even in de war

Discussion in 'Flesvoeding' started by redchevy, Jan 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. redchevy

redchevy Actief lid

Aug 23, 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    Even snap ik het niet meer.

Mijn kraamverzorgster heeft het mij zo uitgelegd:

toen mijn meisje geboren werd kreeg ze de fles. Ik moest volgens de kraamverzorgster rekenen uit oogpunt van het water. Dus.... 90 CC + 3 scheppen .... niet 90 CC + 3 scheppen en dan teruggieten naar 90 cc

Nu mag ik 200 cc geven en op de vraag hoeveel scheppen moet ik dan doen 210 + 7 en dan 10 eraf of 200 + 6 zei nutrilon... jaaaaa maar ze krijgt nu 180 cc + 6 scheppen en dat is al 200.

Jaaa totaal. Maar mijn gedachte was.... 180 CC water + 6 scheppen blijft 180 CC water.... omdat je poeder toevoegd en de substantie dikker word geeft ie meer aan maar het blijft 180 CC vocht. Zo was het mij ook uitgelegd door de kraam verzorgster.

Zit ik er nou naast of niet? CB gebeld maar die wisten het eigenlijk ook niet zeker. Wel handig om te weten want het scheelt nogal wat voor mn meisje:x

2. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij moet je de hoeveelheid vocht rekenen als de voeding al aan de fles is toegevoegd. Dus als een fles van 180+6 200 ml wordt, dan reken je 200 ml.

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    200 cc voeding is 180 plus 6 schepjes.. Zo staat het ook op de pakken van Nutrilon..

Hier op CB zeggen ze dat je moet rekenen met het totaal..

4. redchevy

redchevy Actief lid

Aug 23, 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    das lekker dan. Dan doe ik het dus al die tijd fout en zit ik nu op dr max. Terwijl ik er overdags met veel pijn en moeite net 3 uur tussen krijg. :$ En ze stikt ook echt van de honger na die 3 uur.

5. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

Nov 19, 2010
    225
    0
    0
    hey

dat is idd 200 cc
    maar wat betreft die liter vocht per dag moet je wel echt rekenen van de 180 water die je erin giet...
    want ook al giet je er poeder bij dat maakt het water niet magischer wijze ineens 200 water toch.zo word het aan mij aan alle kanten uitgelegt,

maar het is inderdaad heel lastig allemaal, iedereen die ook wat anders zegt.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik ken de regel ook met 180+6=200cc.. Dus 5 daarvan is de max.
    Of beter gezegd: de max is 30 schepjes per dag.

Als ze erg honger heeft kun je naar hongerige baby voeding.

7. redchevy

redchevy Actief lid

Aug 23, 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    heb inderdaad nutrilon forte geadviseerd gekregen. Dus die ga ik nu langzamerhand mengen met de H.A die ik al gaf. Blijkt dus dat die h.A van nutrilon licht verteerbaar is. Daarom heeft mijn meid na 2 en een half uur weer honger

8. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    ze mogen niet meer dan 1 liter VOEDING hebben per dag dus dat is incl de schepjes. als je voor 24 klaar maakt wat ik dus doe dan heb je 900 cc vocht + 30 schepjes voeding maakt 1 liter voeding.

9. misa

misa Niet meer actief

Daar verwoord je het goed volgens mij!!

Ik zou ook eens naar standaard of forte overgaan. Succes!

10. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Kijk wel uit met de overgang.... wij hebben ook HA en het overstappen naar standaard was al DRAMA (zijn we ook mee gestopt), Forte is nog sterker.
    Het hoeft niet zo te zijn hoor, maar doe het rustig aan.
    (steeds 1 schepje HA vervangen door 1 schepje Forte en dat dan een paar dagen en dan 2 schepjes vervangen enz...)
    Succes!!!

11. redchevy

redchevy Actief lid

Aug 23, 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    klopt....ben gister avond begonnen met 1 schepje te vervangen met forte. Zo ga ik het rustig uitbreiden. Vandaag ook heel de dag 1 schepje vervangen voor forte. als dat goed gaat daarna 2 schepjes vervangen enz. Tot dusver gaat het hardstikke goed. Ze heeft er (nog) geen last van

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Fijn dat de overstap goed gaat..
    Misschien kan ze straks ook wel met 3 HA en 3 Forte toe.. Je hoeft ook niet perse helemaal naar Forte als ze gewoon tevreden is..

Share This Page