ik had er ook nog nooit van gehoort.. maar kreeg het na me 1ste.. (heb ook een baarmoeder verzakking ) maar een vaginawand verzakking is zichtbaar en komt eruit... wie heeft die ook gekregen na de bevalling en toen je een tweede kreeg, werd het dan erger? heb je er wat aan laten doen? is dat uberhaubt mogelijk..... ik ben bang dat het verergerd na me 2e bevalling..
Ik heb het nu ook (1e kind). En ik loop nu nog bij de bekkenpoli in het ziekenhuis. Hoop dat ze me daar kunnen helpen.. Baarmoeder verzakking kun je ring voor krijgen, de wand zelf is niets operatiefs aan te doen begreep ik.. Alleen oefeningen..
en ik heb het ook ( ook 1e kindje ) doe ook oefeningen...aanspannen als ik de fles aan het geven ben of gewoon op de.bank zit maar kan niet zeggen dat het minder word
ik heb zowel een voor als achterwand verzakking aan de bevalling over gehouden. nu een jaar geleden en ik loop hiervoor nog steeds bij een bekkenfysio. zei vertelde dat het bij een volgende zwangerschap/bevalling kan ver-ergeren. door de hormonen wordt alles slapper,baarmoeder die zwaarder wordt en erop hangt enz. maar dat is niet zeker. het kan hetzelfde blijven maar ook vele malen erger worden. dat is gewoon een gok. een pessarium/ring kan de boel verlichten. als dit niet helpt dan kan het met een operatie verholpen worden. dan wordt er een soort matje ingehecht die de boel op z'n plek houd. maar dat doen ze pas als je zeker weten geen kinderen meer wilt. en een vaginawand-verzakking is NIET altijd zichtbaar en komt er ook niet altijd uit. bij mij i.i.g. niet.
Hier nog een met een verzakking na het krijgen van mijn eerste kind. baarmoeder en blaas. Ik ben ook druk bezig met oefeningen, maar kan ook niet echt zeggen dat het minder word. Vind het zo vervelend. Je wilt gewoon dat je lichaam normaal word. En dat ik weer gewoon kan gaan basketballen en mijn werk weer kan doen. Nog even geduld...ze zeggen dat we het natuurlijke herstel de kans moeten geven. Nou ik heb er een hard hoofd in of het weer normaal word. Ben nu 3,5 maand verder heb nogsteeds klachten. Werk halve dagen en zou zo graag weer volledig aan de slag gaan. Trouwens niet iedereen kan een ring krijgen. Je bekkenbodemspier moet er stevig genoeg voor zijn en hij moet goed passen. Bij sommige vrouwen blijft hij niet zitten.
Je hebt trouwens verschillen in hoe erg het is je verzakking. Bij mij komt het er ook niet uit, maar wel dat nare gevoel van een tampon die niet helemaal goed zit. Ik was ongesteld en dacht een tampon in te doen. Nou dat zat helemaal niet lekker. Hebben jullie daar ook last van?
ja daar hrb ik ook.last van...al gaat dat nu wel beter maar heb ook gehad dat een tampon er gewoon tijdens het wandelen uit floepte
het wordt nooit meer helemaal normaal. kan wel minder worden maar dat kan heel lang duren. mijn kleine is nu 13 maanden en ik heb er nog steeds last van. wel wat minder problemen er door maar ik blijf het voelen en dit zal ook niet weg gaan. volgens de bekkenfysio moet je zowiezo rekenen op minimaal 9 tot 12 maanden. zolang duurt het voordat je ontzwangerd bent en alle hormonen uit je lichaam zijn. hormonen die alles juist week maken dus niet echt bevordelijk bij een verzakking. waarom kan je geen hele dagen werken??
Ik kan geen hele dagen werken,omdat ik een fysiek zware baan heb en de hele dag moet staan en lopen.mijn werk is deels aangepast, een hele dag red ik nog niet.moet woensdag weer naar de bedrijfsarts en ze zal dan waarschijnlijk 2 uur erbij doen.hoop ik....heb nogsteeds niet helemaal het vertrouwen dat een hele dag gaat. Wat voor werk doen jullie?
Hier ook een gedupeerde Ben ook bij d ebekkenfysio geweest maar nog geen verbetering hoor... Bij mij ontstond het na de tweede. Het schijnt wel erger te worden bij meerdere zwangerschappen. Door de hormonen wordt alles slapper en kans op verzakking groter. heb ook een supersnelle bevalling gehad dus n baarmoeder heeft een flinke optater gehad! Ik baal er goed van, schaam me er ook voor, want je ziet nog altijd een soort van "bal" voor de uitgang. Met sex heb ik gene last, wel voelt t allemaal wat minder, lijkt alsof ik wijder ben geworden?! En volgens mij is dit ook echt zo, want waar ik voorheen mini tampons en maatje "normaal" droeg, moet ik nu echt aan de super tampons. En niet vanwege het bloedverlies, maar omdat ie er anders uitzakt!! Als ik lang loop of sta voelt t wat zwaar aan, maar verder heb ik geen klachten.