Help, kleine meid huilt onafgebroken en hartverscheurend.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chocoholic, Dec 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    #1 Chocoholic, Dec 28, 2014
    Last edited by a moderator: Dec 28, 2014
    Nog iemand wakker hier?
    Onze kleine meid huilt praktisch nooit. Nu vanaf half 1 ineens onafgebroken en hartverscheurend haar longen uit haar lijf.. Niet stil te krijgen.
    Ze krijgt normaal haar laatste fles om 7u en slaapt dan door. Nu wel 2 boventanden aan het doorkomen, maar dat is al een tijdje zo. We hebben net al een fles gegeven, die dronk ze leeg maar ging daarna weer verder met krijsen.
    Ik ben niet vd zetpillen ed dus ook niet in huis, juist nu ik dat toch had gedaan. Verder geen vreemde dingen te zien. Nog nooit heb ik dit zo erg meegemaakt.

Weet iemand raad?

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Niemand?

3. Survivor

Survivor Bekend lid

Oct 23, 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Billetjes bekeken? Dat ze geen rode aanslag heeft?
    Ergens geprikt? Boertje wat dwars zit? Last van een scheet die dwars zit? Last van dr buikje misschien? (aangezien tijdens het drinken wel stil was)
    Pfft even denken hoor. Schrijf gewoon zelf even alles op wat in me opkomt.
    Is er geen bloed in dr mond of op dr lakentje te ontdekken? Misschien zelfs een klein randje tand voelbaar?
    Mn dame heeft dat vaak namelijk als het tandje uiteindelijk door komt. Dan begint ze dus ook flink te huilen.
    Ook als ze word gestoord in dr slaap overigens.
    Niet te benauwd/koud in de kamer? Verstopte neus? Viezigheid bij de oortjes?
    In ieder geval zelf rustig blijven, ookal zullen jullie dat al wel van jullie 1e weten. Misschien zachtjes tegen dr praten? Buik tegen buik leggen.

Succes in ieder geval. Is hartverscheurend zo'n kleintje te zien huilen.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Hmmm... De kans dat het toch aan de tandjes ligt is groot, al kan het ook iets anders zijn natuurlijk. Je schrijft dat je geen babypijnstilling in huis hebt. Probeer eens een bijtspeeltje of desnoods een koud waslapje. Helpt het als je haar bij je neemt? Zo ja: doen! Even de nacht door en dan morgen verder kijken. Sterkte, het is moeilijk om je kindje zo van streek te zien...

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Als t de tandjes zijn, denk je, probeer eens een heel koel washandje en laat haar daar op sabbelen, geen gekoelde bijtringen bij de hand, een stukje appel..

Ook kunnen doorkomende tandjes druk op de oren geven, is t vooral als ze plat ligt??
    Getemperatuurd?? Griep gaat ook de ronde.

Als t echt tandjes zijn, monsterspul is multilind babytandgel, werkte veel langer en effectiever als alle andere middeltjes

6. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ze uiteindelijk weer rustig geworden?

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Denk dat het toch handig is om altijd een doosje zetpilletjes in huis te hebben. Het zijn er maar 10 en blijkbaar is het toch handig. Daarbij vind ik het een beetje sneu, als je kindje pijn heeft om het dan maar te laten "pijn lijden" omdat jij niet van de zetpillen ben :(

8. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Tandjes krijgen en ernstige oorpijn gaat ook wel eens samen....

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja wilde ik ook zeggen, oorpijn. En idd jammer van die zetpillen.

10. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,503
    8,425
    113
    Een stukje appel?? :$
    Sorry hoor, maar voel je je wel helemaal lekker???
    Bij een baby van 5 maanden?
    Ze zou er in stikken!

In topic: TS, nacht nog goed doorgekomen? Toch maar gauw achter zetpillen aan, soms is het niet anders. Sneu he, van die kleintjes die nog niets aan kunnen geven :(

11. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Wow stap jij nog maar even snel je bed weer in om er daarna met je goede been weer uit te komen 😉
    Het zou mijn advies ook niet zijn maar denk dat een harde appel om op te sabbelen niet direct tot stikken zal leiden hoor.
    Uiteraard geef je het kindje niet een heel stuk in het mondje maar houd je een kwart vast en sabbelt het kindje erop, althans dat lijkt me de bedoeling.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Volgens mij is tshaar baby bijna 7 maanden, niet 5..

Maar goed, vandaag even shoppen voor PCM. Ik ben ook niet van te pas en te onpas zo'n ding te gebruiken, maar voor pijn is het toch fijn als ze in huis zijn. Zeker oorpijn kan echt heel zeer doen schijnt.
    Hoe gaat het nu met je meisje?

13. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Baby is al bijna 7 maanden hoor, misschien eerst even de slaap uit je ogen wrijven en niet zo panisch reageren. Jij reageert nu alsof ze adviseert om haar met een wurgslang in bed te leggen.

Hoe is de nacht gegaan TS?

14. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Zo was ons meisje bij oorontsteking of erge oorpijn, icm met tandje.
    Neusspray en PCM helpt bij haar dan erg goed.
    Overigens zou ik zelf rustig de HAP bellen als ze midden in de nacht ontroostbaar is en blijft en pijn lijkt te hebben.

15. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Tnx voor alle reacties. Uiteindelijk gaf mevrouw het op en sliep ze om vervolgens om half 10 weer hongerig wakker te worden.

Vanalles geprobeerd, bijtring/fles/geen rode billen/temp goed..
    Dat we niet van de zetpillen zijn wil niet zeggen dat we deze bij voorbaat al niet gaan gebruiken. Bij de eerste nooit nodig gehad, maar als we zelf koppijn hebben pakken we ook een paracetamol. Dus we gaan toch maar een doosje in huis gaan halen voor dit soort gevallen. Ik gooi ze liever over de datum weg dan weer naast grijpen zoals nu.
    Het was inderdaad alleen toen ze neergelegd werd, maar vooral in haar eigen bedje. Bij ons in bed werd ze uiteindelijk rustig.
    Nog steeds een raadsel wat het nu is geweest. Inmiddels ligt ze naast me in de box vrolijk te spelen en te lachen zoals ze altijd doet.

Wel vanochtend een dikke harde drol in dr luier.. Dus dat kan het ook gewoon nog geweest zijn?? (*schaam*) Dat ze daar zo'n moeite mee had.. afgelopen dagen ook gewone ontlasting gehad dus daar niet aan gedacht. Vandaag ook maar even in de gaten houden.

Dames, bedankt voor alle reacties. Helpt je toch wel door zo'n nacht heen en er komen dingen voorbij waar je zelf niet aan denkt.
    Nogmaals, onze meiden huilen gelukkig alleen als er echt iets is en als er 1 dan zo haar longen uit dr lijf blijft brullen weet je het even niet meer. Fijn dat er dan zo'n forum is :)
    Hopelijk vannacht een betere nachtrust.

16. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

Sep 3, 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig is ze weer de oude!
    Misschien als je toch naar de winkel gaat en je vermoedt dat t door moeilijke ontlasting komt ook even roosvicee laxo meenemen? Dat kun je maar in huis hebben, haha!

17. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Buikkrampen indd kan.
    Ik heb hier altijd florax voor als ze lastig poept voor vakantiesof als ze te veel tarwe krijgt paar dagen

18. Lente1986

Lente1986 Actief lid

Jan 17, 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde gehad een jaar geleden; van 1 tot 7u huilen huilen huilen, pcm leek wel een klein beetje te helpen maar ze was echt vreselijk over haar toeren (en wij ook een beetje, omdat we echt niet wisten wat te doen en haar zo niet kenden. We stonden op het punt naar de spoed te rijden maar toen werd het gelukkig iets beter). Ochtend nadien redelijk hangerig maar verder wel normaal gedrag. En dan een halve dag later stroomde de etter uit haar oor.... :(

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Nou ik hoop niet op iets met haar oren.. Afwachten maar.
    Ze slaapt nu alweer een paar uurtjes dus hopelijk komt het zo goed.

Fijn dat trouwens het topic wordt verplaatst en hernoemd zodat ik het makkelijk terug kan vinden ;)

20. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Klinkt erg bekend dit verhaal. Heb ik een maand geleden precies hetzelfde gehad.
    Kon ook niets ontdekken wat er aan de hand was.
    Gelukkig was het hier maar 1 nacht.
    Nachten erna weer flink doorgeslapen.

Hopelijk bij jullie ook hetzelfde.
    Altijd zielig als er ineens iets is .

Share This Page