Slab?

Discussion in 'Borstvoeding' started by StinkySocks, Aug 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. StinkySocks

May 16, 2007
    95
    0
    0
    Hoi moeders,

Klinkt mischien een beetje stom maar ik zit met het volgende. Tijdens het voeden gaat er veel naast bij de baby en mij. Tja mij t-shirt is nat en het pakje van de baby ook nou was dat niet het geval bij mij eerste. Kan dit verschillen per baby? Voeden met een slab is dat niet raar? Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen. Mijn kleintje is best stevig dus zij krijgt wel voldoende binnen.

2. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij konden samen ook ontzettend knoeien! Net aangekleed, aanleggen en hup... weer vlekken in mijn shirt ;) En natuurlijk altijd wanneer ik op mijn netst was omdat ik weg moest :D

Heb haar nooit een slab aangedaan maar wel een doekje opgerold en dat dan onder mijn borst en haar kin gelegd.

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hier ook een enorme knoeipot met het drinken! Ik doe zelf altijd een hydrofielluier (of een andere doek) in een driehoek vouwen en met 1 punt steek ik die door de onderkant van mijn bh zodat ik en mijn bh in ieder geval droog blijven. Mijn knul doe ik vaak ook wel een slab om omdat hij erg veel spuugt en dan hoef ik niet elke keer andere kleertjes bij hem aan te trekken.

4. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    eerste deed ik een doekje tussen ons in, maar later ben ik overgestapt op een slabje toen hij een paar maanden oud was. dat was echt zoveel makkelijker

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook altijd slabjes gebruikt, bij beide kinderen. Altijd veel melk gehad en knoeiende kinderen :)

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hihi, offtopic, maar leuke nickname heb je :)

7. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik gebruik 2 spuugdoekjes, 1 in bh/onder borst en 1 over lydia haar schouder/buik. Zodra ze 1x zuigt blijft het lopen:(

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hier ook een knoeierd en geen idee of het vreemd is maar ook hier slabjes en hydrofielen als het nodig is :)

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier ook slabben en hydrofiels hoor! Spuugdoekjes zijn hier niet voldoende, helaas ;)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik gebruikte altijd een hydrofiel. een slabbetje zou in sommige gevallen niet genoeg opgevangen hebben :D

Een slab, hydrofiel of spuugdoek bij BV ziet er nog altijd minder 'raar' uit dan moeder en kind die ónder de melk zitten....

11. StinkySocks

May 16, 2007
    95
    0
    0
    Toch echt fijn om te horen dat het normaal is :)

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Is een slab dan 'raar'?
    Ik gebruik echt altijd een slab, heb een zeer krachtige toeschietreflex en soms verslikte mijn mannetje zich er dan in en liet hij mijn borst los met als resultaat dat de melk alle kanten opspoot:D
    Super handig dus een slab;)

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hahaha ja dat vind ik ook.

Hier een hele nette drinker trouwens, maar een vriendin van mij voedt ook met hydrofielluiers onder haar kind.

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Een slab is hier niet voldoende...!
    1 hydrofiel onder manneke
    1 hydrofiel over mijn schouder, zodat er gelijk geboerd (en dus gepuugd) kan worden
    1 hydrofiel als driehoek gevouden om zijn nekje.

Tja, heb blijkbaar overproductie (ventje drinkt meer dan 220 cc per keer...)

Share This Page