Hallo Mijn dochter is 3 maanden oud en ik heb nu echt het idee dat ik te weinig voeding heb. Ik voed haar op verzoek, meestal komt ze rond 7 uur, 10 uur, 13 uur, 15 uur 17 uur en 19.30 uur, 6 voedingen per dag dus. Sinds een een week slaapt ze nu door (daarvoor ook nog nachtvoeding om 3 uur) Als ik haar 's avond op bed breng blijft ze huilen, haar honger huiltje. We hebben echt alles geprobeerd en haar uiteindelijk kunstvoeding gegeven. Ze dronk 150 ml en viel toen tevreden en verzadigd in slaap. Te weinig voeding dus. Ik ben toen om 22.30 uur extra gaan kolven om meer melk te krijgen. Dit kon ik haar dan 's avonds geven. Dit werkte even, maar heel langzaam kolfde ik steeds minder, op het laatst maar 50 ml. Dit was geen oplossing, dus heb ik geprobeerd haar vaker aan te leggen, om de 2 uur. Ook dat werkt niet want ze heeft nog steeds ontzettende honger en aan mijn voeding niet genoeg. Mijn borsten worden ook steeds kleiner en ik heb zelf ook het idee dat de voeding terugloopt. Ik eet en drink voldoende en let op voldoende rust. Ben ook nog niet aan het werk, ga pas weer met 6 maanden, dus dat kan het ook niet zijn. Ze al wel weer bijna op mijn oude gewicht, misschien te weinig reserves??? Wat nu???
Hoi, Als ik het zo lees doe jij alle dingen die nodig zijn om je productie te blijven stimuleren. Beter dan zo kan het eigenlijk niet. En toch is er niet genoeg melk. Wat je nog eens zou kunnen proberen is het volgende: Plan een paar dagen in waarin je zoveel mogelijk kolft en aanlegt. Iedere 11/2 a`2 uur dus. Je borsten zouden dan moeten reageren. Het zal waarschijnlijk wel zo zijn dat dit maar tijdelijk helpt en dat de productie telkens weer terug zakt. Heb je verder al eens gelezen over Domperidon? Een medicijn tegen misselijkheid dat als bijwerking heeft dat het de productie van de borstvoeding verhoogt. De baby krijgt het via jouw borstvoeding ook binnen maar het kan voor hem geen kwaad. Er worden goede resultaten mee geboekt vooral in situaties zoals bij jou. In Amerika is het een heel gangbaar medicijn. In Nederland nog wat minder, maar dat komt omdat het onbekend is. Zelfs prematuurtjes mogen het hebben, dus jouw baby zeker. Lees je maar eens in op www.borstvoeding.com (domperidon invullen op zoekmachine) Het medicijn is vrij verkrijgbaar, maar misschien vind je het fijner om het in samenspraak met de huisarts te doen. Laat hem/haar dan ook de info van deze site lezen. De maximale dosering is 4 keer 10 mg, maar ik hoor ook al goede resultaten van 2 keer 10 mg. Als je het gaat gebruiken; wil je me het resultaat dan laten weten? succes Linda
Hallo Linda Bedankt voor je advies, maar dit medicijn kan ik niet gaan gebruiken. Ik ben zelf darmpatient en lijkt me niet verstandig om daar mee te expirimenteren. In ieder geval bedankt voor je advies en ik ga de komende tijd een combinatie aanbieden van bv en kv. Kijken hoe dat gaat