Help! Kleuren doorgelopen van broek

Discussie in 'De lounge' gestart door jannanas, 9 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Vreselijk! Nieuwe broek (gewerkt wit/blauw/Camel/zwart, travelstof) voor het eerst gewassen en nu zijn de lichte kleuren helemaal grijs geworden. Hoe het kan, ik weet het niet. Winkel zegt dat er iets bij in heeft gezeten wat af heeft gegeven maar een andere broek met witte strepen is wel gewoon goed uit dezelfde was komen. Dus helaas, ik sta met lege handen en een verpeste broek.
    Wie heeft nog een super tip die ik kan proberen om het te ontkleuren?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Is hij al droog of nog nat? In het laatste geval helpt het soms om hem meteen weer in de wasmachine te doen met een color catcher doekje ofzo.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ik zou het te lijf gaan met ossegal en dan nogmaals in de wasmachine.

Had je hem niet eerst in een emmer koud water gedaan?

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Heb ik ook eens gehad. Kun je volgens mij niets meer aan doen.
    Ik lees even mee voor tips.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Even een vraagje, wat doet het eerst in koud water leggen? Was je dan nog wat van de donkere kleur eruit ofzo? Zodat dit niet op het wit kan komen?

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    De kleuren blijven langer mooi. Je spoelt ook de overige verf gelijk weg zonder dat het eerst door de wasmachine blijft gaan.
    Vanmorgen nog een knal rood t shirt in het koude water gezet. Bij het spoelen was het water als of je ranja had gemaakt.

Normaal als je kleding koopt wat verschillende kleiren heeft is het vaker gespoeld. Juist om te voorkomen dat het doorloopt. Als je het eerst in de emmer doet kun je gelijk zien of dat ook het geval is

mamameer vindt dit leuk.
  7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hij is al droog helaas. De verkleuring van de broek komt niet van de broek zelf maar volgens hen heeft er een ander artikel in de was gezeten die dit veroorzaakt heeft. Maar blijf het gek vinden dan een broek met witte strepen( katoen) dan nergens last van heeft.
    In koud water zetten kende ik niet. Kan ik wel doen met nieuwe dingen. Maar ja, de verkleuring moet veroorzaakt zijn door iets wat al lang eerder was uitgewassen, de verkleurde broek was het enige nieuwe artikel in de was. Dus weet niet of dat de oplossing was geweest in dit geval.

8. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Snap ook niet dat travelstof zo makkelijk kan verkleuren. Dacht dat dat juist zo makkelijk stofje was. De stikseltjes in de broek zijn nog wel gewoon wit.

Deel Deze Pagina