blij om te horen dat het goed gaat met de kleintjes.. het is een heel karwei maar je kruigt er veel voor terug.. wij zijn vamidag ook bijna overstag gegaan maar we hebben al 3 hele liefe konijnen dus niet gedaan
fijn dat het goed met ze gaat als je het niet vertrouwd dat ze te eten krijgen kan je ook katten melk geven met zon spuitje zodat je zeker weet dat ze genoeg krijgen
Ja idd ! Kittenmelkpoeder ! Je kunt bij de aphotheek z,n klein spuitje halen of misschien bij de dierenarts z,n heel klein speentje ? Maar als ze na 2 dagen nog actief zijn en je ze hoort sabbelen zullen ze toch wel drinken ?
die 2 zijn niet zo actief.....veel minder als die dikke!! en die heeft ook een ronde buik..is ook heel sterk en kruipt echt naar moeders toe...terwijl de anderen maar liggen en warm blijven. Wat de kleinste ook niet zo goed lukt want die is kouder als de anderen. Ik hoop maar dat ze ze voedt, en dat het niet komt doordat ik ze 2 keer per dag probeer aan te leggen bij haar......ik blijf dat wel proberen hoor! Dan sabbelen ze als een idioot!! Hoor ze echt smakken.....maar of er wat uitkomt... Vraagje? Moeten borsten bij een konijn ook opgezwollen zijn? Net zoals bv bij een hond of poes? Groetjes, Miranda
Jeuhh!! Ze is een nestje aan het maken!! ze plukt zich kaal!! en heeft de jongen al 2 keer verplaatst!! Lekker dicht bij elkaar houdt ze ze. En toen ik vanmorgen keek hadden zeker 2 konijntjes een hele dikke buik!! Dus ze voedt ze ook!!!! Ben helemaal blij, ook al blijf ik me zorgen maken over de kleinste...die verschilt echt met de grootste bijna de helft!!!! We zullen het zien!
Mocht je bijvoeren is geitenmelk beter geloof ik! Tenminste voor cavia's wel!!! Dit staat gewoon in de supermarkt vlak bij de karnemelk Succes ermee
Je kunt speciale konijnenmelk krijgen, andere soorten is niet goed voor ze. Maar het kan wel zijn dat moeders gewoon goed voed hoor, ze besteden maar een paar keer per dag een minuutje aan voeden van de kleinen, en dan het liefst als jij er niet bij bent. Ik zou niet gaan bijvoeden. Denk er ook om dat je er nog niet teveel aan komt. kijk ook maar eens op www.bunnybunch.nl daar krijg je veel goede tips.
ik weet niet of ik nog op tijd ben aangezien dit topic al van de 18e is. ten eerst nooit zomaar aan de baby's zitten! ( het liefst helemaal niet eigenlijk de eerste 4 weken ) door jou geur gaat de moeder ze misschien verstoten. eerst het konijn zelf flink aaien en door het hooit vegen in de kooi. en dan alleen als het echt niet anders kan aan het nest zitten. als je de kooi wilt verschonen het hele nest met kleintjes en al op proberen te pakken en even in een doosje doen en zo snel mogelijk de boel verschonen en het hele nest op dezelfde plek terug leggen. het voeden van de kleintjes zul je niet zien want dat doen konijntjes van nature maar 2 maal daags als al het onraad weg is. jij dus in dit geval! leg een doek over het grootste gedeelte van de kooi en kom zo weinig mogelijk aan het nest. normaliter zie je de kleintjes pas na ruim 4 weken of langer voor het eerst tevoorschijn komen. geef de moeder paardenmeusly daarvan krijgt ze extra energie. je kunt het in een goede dierenwinkel in zakjes kopen. want 25 kilo voor 1 konijn is wat veel succes!
wat fijn dat ze een nestje aan het maken is en dat ze ze lekker bij elkaar houd dat zijn goede tekens.. zou niet bij gaan voeren als ik jou was zou het lekker met rust laten nu en de natuur zijn werk doen.. Groetjes Elisa
Het gaat goed! Vooral met 1tje....die is enorm!! heeft zijn oren al los van het hoofd...kruipt overal rond....en heeft al een lekker vachtje zo te zien...want hij is helemaal wit geworden! Die andere is ergens een kop kleiner als de grootste..maar begint ook al witter te worden...en heeft vaak een dikke buik toch wel. En de derde...dat blijft een zorgenkindje denk ik....hij/zij leeft nog steeds, maar hij is nog minder als de helft van de 1e!! Misschien was paps een dwerg???? hihi. Groetjes, Miranda
Fijn dat het goed gaat!! Wel jammer dat die ene een beetje achterblijft, maar wellicht trekt dat nog bij!!
hihi..kijk wat een verschil!! http://94.100.123.131/1000750001-1000800000/1000775401-1000775500/1000775422_5_lf2U.jpeg ukkie! http://94.100.114.132/1000750001-1000800000/1000775801-1000775900/1000775832_5_-Yu7.jpeg medium! http://94.100.118.200/1000750001-1000800000/1000776101-1000776200/1000776181_5_q4OR.jpeg Extra extra large!!!
Wow dat is inderdaad een gigantisch verschil! Misschien zou je het kleintje het meeste bij mama kunnen laten en de andere 2 er dan zo nu en dan uithalen zodat hij goed kan drinken?
tsjah...hij heeft wel iedere keer een dik buikje...dus misschien drinkt het voldoende maar groeit ie gewoon niet goed....
Ik heb het wel gehad met jonge ratjes dat er eentje zou achterbleef, dit is trouwens wel goed gekomen op den duur.
Ukkie heeft het niet overleefd Vanmorgen vond ik hem zo sloom...dus ik had mijn pa gevraagd wat melk te kopen in de dierenwinkel en een spuitje....maar het heeft niet zo mogen zijn (we waren zelf weg) Toen hij het kwam brengen 1 uurtje later en ukkie zocht....was hij al helemaal stijf. Heb het al vanaf het begin gedacht...hij was zo zwak en zo klein....jammer. Maar de andere 2 doen het goed!!! Er hupst er zelfs al eentje door de kooi...terwijl zijn ogen nog dicht zijn hahaha...hij hupst en hupst...zooo lief!! En schobbejakken achter zijn oren...zou die vlooien hebben hahaha, ook lief om te zien!
lees dit nu pas miran. ...wat een verassing zeg!! jeetje, jammer dat eentje het niet overleefd heeft... wat betreft de jonkies, weet je al wat je ermee gaat doen? je kunt ze namelijk niet bij elkaar laten als je niet weet wat voor geslacht ze hebben...vanaf 3/4 maanden zijn de mannetjes (als die er bij zitten) geslachtsrijp.... krijg je nog meer nijntjes... vast niet de bedoeling... succes met het spul!!
nope wil ze weg doen als ze 8 weken zijn ongeveer....en apart! wou die ene die zo klein was zelf houden als het geen mannetje was.....vond hem zo mooi!! Maar helaas. Heb al 1 gegadigde..en een andere voor eind dit jaar hahaha, maar als ik iemand anders vind... hint hint!!
hahaha...hint hint...heb al twee nijnen... wis je dat konijnen blijer zijn met zijn tweeën? die van mij zijn een vrouwtje en een gecastreerd mannetje... zijn zo verliefd!, nee daar kan geen nijn meer bij..helaas meis...