Hoi Mijn zoon van 6 weken slaapt na de avondvoeding (die is de ene keer rond 9 uur, de andere keer rond 11 uur) lang voordat hij voor de volgende voeding komt. Hoe lang mag er maximaal tussen zitten? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit maximaal 6 uur mag zijn. Of maakt het niet uit en kan ik hem gewoon laten komen wanneer hij wil? Ik voed trouwens op verzoek. Is het mogelijk om vaste tijdstippen voor de voedingen te gaan inbouwen en zo ja, hoe doe ik dit? Ik moet over 6 weken weer gaan werken en dan is het makkelijker om een vast ritme te hebben.
Een pasgeborene mag maximaal 6 uur tussen de voedingen hebben omdat zijn bloedsuikerspiegel anders te ver zou dalen. Maar jouw baby is al ruim 6 weken dus wat langer kan al wel. Doe het wel een beetje geleidelijk en laat hem bijvoorbeeld nu maximaal 8 uren doorslapen. De meeste baby's hebben na verloop van tijd wel een bepaald soort dagritme in hun voedingen. Is dat bij jullie nog helemaal niet zo? Je zou kunnen proberen hem een beetje in een vast ritme te krijgen, maar niet alle baby's zijn daarvan gediend. Je hebt ook nog even de tijd. Meestal is er rond de tijd dat een baby 3 maanden is wel enigszins ritme. Voed hem als je kunt niog maar zo veel mogelijk op vraag. groet Linda