Hoelang over voeding doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maia, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

Hallo, ik hen de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt iets vinden.

Mijn dochter is bijna 1,5 maand oud en ik geef bv.
    We hebben wat opstartproblermpjes gehad maar inmiddels drinkt ze op zich prima aan de borst. Gemiddeld doe ik over elke voeding zo'n uur, van aanleggen tot weer in bed stoppen. Dat is misschien 10 min effectief drinken en verder verschonen en
    wachten op het boertje. Ze slaapt ook in de tussentijd. Vaak slaapt ze na dat uurtje max. 1 uur en wil dan weer.

Nu roepen ze bij het CB dat het de bedoeling is dat ik max. 30 minuten moet doen over het hele riedeltje, dat een uur te lang is.

Dus wat ik me eigenlijk afvraag is hoelang jullie rond deze periode ongeveer bezig waren met voeden van aanleggen tot weer in bed leggen (soms slaapt ze, soms leg ik haar klaarwakker in bed en valt ze na een kwartiertje mopperen in slaap) en of het idd zo abnormaal ik dat ik er een uur over doe.

Bedankt

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Ik was ook altijd zo lang bezig in het begin hoor. Ik vond het ook niet erg, had de tijd ;)
    Zoontje ging steeds effectiever drinken en inmiddels ben ik met 10 minuten klaar.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Ik denk eerder dat ze bedoelen dat ze niet langer dan 30 min. mag drinken. (al vraag ik me af of dat uberhaupt klopt) Het is toch prima dat ze 10 min drinkt, vervolgens een schone luier krijgt, bij jou in slaap valt en dan nog 1 uurtje in bed slaapt? Lijkt me goed gaan. Of begrijp ik het nu verkeerd?

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Lijkt mij ook wel prima. Als ze maar geen uur bezig is met haar eten binnen te krijgen, dan zou ze niet effectief genoeg drinken. Als zij 10 minuten drinkt, jij tut 50 minuten met haar en ze gaat daarna een uur naar bed dan is dat best okee hoor... Het is wel kort tijd tussen een voeding, maar sommige kindjes zijn heel behoeftig.
    Mijn kindje is 4,5 maand en drinkt nu om de 2,5 tot 3 uur ('s nachts niet hoor :D) en is een heel tevreden kind daarmee.

Laat dat CB maar kletsen, die snappen nergens wat van 8)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik deed het precies zoals jij hoor Maia. Hoe in de vrede moet je in 30 minuten 2 borsten laten drinken, verschonen, boeren en knuffelen ?!

6. Maia

Maia Niet meer actief

oké, dan ligt het toch niet aan mij :D
    vond het ook al zo vreemd maar denk, zij weten het vast wel, maar het lukte me echt niet om het korter te krijgen.

bedankt voor de reacties, dan ga ik gewoon zo verder.

verder heeft ze denk ik heel veel zuigbehoefte dus ik ga toch even kijken of ik daar iets mee kan doen, want soms hapt en smakt ze wel maar als ik haar aanleg heb ik soms niet het idee dat ze echt honger heeft dus ik ga vanaf vandaag even kijken hoe het gaat als ik wat vaker m'n pink aanbied.

bedankt :)

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    IK ben meestal wel driekwartier in totaal bezig, soms ook wel meer. Met een beetje knuffelen, schone luier en boertje doen enzo ben ik die tijd echt wel kwijt. Kan wel sneller, maar ik vidn het prima zo.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    20 minuten de ene kant en dan 10 minuten de andere kant.
    Verschonen doe ik inmiddels niet meer tussendoor maar even daarna omdat madam een uur voor de voeding altijd slaapt.
    Ze drinkt om de 3 uur ongeveer waarvan ze er 30 drinkt en wij 1.5 uur spelen, knuffelen, tutten en doen.
    Daarna gaat ze slapen om na een uur weer te drinken.

Alleen de nacht komt ze niet elke 3 uur en slaapt ze na de voeding van 10 minuutjes gewoon weer verder.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Je doet het prima. Lekker laten kletsen dat CB.

Deel Deze Pagina