Nou we hebben 't een dag aangekeken met die Extra gemengd. Gevolg, de hele dag een huilend kind wat zich echt niet lekker voelde. Na elke fles minimaal 2 uur krampen (dus onderhand tot de volgende fles), hij deed er even korte tijd tussen de flessen. en gisteravond begon hij met kokhals geluiden en uurtje later kwam alles, maar dan ook alles eruit. Het leek wel behangplaksel echt zielig.. Poepen deedie ook niet meer. Dus toch maar even de Frisolijn gebeld en alles uitgelegd. Hij is dus gewoon erg gevoelig en kan dus niet tegen de Extra.. Dus we zijn weer terug bij af. Heeft iemand ervaring met Friso Comfort mengen met de Friso Standaard? Kunnen ze daar ook langer vol van zitten? Want begreep dat de Comfort zéér licht verteerbaar is tegen de krampen.. En de Standaard is minder licht verteerbaar?
De standaard is niet lichter verteerbaar. De standaard melk is precies hetzelfde als de Comfort melk, alleen is bij de Comfort jbpm toegevoegd. Ook de Extra is precies dezelfde melk, alleen is daar rijstzetmeel toegevoegd. Dit is op zich wel een voordeel met Friso, hierdoor kan je ze gewoon mengen, ze hoeven niet aan een nieuwe soort melk te wennen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat hij nog niet tegen die rijstzetmeel kan. Ik weet nu ook even niet wat je nog kan doen, misschien een nog kleinere speen gebruiken. Nova was in het begin pas verzadigd als ze ruim een half uur dronk.
Dat denk ik ook inderdaad, dat hij niet of nog niet tegen die rijstzetmeel kan.. Dus daarmee valt ook de Nutrilon Forte af, anders zouden we die nog kunnen proberen. Ik wacht nu de controle af bij CB en dan hoor ik wel hoeveel die weer mag drinken en hoeveel flessen. In de Comfort zit JBPM, dit kun je ook los kopen.. Zou anders een schepje extra van dat kunnen helpen dattie langer verzadigd is? Of heeft dat absoluut geen effect omdat het ookal in de Comfort zelf zit?
Yinthe dronk van de Comfort 6 x 180 + 6 en leek dan nog niet echt verzadigd. Maar die hoeveelheid had ze wel enorm last van. Van de Omneo drinkt ze 5 x 180 + 6 en laat zelfs vaak wat staan. Scheelt hier enorm. Eén dag half om half en meteen resultaat zichtbaar. Volgende dag dus volledig Omneo.
Vandaag doet Mike opeens bijna overal 4 uur tussen de flessen. En vannacht zelfs 5,5 uur! Dus ik kijk het gewoon nog aan tot de afspraak bij CB en maak vanaf vandaag een schema van ze voeding hoeveel en hoelaat.. En dan kan ik daar altijd overleggen of ik over moet op de Omneo of gewoon zo door kan blijven gaan.. Hoor inderdaad wel meer dat bij sommige babies de Omneo kwa krampen helpt en ze meer verzadigd zijn.