Help koortslip en 20 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeroen1974, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeroen1974

24 feb 2010
    46
    0
    0
    Meiden ik heb sinds vandaag een koortslip en vraag mij af of ik me zorgen moet maken en wat ik er nu op mag smeren!!??Iemand een idee???Zou het schadelijk voor het kindje kunnen zijn??

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een koortslip zelf is nu niet schadelijk voor je kindje, wel voor pasgeboren baby's. Over er op smeren: Wat smeer je er normaal op?
    En dan even de bijsluiter bekijken denk ik....

3. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat vervelend, ik ken het..!
    Heb er pas nog eentje gehad. Ik smeer nooit veel omdat ik niet vind dat het er sneller door weg gaat. Maar als het een erg pijnlijke is dan smeer ik eventjes. Het kan geen kwaad, maar de bijsluiter lezen is nooit verkeerd.

Een koortstlip is erg besmettelijk, vooral als ie nog nog helemaal dicht is. Voor (pasgeboren) baby's kan het zelfs schadelijk zijn! Dus altijd oppassen, niet kussen, er zo min mogelijk aanzitten en veel handen wassen.

4. jeroen1974

24 feb 2010
    46
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie snelle reactie!

Aangezien ik zelf verpleegkundige ben, lees ik altijd idd eerst de bijsluiters, maar bij alle bekende smeerseltjes voor een koortslip staat bij niet gebruiken tijden zwangerschap, vandaar de vraag.
    Maar denk dat ik het er maar bij laat en hoop dat het snel weg is!Meer keus heb ik denk ik helaas niet!

5. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Tandpasta, dat laat de koortslip indrogen en gaat het sneller weg.

suc6

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mag je ook niet van die lipblaasjes-stickertjes erop plakken? Dat hielp bij mij altijd wel.

7. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    Ik maak een paracetamol altijd nat waardoor die wat zachter wordt en smeer er iets van op op mijn koortsblaar.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik prik m altijd meteen door, vocht eruit knijpen en dikke laag sudocreme erop... werkt als een tierelier. idd geen zovirax gebruiken tijdens de zwangerschap!!

Liefs muis

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Het is niet erg heb t zelf ook gehad, zovirax enzo mag je niet gebruiken bij de apotheek kan je akolip halen en als ze dat niet hebben zinksulfaat. Beide mag je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook altijd akolip gebruikt (te koop bij de apotheek) en hier werkte het erg goed.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb toevallig pas nog zovirax (= aciclovir) gekocht en in die bijsluiter staat dat je het gewoon mag gebruiken in de zwangerschap...

Zwangerschap/Lactatie
    Bij lokaal gebruik is het potentiële risico tijdens zwangerschap bij de mens waarschijnlijk gering. Aciclovir kan volgens voorschrift kortdurend worden gebruikt tijdens zwangerschap.
    Aciclovir gaat na systemische toediening over in de moedermelk. Bij lokaal gebruik kan aciclovir volgens voorschrift worden gebruikt tijdens borstvoeding.

(Bron: www.farmacotherapeutischkompas.nl)

Deel Deze Pagina