Vorige week met dochterlief naar huisarts gegaan omdat ze dr longen uit dr lijf hoestte en geen hoestdrank meer hielp. Ze zat tegen bronchitis aan. Ze kreeg een puffer (Aerochamber). Ze vond het heel stoer en deed het graag, ze vroeg er zelf om en het ging beter na een paar dagen! Gisteraaf ligt ze in bed (07:30) en hoestbuien van hier tot tokio. Ik met puffer naar boven en ineens wilde ze hem niet meer. Ik vroeg waarom niet, geen antwoord. Mijn vriend vroeg of ze het eng vond en ze zei ja. Maar volgens mij zei ze alleen ja omdat hij dat zei. Ze weigerde hem dus en door te dreigen dat opa en oma zaterdag niet komen als ze het niet zou doen heb ik dr toch aan de puffer gekregen (je moet wat, was gewoon bang dat ze erin zou blijven joh zo hard hoestte ze!), maar ze ademde zowat niet in....ze deed er niets voor. Hoestdrankje maar gegeven, je moet wat en weer naar beneden. Nou ze heeft dus tot 01:30 zitten blaffen arm kind....het ging steeds harder en ik steeds naar boven en vragen of ze wilde puffen en bij haar zitten, rechtop laten zitten, wat laten drinken (water) en troosten, want ze huilde steeds. Maar wat moet ik nu? Ze wilde vanmorgen dr puffer weer niet, maar hoest dr longen eruit zowat! HELP!
Jeetje wat heftig joh... Vreselijk als je kind niet van je wil aannemen dat die puffer nu even de beste oplossing is en je haar ziet ploeteren... Waarschijnlijk is ze ondertussen helemaal total loss van al dat hoesten en weinig slapen. En dan wordt meewerken wel heel moeilijk. Arm meisje... Misschien kun je proberen om haar gevoel te erkennen en zelf even niet over die puffer te beginnen. Ze moet hem natuurlijk wel gebruiken, maar als ze zelf bedacht heeft dat dat de beste oplossing is, heb je daar meer aan dan wanneer ze het doet omdat het van jullie moet. Dikke knuffel geven en lekker samen klagen over die rothoest en die stomme puffer. Ik hoop dat ze er snel weer aan wil... Liefs Nala
ik herken het bij stef. Stef heeft Astma Stef wil dus wel puffen normaal.. mara als hij savonds/snachts in zo'n hoestbui zit, dan wil hij dit absoluut niet.. Pas als hij weer wat rustiger is. Misschien is dat vervelend als je in zo'n bui zit? weet niet. Ik geef stef als hij zo hoest altijd een glas water, waardoor hij weer wat tot adem komt en als hij rustig is puf ik hem, dan wil hij het vaak wel
Hoi, Hoe gaat het nu met het puffen? Gaat het al beter? Welke puffer heb je? Ik heb voor mijn zoontje die met die beertjes erop. Toen hij een periode had dat hij niet wilde puffen, vertelde ik een verhaaltje over dat beertje dan hij zo moest hoesten, en toen een puffer kreeg, dat hij zelf mocht schudden (mag Lukas dan ook doen) zelf op het knopje mocht drukken (mag Lukas dan ook doen) en dan tot 10 kon tellen met de puffer op zijn neus. En dat hij dan weer veel beter kan ademen en minder hoefde te hoesten. Meestal werkte het wel. Soms niet en dan nam ik hem gewoon in de houtgreep en dat ding op zijn neus. Dan begon hij te huilen waardoor hij toch wel wat inademde. Dat is niet leuk, maar dan krijgt hij in ieder geval een deel van de medicijnen binnen. Succes ermee!
Mijn dochter is wel een stuk kleiner, maar ik probeer er altijd een spelletje van te maken. Ze mag zelf op het "knopje"drukken en we noemen het een toeter ipv puffer. En als ik 'm op d'r mond zeg gaan we samen heel hard TOET TOET roepen. En anders beloven dat ze een stickertje op haar puffer mag plakken als ze gepuft heeft.