Even een vraag: ik ben morgen 15 weken zwanger en sinds gisteren lijkt mijn buik wat kleiner en slapper.... ik ben al zo onzeker of alles wel goed gaat.... is dit normaal? A.s vrijdag hoef ik pas naar de VK, maar ik weet niet of ik wel kan wachten... Ik kom ook maar niet aan...Verder heb ik het kindje ook nog niet gevoeld, dus ik kan wel een teken van leven gebruiken. Wordt af en toe moe van mezelf... herkent iemand dit?
dat je je kindje nog niet hebt gevoeld is heel normaal! je bent pas 15 weken, en zeker bij een eerste duurt het soms wel tot na 20 weken voor je iets voelt. dat je buik platter lijkt komt doordat je darmen weer wat in volume afnemen ook heel normaal, dus maak je geen zorgen! en aankomen deed ik pas vanaf 25 weken
Hoi, dat hoort er bij hoor. Tot 15 wk komt je buikje nog voornamelijk doordat je hormonen je darmen laten uitzetten. Daarna wordt je buik pas dik van de baarmoeder. Het kan dan even lijken of ie wat minder dik is. Ook de baby voelen met deze termijn hoeft nog helemaal niet... Succes!
Je buik lijkt iedere dag weer anders. De ene dag ben je erg blij, want dan denk je dat je iets ziet en de volgende dag weer niet. Erg frustrerend. Wat je misschien wel kan proberen is om je baarmoeder te voelen. Als je gaat liggen zou je boven je schaambeen een richeltje moeten kunnen voelen. Ik was met 16 + 3 naar de verloskundige en toen zat mijn baarmoeder al 2cm onder mijn navel. En ik begin nu pas een beetje de baby te voelen. Zeker bij je eerste (dat is de mijne ook) hoef je dat niet heel vroeg te voelen. je weet tenslotte ook nog niet wat je moet voelen. Let wel op, dit is allemaal echt per zwangere verschillend.
ik viel de eerste weken alleen maar af, ik zat met week 18 weer pas op mijn start gewicht. Inmiddels ben ik bijna 21 weken en nog steeds lijkt mijn buik 's avonds dikker dan 's morgens. Ik voel sinds anderhalve week pas echte bewegingen in mijn buik. Ik weet dat het soms moeilijk is maar geduld hebben! succes
Ik was zo trots toen er eindelijk een beetje een bol buikje zichtbaar werd. Maar helaas: één keer naar de wc en het was weer over. Wat je nu zag waren vooral je darmen, de baarmoeder komt nog maar net boven het schaambeen uit en is nog niet zo groot. 't Kan nog wel even duren voordat je 'echte' buik zichtbaar wordt.
bedankt voor de reacties, ik was alweer wat gerustgesteld. Buikje is ook weer een beetje terug na een paar lliter water en een heerlijke maaltijd... mutsig he?!