dilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door linda81, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik zit met een probleem,Ik ben gastouder en kan er voor 3 dagen 2 kindjes bijkrijgen die op 60 meter bij mij vandaan wonen.Het gaat om donderdag ,dan vang ik al 2 kinderen op en ik heb er zelf 3 dus dan zou er nog 1tje bijmogen.Nu heb ik op donderdag een meisje die naar school gaat en waar ik 6 uur voor schrijf.Maar als die 2 kindjes erbij komen kan ik 18 uur opschrijven.Nu weet ik ook dat het meisje die naar school gaat terug gaat verhuizen en dus weggaat.De vraag is alleen wanneer???En ben ik onmenselijk als ik voor de 2 kindjes kies??Helaas is ruilen geen optie.Ik vraag alleen jullie mening en ik heb absoluut nog geen keuze gemaakt..;)Dus vreoordeel me niet meteen.

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dus je wilt eigenlijk weten of wij vinden dat jij tegen de ouders van dat ene meisje mag zeggen dat ze andere opvang moeten zoeken omdat jij twee kindjes op kunt vangen en dan dus meer kunt verdienen?

Nee ik vind niet dat dit kan. Die mensen rekenen toch op jou?
    Daarnaast lijkt het mij dat je een overeenkomst met deze mensen hebt en misschien heb je zelfs wel algemene voorwaarden? Dan lijkt mij dat je dit soort dingen (opzegging) geregeld hebt?

3. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ja zo is de situatie inderdaad.Het komt ook omdat ik weet dat ze gaan verhuizen maar wat ik al schreef..ik heb nog geen beslissing gemaakt hoor.en anders wordt het contract beeindigd met een opzegtermijn van 2 maanden en ik ben ook wel weer zo dat ik net zolang opvang aan haar wil bieden tot ze eventueel een andere ouder heeft gevonden.Ik vind het erg lastig...:(

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je zou het met de betreffende ouders kunnen overleggen!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze gastouder zat met eenzelfde dilemma en heeft ons gewoon voorgelegd of we konden ruilen. Dat kon, en in goed overleg hebben we dat allemaal geregeld :)
    Ik zou dus vooral met alle partijen even goed overleggen :)

6. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Nou de ruilonderhandelingen heb ik al geprobeert maar omdat ze ook bezig is met een nieuwe baan is het allemaal lastig voor allemaal...Als we noueens wisten hoe haar nieuwe rooster werd...
    Maar misschien komt het ook wel zo uit dat ze dan op dinsdag kan komen dat heb ik wel grvraagd en ze kijkt er ook naar maar het is dus wachten op de baan,hoort ze deze week als het goed is...

Maar als het dus niet gaat lukken was ik nieuwsgierig hoe jullie over deze sitatie denken...

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

even overleggen lijkt mij de goede keuze, die ouders snappen dat zelf ook wel dat je haar niet zomaar op wilt geven maar als ze toch gaan verhuizen, jij daarna met een lege plek komt te zitten. Misschien is een andere dag wel een optie en/of kunnen die andere 2 nog een maandje wachten?

edit: lees je nieuwste post. als je haar dag kan ruilen is er toch niets aan de hand.. het is niet alleen maar liefde werk oud papier het is je werk.;)

als je op werk buitenshuis ruim het dubbele kan krijgen door overleg en 1 dag ruilen en dat kan doe je dat toch ook. Vind het dus heel logisch.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Tja ik ben van mening dat je een afspraak hebt met de ouders van dat ene kindje. Dus je zal je aan dat contract moeten houden. Het is jammer dat je nu meer uurtjes kunt krijgen door 2 kindjes te gaan opvangen. Maar je hebt een contract met de ander en daar zal je je ook aan moeten houden.

Je kan natuurlijk wel altijd overleggen met die ouders over wanneer ze van plan zijn om te verhuizen. Als dat binnen een paar maanden is, dan kun je weer die andere ouders inlichten vanaf wanneer er plaats is voor hun 2 kinderen.

Je kunt niet zomaar de opvang van dat ene kindje stop zetten vind ik inverband meer uren.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

eens!

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mee eens. Plus dat het betreffende kindje dan misschien voor heel korte tijd naar een nieuwe gastouder zou moeten, wat ik best sneu zou vinden (al die veranderingen in zo korte tijd).

11. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Daar kan ik inkomen,maar het is een bijdehante tante dus dat is geen probleem...;)

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    mijn dochter is ook een bijdehante tante maar die zou het wel erg vervelend vinden om ergens anders te moeten wennen ;).

Kan je niet van die 2 kindjes 1 opvangen en dan de ander onderhands regelen met de ouders? dat je dan dus tijdelijk een kindje extra hebt? het gaat zoals ik begrijp alleen maar om een paar uur na schooltijd.

13. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Uit het standpunt van de ouders van het kindje gekeken inderdaad een hele vervelende situatie. Kindje zou weer ergens anders moeten wennen voor korte tijd. Ouders moeten op zoek naar een adresje waar ze een net zo goed gevoel bij hebben. Als het mijn kindje zou zijn wat bij jou zat zou ik even flink van je balen eerlijk gezegd.

Dan de andere kant. De zakelijke financiele kant waar jij waarschijnlijk ook een beetje om begonnen bent. 6 Uur of 18 uur kunnen schrijven dat scheelt nog al wat. Ik begrijp dus ook jouw standpunt heel goed.

Moeilijke keus dus. Ga je voor de inlevende kant of de financiele kant dat zijn eigenlijk de keuzes die je hebt.

Ik denk wel dat je vraag op dit forum alleen maar reacties gaat uitlokken die het eerste verhaal schetsen en dat is ook begrijpelijk.

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Je mag toch maar een maximum aantal kinderen tegelijk opvangen? Dan ga je dat toch niet onderhands staan regelen? Er zal wat gebeuren zeg.. dan ben je lekker de pisang. Goed idee.

Maar even een vraag; je schrijft zes uur voor een kindje dat naar school gaat? Hoe zit dat in elkaar dan? Onze dochter gaat nog niet naar school en heeft per dag 10 uur opvang (we brengen haar iets eerder, omdat het logistiek anders niet te doen is). Maar die tien uur is ze daar dus ook gewoon en ze eet er ook mee en alles. Hoe kom je dan aan zes uur als een kindje op school zit? Of zijn dat de totale uren van de complete opvang?

Je kunt dus meer verdienen met twee andere kindjes. Ja, ik weet het niet. Ik zou het niet tof vinden als ik gebeld zou worden door Esmae haar gastouder met het idee een ander te zoeken, zodat zij meer inkomsten heeft. Zakelijk gezien begrijp ik dat weer wel, maar opvang bestaat natuurlijk voor een groot deel uit een stuk vertrouwen. Ik wil voor Esmae een stabiele factor hebben en ja, dat kan veranderen, maar op moment dat ik een contract sluit, wil ik dat contract ook gewoon aanhouden.

15. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    bij mijn gob mag je voorschoolse opvang 2 en een half uur en na schoolse opvang 3 en een half uur schrijven.Anders wordt het onaantrekkelijk voor gastouders om op schoolgaande kinderen te passen,is hun visie daarop.

Ja en dat verhuizen,ze zei zelf dat dat echt nog wel een of 2 jaar gaat duren ik blijf het lastig vinden;)

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Daar zat ik dus ook aan te denken. Het karakter maakt niet uit lijkt me .Wennen moet ze en dat lijkt me niet heel fijn als je ook nog vlak erna gaat verhuizen waar ze ook moet wennen.

17. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    los van het feit wat ik ervan vind. hoe zit zoiets juridisch. je hebt toch een contrakt met de ouders van dat meisje? ik zou NOT amused zijn als ouder van dat meisje. om over de gevoelens van het meisje nog maar te zwijgen.

18. tulip

tulip Niet meer actief

oke, mijn mening. Ik vind eigenlijk dat je gewoon die 2 andere kindjes af moet houden. Of er eentje toezeggen en erbij vermelden dat je geen idee hebt, wanneer je voor de ander plek hebt.
    Je hebt gevraagd om te ruilen, maar meer vragen en overleggen zou ik niet meer doen, ik ben bang dat je dan echt super zakelijk over gaat komen en dat het bij mensen misschien verkeerd overkomt (dat je het dus alleen voor het geld doet;))

Ik vind dus dat je dat meisje zult moeten blijven opvangen tot ze zelf de opvang opzeggen.

19. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Je hebt gevraagd om te ruilen, maar meer vragen en overleggen zou ik niet meer doen, ik ben bang dat je dan echt super zakelijk over gaat komen en dat het bij mensen misschien verkeerd overkomt (dat je het dus alleen voor het geld doet;))

Was ik ook niet van plan...

20. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Als het nog 2 jaar duurt, kun je dan niet beter nog een kindje erbij zoeken?
    Ik zou het echt raar vinden als mijn go met zoiets bij mij zou komen. Risico van het werk lijkt me.

Deel Deze Pagina