst er in en gaat het stukken beter.

14. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 van mijn katten heeft dit ook een aantal keer gehad. Bleek ook intolerant voor bepaalde voeding. Bloed kwam echt in plasjes naar buiten. Darmontsteking. Allemaal goed gekomen. Maar je schrikt wel

15. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Aug 17, 2014
    1,245
    413
    83
    Female
    Bij mijn Iieve zoontje en dito man
    Mijn kat bleek giardia te hebben. Ik zou overigens wel oppassen met dat hout, straks perforeert 'ie z'n ingewanden.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gelijk naar de da. En neem een bakje ontlasting van hem mee. Het liefst verse ontlasting.

Succes

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Recent nog ontwormd? En idd ff naar de dierenarts, better safe than sorry. Ik zou ze trouwens allebei meenemen, je bent dan toch al op consult en dan worden ze samen even APK gekeurd.

Share This Page