help koorstuitslag in neus!

Discussion in 'Zwangerschap' started by tico, May 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    wie heeft er tips! en is dit net zo gevaarlijk als aan je lip? het zit echt in mijn neus dus niet aan de buitenkant, maar het probleem is dat ik over 2 dagen een keizersnede krijg en ik moet er niet aan denken dat ik mijn kleintje niet normaal kan knuffelen!
    Ik smeer nu zinkzalf, iemand nog meer tips en wie weet hoe gevaarlijk het is in je neus???

2. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Dit kun je beter aan de vk hier op het forum vragen.
    Of nog beter je eigen vk/gyn.

3. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je echt zeker dat het koortslip is?
    Ik heb een paar jaar geleden voor t eerst een uitslag onder en in mijn neus gehad.. dacht eerst ook aan koortsuitslag, maar de huisarts vertelde mij dat dit ktentenbaard is. Sindsdien heb ik dit nog 2 x gehad als mijn weerstand zwak is. Met een crempje is het heel snel weer weg. Dus zou voor de zekerheid even naar dr huisarts gaan..

4. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    ik heb het wel vaker gehad dacht altijd dat het koortsuitslag is, het is gevoelig dik en rood en na een paar dagen worden het meestal korsten in mijn neus. het zit er nooit onder of ook nooit op mijn lip. ik word morgen al opgenomen dus vraag het anders wel even aan de vk ik het ziekenhuis, want bij de ha kan ik nu toch niet meer terecht. pfff heb er helemaal stress van!

5. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit klinkt ook echt als krentenbaard.. had op internet gelezen dat je ook daarmee bij de kleine moet oppassen ivm de slechte weerstand van de baby.. maar ik moet het zelf ook noh even navragen bij de vk over hoe en wat bij de bevalling.

Laat mij even weten wat jullie vk erover zegt

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb het ook altijd aan/in mn neus die koortsuitslag. Lijkt me net zo gevaarlijk als aan je lip hoor. Knuffelen met een mond/neuskapje???

7. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    aangezien ik morgen al word opgenomen vraag ik het dan wel even en anders inderdaad maar een mondkapje bah ben er helemaal naar van heb dit eigenlijk nooit en dan precies nu!

8. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Ik heb het ook heel vaak in mijn neus, net zo vaak als op mijn lip.
    Het enige wat je kunt doen is zovirax of vectavir smeren..
    Je kleintje mag idd niet in aanraking komen met het herpes virus, dit is heel gevaarlijk en ze kunnen daar een hersenvliesontsteking van krijgen.

Mijn tip voor nu.. smeer er direct tandpasta op.. klinkt gek, maar dat droogt de blaasjes meteen uit waardoor de vloeistof (de besmetting) meteen opdroogt.. gewoon lekker laten zitten.. na het douchen morgen er voorzichtig afhalen en nieuwe opsmeren, zo is het helemaal ingedroogd over twee dagen.. en dan nog even voorzichtig mee omgaan.

Probeer maar eens! Succes! ;)

Share This Page