Dames, Wij willen graag een kraamborrel geven. Hoeveel weken na de bevalling hebben jullie dat gedaan? Of iemand een advies? xxx
De planning was na 4 weken, maar de kleine lag toen in het ziekenhuis. Het is nu gister geweest. Dus met 8 weken.
vrienden van ons allemaal binnen 2 weken... omdat er anders zoveel afzeggingen zijn omdat iedereen tussendoor dan al gaat komen en de baby dus al gezien heeft.
ik doe niet alles in 1 keer de eerste 2 dagen wil ik rust en dan mogen ze allemaal per dag een keertje komen... alleen de opas en omas mogen als eerste komen en dan de familie en vrienden kennisen maar niet allemaal op 1 dag das gewoon te druk en denk voor de kleine ook... zodat wij ook lekker kunnen rusten...
Planning is 3 weken na de bevalling. Mijn inschatting is dat het net lang genoeg is zodat je zelf enigzins weer fit bent en kort genoeg zodat niet iedereen van te voren al wil komen. Ben benieuwd of het in de praktijk ook zo werkt
hier ook een kraamborrel als de kleine geboren is. ik was aan het denken ongeveer 6 weken na de bevalling, we laten de kleine dan eerst dopen met familie en naaste vrienden, daarna kraamborrel in de zaak van manlief van ong 15.00-18.00 en daarna met het gezelschap wat ook bij de doop is geweest lekker iets eten.. ik wil verder helemaal geen kraambezoek.. alleen mijn ouders, schoonouders, broers en zussen, beste vrienden en het personeel wat bij ons werkt. de rest mag naar de kraamborrel komen, wij willen thuis geen kraambezoek..we hebben een horeca zaak die in de winter alleen op dinsdag gesloten is, anders hebben we iedere dinsdag kraambezoek gepland staan, of ik zit met heel het kraambezoek alleen.
Wij hebben ons kraamfeest 7 weken na de geboorte gegeven. Tussendoor zijn alleen maar een paar goede vriendinnen en m'n collega's geweest (en uiteraard ouders en broers/zussen), tegen de rest hebben we duidelijk gezegd dat we liever nog geen bezoek ontvingen. Iedereen vatte dit gelukkig ook goed op en kwam allemaal op de dag van het feest.
Wij willen ook graag een kraam borrel doen. Ik dacht (als alles goed gaat) 2 weken naar de bevalling... Wij doen het in een restaurant, van 14.00 tot 17.00
Ligt beetje aan wat je wil... ik bedoel ik vind de bv heel belangrijk en zat die eerste weken ong elke 2u een uur met een kind aan de borst. Best lastig een kraamborrel daartussen te proppen. Verder heb je nog dat je niet weet hoe het lichamelijk gaat... ik heb 2x ks gehad en de 1ste keer was het me niet gelukt, de 2de keer wel toen was ik wel op de been. Ik zou gaan voor 4 weken minimaal.
De mensen die ik ken die een kraamborrel gegeven hebben was tussen de 4 en 6 weken, gewoon thuis, baby sliep en mensen waren aan het borrelen
Ik vind het persoonlijk te druk alles in een keer en wil de aandacht voor de baby (en mij) lekker verdelen over alle dagen.