help kma?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by asmama, Nov 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. asmama

asmama Bekend lid

Mar 22, 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi dames ik ben mama van een zoontje van inmiddels 6 weekjes oud mijn zoon slaapt heel weinig overdag en als hij slaapt zijn het hele korte slaapjes of hij word huilend wakker, hij jammert de laatste dagen ook wel eens in zijn slaap.. snachts slaapt hij over t algemeen wel goed hij heeft ook uitslag rode bultjes op zijn wangen, heeft vaak de hik na de fles hij drinkt zijn flessen over t algemeen wel goed laat welleens wat staan maar gaat best goed alleen huilt hij de laatste tijd tijdens sommige voedingen en vlak na het boertje huilt hij ook en overstrekt zich en dan na een kwartier is hij stil maar wel wakker en na een uur krijst hij weer en is de hele dag door huilerig jammerig.. ook spuugt hij best vaak en heeft maar 1x in de 2/3 dagen een poepluier en dit is dan heel dun.. wat denken jullie kma? ofniet? en wat moet iknu doen :( groetjes ongeruste mama

2. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Zo snel mogelijk een verwijzing naar de kinderarts vragen!
    Hoe eerder je erbij bent, hoe beter...
    Mijn zoontje had precies dezelfde symptomen, sliep s nachts als een blok en overdags ongeveer 2 uur na de voeding krijsen (had dan 45 minuten geslapen en werd krijsend wakker) In de loop van de dag nam de onrust toe, zo erg dat hij de flessen niet goed meer kon drinken en we hem alleen rijdend in de maxicosi stil kregen.
    Hij is een week opgenomen in het ziekenhuis, en wat bleek: koemelkallergie en verborgen reflux..
    Hij heeft speciale voeding, nutramigen, en 2x daags zantac voor de reflux.
    Hij doet overdags nog steeds korte slaapjes, maar we hebben wel over het algemeen, een tevreden kind terug.
    Heel veel sterkte!

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Het kan kma zijn, het kan reflux zijn of combinatie van beiden.
    Daar kom je alleen achter door dingen te gaan uit sluiten. Ik adviseer je, net als mijn voorgangster, vraag een verwijzing voor de ka en wacht daar niet te lang mee. Voordat alles uitgesloten is ben je vaak ook weer weken verder.
    Bij mijn zoontje wist ik met 8 weken al dat hij kma had. Met 14 weken ongeveer is dat ook vastgesteld. Echter met 9 maanden kreeg hij pas de juiste voeding. De voedingen bleken steeds te licht voor hem.
    Zo ook bij mijn dochtertje. 2 maanden geleden kma vast gesteld. 1e symptomen waren al aanwezig toen ze 3 weken oud was, maar deze waren nog niet duidelijk, althans we hadden toen nog geen vermoeden. Dit kwam pas nadat ze 7 weken oud was ongeveer en toen werd zelfs eerst nog alleen aan reflux gedacht.Pas met ongeveer 10 weekjes oud is ze over gegaan op voeding voor kma. Ze is begonnen met de lichtste voeding, inmiddels heeft ze een sterkere variant maar zelfs deze blijkt nog niet goed genoeg te zijn voor haar. Dus nu moet ik weer met ka regelen dat ze andere voeding krijgt.
    Het proces kan dus wel even duren.

4. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    @ Antje: Mag ik vragen welke voeding jij nu geeft? Ik zit nu namelijk op het punt dat bij mijn zoontje de klachten weer meer terugkomen, en ook dat rare slaappatroon en soms ontroostbaar huilen...Hij is nu bijna 5 maanden. Hij krijgt nu nutramigen en zantac...
    @ Asmama: hou je ons op de hoogte?

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    @ Mommy, ze krijgt nu friso allergy care. Is even sterk als nutramigen. Ik wil nu dat ze neocate of nutramigen AA krijgt. Ons zoontje had ook de nutramigen AA.

Share This Page