Hoi, Bij Julia beviel ik in het ziekenhuis omdat ik een medische indicatie had. (iui + vele bloedingen) Deze keer is alles spontaan gegaan en geen bloedingen....maar ik wil wel een mi: Ik wil in het ziekenhuis bevallen met pijnverlichting! Gisteren contact opgenomen met menzis....helaas zijn wij hiervoor niet verzekerd en kunnen we halvewege het jaar niet veranderen. Wie weet de oplossing?
Kun je niet bevallen in een soort van bevallingshuis. Bij ons ligt dat naast het zkh, ben je dus dichtbij.
Een medische indicatie krijg je alleen als je gyn dat nodig vindt, zodra ze het gaan declareren bij het ziekenfons. Het ziekenhuis krijgt toch hun geld wel van Menzis. Jij daar in tegen zal een flinke eigen bijdrage moeten betalen, als het niet medisch noodzakelijk is. Als jij bijvoorbaad al zegt: Ik beval in het ziekenhuis en tijdens jou bevalling gebeurt er iets ( kindje poept in vruchtwater ) dan wordt het een medische indicatie. Als het een bevalling is zonder complicaties, dan zullen hun dit ook zo moeten declareren bij Menzis.
Vraag het even na in het ziekenhuis waar je wilt bevallen. Maar bij de voorlichting die ik eerst kreeg in het kraamhotel (die zat in het ziekenhuis) werd er gezegd dat zodra je een ruggeprik krijgt, je bevalling medisch wordt. (neem aan dat ze daarmee bedoelen dat je dan een medische indicatie hebt.)
Ik wil pijnverlichting omdat ik echt niet tegen pijn kan. Heb laatst een gesprek hierover gehad met de vk. Zij zegt dat ik pas na het ziekenhuis mag als ik 6 cm ontsluiting heb?????? Nou dat vind ik echt te laat, ik wil gelijk heen. Ik hoop dat je gelijk heb!
Vraag het na, want ik weet het niet zeker. Hier had ik al een medische indicatie, maar verder geen pijnstilling nodig gehad
een ruggeprik geven ze toch direct met 3 cm ontsluiting? Normaal zou ik zeggen praat met vk....vreemd advies als jij aangeeft niet tegen de pijn te kunnen pas met 6cm naar het zk te gaan?
Je kan gewoon zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen daar heeft menzis niks mee nodig. Je kan altijd je probleem voorleggen aan de vk en aangeven dat je graag eerder dan 6cm ontsluiting naar het ziekenhuis wilt wegens pijnverlichting. Je moet wel rekening houden met een eigen bijdrage van ong. €300,- als je zonder mi naar het ziekenhuis gaat.
Voor pijnstilling krijg je idd geen mi. Dus je zult een eigen bijdrage moeten betalen. Het is niet anders, en eerlijk gezegd zou ik blij Ijn dat je geen mi hebt, die heb je meestal toch nuet voor niets
Tja, of je neemt de kosten op je of je moet aankijken hoe pijnlijk het gaat worden. Wie weet valt het wel mee en kan je de pijn toch goed zelf aan... Al kan ik je geen ongelijk geven, ik ben bij de 1ste ingeleid v.w. zwangerschapsvergifitiging en heb vrij snel een ruggenprik gekregen omdat het zo heftig was. Nu ben ik dus ook wel bang om 'gewoon zo' te bevallen.
ik wil niet heel lullig doen maar als je echt zo bang bent zou ik dat toch echt met je vk overleggen want ook dat kan een indicatie geven
Ik vind dat de kosten voor een bevalling realtief heel erg mee vallen..... Daarvoor zou ik dus echt niet perse thuis willen bevallen. Hoe het ook zal lopen ik zal ten alle tijden in het ziekenhuis bevallen al kost het me €1000,00. Wat hier boven al gezegt word, ik zou het overleggen met je VK of zij een MI kan afgeven op je angsten en dat je perse pijn bestrijding wil... En misschien heeft ze wel ideeen over andere vormen van pijnbestrijding.............gewoon thuis
Had je geen aanvullende verzekering toevallig? bij vgz krijgt je alles betaald zelf zonder medisch indicatie als je aanvullend bent verzekerd
Tsja een eigen bijdrage van 300 euro is te overzien toch?? En wat de verloskundige zegt slaat volgens mij nergens op. Als ze je met 6 cm pas naar het zkh sturen, dan kunnen ze volgens mij geen pijnstilling meer geven, dacht dat ze dat maar tot 6 cm deden en daarna moet je op eigen kracht!! Maar misschien is Yoga wel iets voor je. Zoek een manier om te ontspannen!! Dit zal je nu, maar ook tijdens de bevalling helpen.
Misschien ligt het aan mij, maar het schiet me een beetje in het verkeerde keelgat. Een medische indicatie WILLEN ? Je krijgt een m.i. als er wat medisch aan de hand is. Daar kies je zelf niet voor en is nooit leuk. Ik heb een m.i. en dan mag je willen dat er niets aan de hand is. Alsof het leuk is om een m.i. te hebben ?
een ruggenprik geven ze het liefst op 5 cm, tenminste.... toen de gyn mij zei dat het heel belangrijk was dat ik met 2 cm al een ruggenprik moest vroeg ik wanneer ze hem meestal geven en toen zei zij meestal op 5.
Pijnstilling is toch medische indicatie? Ik dacht dat het dan vergoed werd! Ze kunnen dat niet thuis doen, dus dan heb je een goede reden om naar het ZH te gaan. Zou je bijna gaan hopen dat je kind in het vruchtwater poept, als je in het ZH ligt met een ruggeprik! Voor mensen die niet standaard geld over hebben
Ik ben het wel met je eens hoor....... Ik heb een MI omdat wij onze dochter tijdens de bevalling bijna kwijt zijn geraakt en om dat schildklierpatient ben. @ruggeprik: Bij mij wilde ze hem met 7cm ontsluiting nog zetten. Ik kreeg een weeën storm van rugweeën en de gyn vond het wel genoeg geweest. Helaas nooit de ruggeprik gekregen omdat mijn bloed niet wilde stollen......(maar dat is weer een ander probleem)