Mijn kleine meid doet soms dr broek uit, romper los en pamper uit en gaat dan op t potje maar doet niks. Gister was het weer zover 1 plas direct op t potje 2e plas een beetje in de keuken en toen is ze weer gauw op t potje gegaan en 3e plas in delen op de grond Vanavond ging ik dr billen verschonen en besloot ik haar ff een halfuur in haar blote billen te laten lopen. En ze heeft netjes geplast en gepoept op het potje. Nu wil ik haar elke avond half uurtje/uurtje voor het slapen gaan in haar blote billen laten lopen. Is dat wel verstandig of zal dit verwarrend voor haar werken. Kan ik beter wachten tot ze echt zelf interesse in het potje toont of kan het wel zoals ik wil ? Alvast bedankt
Zindelijkheidstraining voordat een kindje er aan toe is heeft absoluut geen zin. Echter; ik lees niet perse uit jouw verhaal of ze er wel of niet interesse voor heeft. Mocht ze er wel aan toe zijn dan kun je uiteraard gaan oefenen: Na het plassen even op een potje met desnoods een boekje lezen (er zijn hele leuke boekjes over plassen op een potje) Vooral ENORM prijzen als ze iets op dr potje heeft gedaan. Kindertjes (ach wees eerlijk: wie niet) groeien op complimenten en knuffels van mama. Voor het eigen gevoel; eerst een onderbroekje aan en dan een luier dan voelt ze dat ze nat is en als ze dat vies vindt heb je kans dat ze eerder aangeeft dat ze moet plassen. Een maillot is ook "leuk"; je moet dan wel dweilen maar manman wat voel je je vies als niet alleen je billen maar ook je hele benen nat voelen! Ik vind dat niet iets voor in het begin maar goed; het is wel een leuke om te onthouden Hoe dan ook: eerst uitvinden of ze er aan toe is (nogmaals: misschien is ze dat wel maar ik lees dat niet zo direct)
Zindelijkheidstraining voordat een kindje er aan toe is heeft absoluut geen zin. Echter; ik lees niet perse uit jouw verhaal of ze er wel of niet interesse voor heeft. Mocht ze er wel aan toe zijn dan kun je uiteraard gaan oefenen: Na het drinken even op een potje met desnoods een boekje lezen (er zijn hele leuke boekjes over plassen op een potje). Vooral ENORM prijzen als ze iets op dr potje heeft gedaan. Kindertjes (ach wees eerlijk: wie niet) groeien op complimenten en knuffels van mama. Voor het eigen gevoel; eerst een onderbroekje aan en dan een luier dan voelt ze dat ze nat is en als ze dat vies vindt heb je kans dat ze eerder aangeeft dat ze moet plassen. Een maillot is ook "leuk"; je moet dan wel dweilen maar manman wat voel je je vies als niet alleen je billen maar ook je hele benen nat voelen! Ik vind dat niet iets voor in het begin maar goed; het is wel een leuke om te onthouden Hoe dan ook: eerst uitvinden of ze er aan toe is (nogmaals: misschien is ze dat wel maar ik lees dat niet zo direct)
Nouja of ze er aan toe is weet ik niet. Ze gaat wel graag op het potje met en zonder kleding. en ophouden kan ze dus ook al een beetje. maar echt vies vindt ze het niet als ze nat is. Ik was er net aan het afdrogen en ze sprint weg en zegt dat ze moet poepen en ging direct op t potje en doet niks. Daarna gevraagd of ze pamper aan wilde Nee was haar antwoord. Ik ging de badkamer ff opruimen en zij ging naar dr kamer om een maillot te pakken en ze had toen geplast en ze is erin gevallen. Dus ik weet niet of ze huilde omdat ze vies was of omdat ze gevallen was. Ze stopte wel toen ik dr uitkleedde, troosten deed dr niks. Ik wil dr ook nog niet echt zindelijk maken hoor. Maar gewoon wat bekender laten maken met plas en poep op de wc/potje. En het leek mij misschien handig om dan voor t slapen gaan even dr luier af te laten.
Ik zou haar gewoon en aantal keer per dag het potje aanbieden. Zo rond de verschoonmomenten/eetmomenten. Ik deed het met beide kinderen vanaf 1,5 jaar. Met 21 mnd begon zoontje het zelf ook aan te geven dat hij op het potje wilde, deed dan soms een plas en ook soms niets. (ook prima natuurlijk, als het maar leuk blijft, niet dwingen). Met 23 mnd melde hij als hij moest plassen en kon het ook even ophouden tot we het potje hadden gepakt/hem verschoond hadden (was nml vaak met een poepluier). Toen de luier uit gelaten en vanaf toen was hij zindelijk. Heel weinig ongelukjes gehad. Dochter met 18 en 20 mnd bloot door de tuin laten lopen, maar ondanks dat het potje wel bekend was, liet ze alles lopen en ging ze niet op het potje. Ze had het zelf niet eens door dat ze wat deed.
De manier om het te leren voelen is idd zonder luier; zo'n luier absorbeert alles meteen, dan voel je het dus amper. Gewoon leuk spelenderwijs aan de slag gaan, uitleggen wat ze doet, potje aanbieden. En dan zien waar het schip strandt!
Ik lees even mee, want ik vind dit een zeer moeilijk onderwerp. Overal lees je 'als je kindje eraan toe is', maar wat houd dat toch in? Onze dochter heeft twee avonden achter elkaar aangegeven dat haar broek nat was. Ze kijkt me aan en knijpt dan tussen haar benen. Dan vraag ik haar of ze geplast heeft en gaan we haar broek verschonen. Maar ze is er verder te jong voor om het echt te begrijpen. Is er op dit punt al wat dat ik kan doen om haar het beter te laten begrijpen? Hebben boekjes al zin? Of haar met mij meenemen naar het toilet? Ik noem maar wat... En wanneer plassen kindjes meestal? Na het eten? Drinken? Ik weet wel dat onze dame meteen na het ontbijt moet poepen. Maar plassen?
Catou toen ze een stuk jonger was heb ik ieder verschoon moment op haar potje laten zitten. Vond ze mega leuk en opeens werd het brullen alleen al als ze t zag haha. volledig in billen bloot wil ik nog niet doen ze doet echt nog veel kleine plasjes. Ze kan het wel ophouden want vanavond weer beetje op de grond en ik zei neee dat doe je op t potje. Dus stoppen op t potje en 20 min daarna weer een poepje. denk dat ik t zo maar laat Sandana mee nemen naar toilet heeft sowieso zin en als je potje hebt misschien in de woonkamer zetten. Deden wij rond 15 mnd toen ze t niet meer leuk vond heb ik t weg gehaald.
Ikdus, hoeveel verschoonmomenten heb jij dan? Ik verschoon bij het uit bed komen, dan na het ontbijt (poept ze) en voor het slapen gaan. Tussendoor op het oog als het nodig is, maar geen vaste tijden eigenlijk. Heb jij dat wel?
Nee eigenlijk ook niet vast. Sowieso wanneer ze dr pap op heeft ( dat eet ze direct als ze uit bed komt ). Meestal om de 4uurtjes ong. En dan 20u de laatste keer ze gaat om 20:30 naar bed. Maar nu dus vanaf 19uur laatste verschoon moment. soms poept ze heel vaak (kleine beetjes) dus verschoon ik t wel 4x in 3Uur tijd.
Nou deze ochtend pamper uit en broek uit en ze plast alles op t potje en poepen. Jammer dat ze op de opvang niet in de blote billen kan lopen. Want ze geeft het niet aan. Ze gaat gewoon.
Wat knap zeg! De kleine van mijn broer is ruim twee en ik hoor nog weinig over het potje eigenlijk. Wat was voor jou het teken om ermee te gaan beginnen? Ik moet hier vaker gaan verschonen 's ochtends. Ze drinkt nu meer uit een beker sinds ze het rietje heeft ontdekt. Vindt ze erg leuk. Dus zal ik om de 1,5-2 uur moeten verschonen als je plas en poepluiers telt. En dank je voor het compliment...
Ze ging al een hele poos geleden op het potje met kleding aan en zij dan pssshh of ging nep persen. Daarna heb ik dr even een periode voor de nacht op t potje gezet paar x plasje 1x poepje toen. Daarna werd het krijsen als ze alleen al dat ding zag dus ff weg. Nu had ze in dec voor het eerst kapotte billen. En zalfjes hielpen niks dus billen bloot uitgelegd day ze op t potje moest plassen. Maar lukte nog niet. Naar de huis arts geweest vanwege dr kapotte billen en moeizame ontlasting. In haar pamper poept ze alleen mini veegjes. Huisarts gaf laxeer middel, creme voor dr billen en raadde aan elke verschoonbeurt op wc/potje. Heel even mee bezig geweest maarja het moet leuk blijven he nu kleed ze dr zelf best vaak gewoon uit. En ze wilt geen pamper aan dan en ze deed het vaak na het avond eten. Zo doende wilde ik er maar een gewoonte van gaan maken. Vooral omdat ze echt poept op het potje ipv veegjes. En gister dacht ik het is mooi weer je hebt jezelf al uitgekleed we gaan douchen en je blijft maar in je blote billen. Alleen slaapje en boodschap heeft ze pamper omgehad. En het ging goed ! We gingen maar in de woonkamer eten. En zelfs tijdens het eten doet ze eerst een plasje en even later nog een poepje dus gewoon 2x gepoept gister !