Help, kom er echt niet meer uit kwa voeding/hoeveelheid!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissyZuilen, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb al een paar topics hier geopend over bepaalde voeding of hoeveelheid, maar ik kom er zelf echt niet meer uit..
    Dus vandaar dit topic over alles in ze totaal.

Mijn zoontje is dus 3 weken.. Krijgt Friso Comfort, omdat hij de hele dag door krampjes had. Hij doet het kwa krampjes erg goed op de Comfort, heeft bijna nergens last meer van.

Ik voed op verzoek, dus wanneer hij honger heeft krijgt hij.
    Nou is dat nog meestal om de 3 uur, dus hij zit nog gemiddeld op 8 flessen per dag. Opzich geen ramp, hoor wel vaker kindjes van zijn leeftijd die op 8 flessen per dag zitten.
    Maar... die drinken dan gemiddeld 80 a 90cc per fles.
    Mijn zoon drinkt gemiddeld 100 a 110cc per fles en dat dus 8 keer op een dag. Hij is erna wel gewoon verzadigd heb ik 't idee.. Want ik bied hem per fles 120cc aan en soms drinkt hij hem leeg, maar meestal zit hij rond de 110cc wat hij opdrinkt.

Nou krijg ik al van veel vriendinnen te horen, dat hun kind met 120cc al op maximaal 6 flessen per dag zit.

Dus nu is eigenlijk mijn probleem/dilemma...
    Wat moet ik nu doen? Krijgt mijn zoontje teveel flessen per dag voor de hoeveelheid cc? Of kan ik het gewoon zo laten en is er niks aan de hand en regelt hij op een gegeven moment vanzelf wel dattie een fles laat vallen?
    Of moet ik toch overgaan op voeding voor hongerige babies, omdat het niet normaal is dattie 110cc per fles drinkt en dat 8 flessen per dag?
    Ik weet 't zelf namelijk echt niet meer! Kan er wel om janken zo'n gedoe het nu steeds is met ze fles..

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    8 keer 110 is 880. zit je toch ruim onder de liter. is volgens mij niks mis mee. als hij tevreden is met dat zou ik het even zo laten. er komt vanzelf meer tijd tussen. dan kun je ophogen met minder flessen. het kan best zijn als hij echt de 120 op gaat drinken er vanzelf meer tijd tussen komt.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hij had de fles hiervoor van 120 helemaal op, nadat hij 3,5 uur tussen die fles en de vorige had gedaan.
    Maar 't gevolg, hij had aan die 120 dus niet genoeg en bleef maar huilen.. Wilde hem niet nog meer geven, dus geprobeerd te troosten met speen.

Dus wat nou alsie straks alle flessen van 120 leegdrinkt en nog meer honger heeft?

Ik dacht dat babies van 3 weken wel 8 flessen mochten, maar dan van 80 of 90cc per fles?

Is het zo dat als je baby wel tevreden is na ze fles, maar teveel flessen drinkt voor de hoeveelheid cc hij ook een hongerige baby is?
    Of heb je alleen een hongerige baby als die na de fles nog steeds honger heeft?
    (Want dan zou ik me zoontje dus 8 flessen van 90cc moeten geven, dan heeft hij wel nog honger na elke fles ja.. Daarom hebben we 't verhoogt naar 120cc).

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi,

ik vind het persoonlijk iets te veel. Uiteraard als hij onder 1 liter zit is het verder waarschijnlijk niet schadelijk maar 8 flessen van 120 cl voor 3 weken oude baby vind ik iets aan de forse kant en hij blijft ontevreden.
    Wij hebben ook zoiets gehad en wij zijn toen overgestapt naar voeding voor hongerige babies. Het probleem was binnen een paar dagen opgelost. Mij zoontje kwam toen precies om het 4 uur en kwam totaal op 5 flessen. Misschien die voeding proberen?

5. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Het komt vanzelf wel goed. Op een gegeven moment heeft hij daar genoeg aan. En misschien hongerige baby voeding proberen, maar je schreef in een topic dat hij daar weer krampjes van kreeg toch?
    Hier had ik ook een hongerige baby wist me op een gegeven moment ook geen raad. Toen toch weer iets meer aangeboden en toen was het opeens over. Ging hij van 7 naar 5 flessen.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Heb CB gebeld.. Zij zei dat t wel kon, maar inderdaad echt niet meer cc dan 120 per fles geven. Maar ze wilde eerst dat ik gewoon doorga met 120cc per fles geven van gewoon Comfort.
    Ik moet 28 oktober met hem naar CB toe en dan wilde ze hem wegen en meten en dan overleggen hoe en wat kwa voeding.
    En ik moet even een schema gaan bijhouden hoeveel hij drinkt en om welk tijdstip. Vonden ze handig om zo ze volgende voeding te gaan bepalen of hij misschien meer in ze fles moet voor de nacht ofzo..

Zijn er meer mensen met hongerige babies? En hoe werd bij jullie bepaald dat hij een hongerige baby was/is?

7. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Bij mij is niet bepaald of hij een hongerige baby was. Ik ben wel in overleg met CB begonnen met friso extra. Ik wilde het mengen, maar zij vonden ik gewoon helemaal over moest gaan op friso extra omdat het anders niet zou helpen. Maar ik meng het gewoon met friso standaard en het gaat prima.
    Idd gewoon 120 cc blijven aanbieden. En je gevoel blijven volgen.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wat heb jij als mengverhouding?
    En merkte je aan je baby dat je het ging mengen? Dat hij bijv. meer spuugde of krampjes had of andere poep?

9. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Sorry voor de late reactie. Maar ik geef nu 150 + 5 en dan in de verhouding 3 hongerig en 2 normaal. Hij heeft er geen last van gehad. Ook geen andere ontlasting.

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hier was het hetzelfde, ik ben toen uit mezelf over gegaan op friso extra (ik had friso standaard) en dit werkte toen iets te goed waardoor ze zelfs na 4 uur nog geen nieuwe fles wilde, toen ben ik ze gaan mengen 3 extra-2 standaard (zij zat op 150+6) en dat werkte harstikke goed, uiteindelijk na een paar weken zat er zo\'n rimte in haar flessen dat ze ook weer terug kon naar de standaard voeding zonder deze te vermengen met de extra.

11. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Ik durf het echt nog niet aan om niet meer te mengen. Ondanks dat meneer tegenwoordig zijn flessen niet meer leegdrinkt.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Yinthe dronk ook zoveel van de Comfort. Wij zaten regelmatig op 6 flessen van 180 + 6! En toen was ze ongeveer 6 weken jong. Tegen de krampjes en het spugen hielp de Comfort redelijk tot goed. Maar de spijsvertering bleef haar enorm veel energie kosten. Wij zijn toen op advies van de osteopaat overgestapt op andere voeding. Hebben gekozen voor Nutrilon Omneo. En we hebben echt een ander kind. Ze zat meteen op 5 flessen ipv 6 en laat regelmatig wat staan. Ze drinkt minimaal een kwart liter minder per dag. Spijsverteren gaat nu veel makkelijker. Gevolg is dat ze niet meer van voeding tot voeding slaapt maar dat ze genoeg energie heeft om tussendoor wakker te zijn en heerlijk te spelen en lachen.

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe kom je erachter dan dat de spijsvertering dus zo hard moet werken?
    Want dat zou het probleem ook nog kunnen zijn bij mijn zoontje. Die slaapt ook best veel, ok hijs pas 3 weken maar toch..

Ik durf alleen niet zo goed zomaar weer over te stappen naar ander merk voeding, omdat hij zulke gevoelige darmen heeft.

14. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik zat juist op de Omneo en dat ging niet goed. Op de Comfort deed ze het heel goed.
    Hoe veel weegt jou mannetje? Mijn kinderarts zei dat je maximaal 150cc per kg lichaamsgewicht zou moeten geven. Deze hoeveelheid is dus voor een kindje van 5,8 kilo. Dat zal hij nog wel niet zijn.
    Nova leek ook onverzadigbaar en was erg klein, dus het cb zei dat het geen probleem was en dat ze met een inhaalslag bezig was. Tot ik na twee maanden bij de kinderarts kwam doordat ze overvoerd was in combinatie met Reflux.
    Ik zou er dus persoonlijk wel voorzichtig mee zijn en goed kijken of er niet iets anders aan de hand is.
    Ik ben op een gegeven moment ook gaan mengen met Extra, ik had in het begin wel het idee dat ze er iets meer krampjes door had, maar later niet meer.
    Misschien is Sab-simplex ook nog een idee tegen de krampjes?

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Joni, wij kwamen er in het weekend achter omdat het pak extra op was en we dus niets anders hadden, anders hadden we zeer waarschijnlijk nog veel langer doorgegaan met het geven van extra gemengd met standaard. maar het ritme bleef hetzelfde zeg maar, dus daarna ook geen nieuwe pakken meer gekocht en dat is goed blijven gaan.

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij merkten dat de spijsvertering erg veel energie kostte. Tijdens de fles was ze al aan het persen en steunen en kreunen. Standaard 2 uur na de fles werd ze weer huilend wakker. Onrustig bewegen, huilen bij het persen, hard moeten persen op wind en al helemaal op poep. Daar merkten wij het aan.

Idd belangrijk om voorzichtig te zijn met wisselen van voeding maar ik ben blij dat wij het wel hebben gedaan. Yinthe doet het op de Omneo echt heel veel beter. Een ander kind doet het weer beter op Comfort. Ik blijf erbij dat het niet goed is voor zo'n kleintje om zoveel voeding te moeten verwerken. Dat zou voor mij een reden zijn om andere voeding te proberen.

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou hij kwam vandaag weer voor 8 flessen. En zelfs als we hem 120/4 scheppen aanboden met 10cc extra water kwam hij nog gewoon om de 3 uur en dronk al die flessen zo leeg.

Dus toch maar weer net fles gegeven gemengd met de extra. Wel gelijk wat krampjes, maar cinababy gegeven en we kijken het even aan..
    Zit toch liever dan met een kind met wat kramp (kun je tenminste troosten en druppels tegen geven) dan een kind wat ik overvoed..

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe snel merkten jullie verschil, toen jullie over waren gestapt naar andere voeding of voeding voor hongerige babies?

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier meteen de 1e dag.

20. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi MissyZuilen,

Wat een zorgen he, om die voeding? Hier hetzelfde, we hadden een prachtig ritme, maar hij wil opeens steeds meer eten, maar twijfel eraan of het niet toch reflux is. Hij krijgt hypo-allergeen, dus dat is voeding voor hongerige baby's weer niet... Maarja, wat ga je uitproberen/waar kies je voor? Lastig hè? Zo, vinden wij ook hoor... 1 ding is zeker: continue met een huilende baby zitten, is niet leuk! Dus: alles bijhouden, eettijden, gedrag etc. en dan overleggen met CB en huisarts... Houd je ons op de hoogte hoe het gaat?

Liefs,
    Naannaan

Deel Deze Pagina