Help :) koperspiraal sucks

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Butterfly2388, 18 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Dames,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb nu sinds 11 weken een koperspiraal. Ik weet dat het de eerste maanden tijd nodig heeft om te testen, maar van die 11 weken ben ik nu al zeker 9 weken ongesteld. Doordat ik ongesteld ben, gebruik ik maandverband omdat ik niet tegen tampons kan. Gevolg hiervan (en misschien van het spiraal zelf?) een schimmelinfectie. Volgens de huisarts kan het spiraal het veroorzaken, terwijl een andere zegt dat dat niet kan. Dus dat laat ik even in het midden. Wanneer ik dan een week niet bloed, heb ik het idee dat ik zwanger ben :$ Testen zijn alle negatief. Afgelopen donderdag een echo gehad om te kijken of het spiraal goed zit, dit was zo.

Maar nu weet ik het niet meer wat ik nu moet doen. Ik heb gekozen voor een koperspiraal na mijn tweede zwangerschap omdat ik niet tegen de hormonen van de normale anticonceptie kan. Ik word down, best depressief, ik heb een kort lontje.

Deze anticonceptie heb ik al gehad: een mirena 2 x (1x was hij zoek, de tweede keer bleef mijn buik krampen totdat hij eruit was)
    de nuvaring... daar kreeg ik alleen maar schimmelinfecties van en hormonen gaan op de loop met me.
    Verschillende pillen: Microgynon 30/ Yasmin/ Qlara/ de minipil.

Ik weet nu niet meer wat te doen. Doorzetten en hopen dat het beter word? Of toch eruit laten halen? Door het vele bloeden afgelopen weken en nu de schimmel erbij heb ik alle klachten die ik normaal met de pil heb :(

Mijn enige optie die ik kan bedenken is sterilisatie. Maar dan moet je zeker weten dat er geen kindje meer bij komt. En omdat ik relatief jong ben durf ik die keuze niet te maken want miss willen we er nog een :) Ik krijg daarvoor trouwens wel toestemming want ondanks dat ik 28 ben hebben we 2 kinderen en dan willen ze het wel doen.

Condooms kan ik trouwens ook niet tegen :$:$:$:$ daar krijg ik ook schimmelinfectie van.

Sorry voor mijn ellenlange verhaal maar hoop dat jullie nog een idee hebben

Liefs

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook problemen met de implanon, veel tussentijdse bloedingen... (verder geweldig ding ivm vergeten enz maarja...)
    condooms vertrouw ik voor geen meter en pillen... mja ik ben er gewoon te warrig voor...
    weet het ook even niet... steriliseren zullen ze met 29 nog niet doen denk ik.

3. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Steriliseren mocht wel bij mij omdat ik al 2 kinderen heb maar of dat nou de oplossing is...zolang ik niet weet of er een 3e komt eventueel doen ze t uiteraard niet

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Gekke vraag misschien, maar bestaan er geen anti-conceptie middelen voor mannen?

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Vasalgel is volgens mij al verkrijgbaar in de VS. Het loont misschien om hier wat over uit te zoeken.

6. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Bij zoveel schimmelinfecties.... Zou dat dan misschien niet door de hormonen komen? Ik begrijp dat je daar altijd aan hebt gedacht maar als je het nu bij een koperspiraal ook krijgt? Idee om dat eens te laten onderzoeken?

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zo een gel is alleen icm condooms geloof ik. maar ik vertrouw zoiets niet eigenlijk :)

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Wat jij nu hebt heb ik met de mirena duur de 6 maanden het bloeden op en af

Schimmel constant

Na 6 maanden werd het beter nu heel af en toe bloeding van paar dagen

Zou het nog even aankijken dat adviseerde ze mij tot 6 mdn

9. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    De schimmel heb ik altijd doordat ik een slecht immuun systeem heb. Ik heb reuma dus jarenlang medicijn gebruik hakt er wel in. Maar na een kuur fluconazol bleef het jaren weg. Nu opeens weer last van. Nu alleen niet aan de medicijnen of iets. En met hormonen word het versterkt helaas...

De huisarts had mij aangeraden (voor de schimmel) om deze fluconazol pil te nemen. Mocht ik na 3 weken weeeeer last hebben moet ik komen om te praten hoe nu verder. Omdat ik niet geheel onvoorbereid naar dat gesprek wil heb ik mijn vraagstelling geplaatst :)

De gel... hmmm ik zal is wat opzoeken erover maar of dat wat voor ons is betwijfel ik haha maar wie weet

10. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Nee Vasalgel is een nieuw anticonceptiemiddel dat bij mannen wordt ingebracht dat de zaadcellen tegenhoudt. Geen glijmiddel ofzo, het is eenmalig en werkt tot een arts het weer verwijderd.

11. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Ik heb het even uitgezocht maar het komt op zn vroegst pas in 2017 op de markt.. Helaas heb ik er nu dus nog niks aan

12. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een koperspiraal laten zetten omdat ik niet tegen hormonen kan. In dec laten plaatsen en tot april blijven bloeden. Het kon tot 6 maanden duren.

En nu heb ik een regelmatige ritme. Even volhouden. Het is moeilijk. Ik weet het.

13. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Hoi dames,

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest... Hij heeft em eruit gehaald voor me. Het was echt geen doen meer, buikkrampen, bloedverlies, en die schimmel :(
    Ik ben opgelucht dat ie eruit is en voorlopig word t maar rubbertjes gebruiken

14. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Dit is helaas wel een bekend euvel van koperspiralen: je gaat er meer en heftiger van bloeden. Daarom zijn ze ook niet populair ;) T.a.v. je anticonceptiewens: sterilisatie bij je man? Daarnaast zijn er maar heel weinig mensen die daadwerkelijk zo heftig reageren op alle vormen van hormonale anticonceptie (dus nuvaring, mirena én alle pillen). Zou het kunnen dat je klachten die je om een andere reden had (niet lekker in je vel, veel ziekteperiodes, .... ik noem maar wat..) aan één van die pillen hebt geweten en dat er misschien toch één of meerdere voor je zouden werken? Want naast de implanon, pessarium en sterilisatie bij je man blijven er niet meer zoveel opties over...

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb ook een koperspiraaltje en gs hem denk ik ook katen verwijderen. Mn menstruatie is raar, mn cyclus is raar. Ik lijk wel een overjarige puber zoveel puistjes en plekjes heb ik. Mn buik doet ook al raar sinds ik het spiraaltje heb en ik heb een heleboel vage klachten die nergens toe leiden.
    De pil ben ik ook niet echt fan van maar ik denk dat ik het toch maar ga doen tot ik me weer mezelf voel en dan zien we wel weer.
    Ik baal er erg van want ik wilde juist geen onnodige hormonen meer.

16. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Qua anticonceptie gebruik ik nu niks meer omdat ik nergens tegen kan... Dus voorlopig doen we het met condoom totdat we voor een derde gaan. Hierna laat mijn man zich helpen om eventuele afstoting van klemmen bij mij tegen te gaan. Het is echt dat ik niet tegen de hormonen kan. In eerste instantie heb ik er zelf nog niet eens last van maar mijn omgeving ziet mij veranderen. Zodra ik het zelf door kreeg ben ik gestopt en binnen 1 a 2 maanden was ik mezelf weer. Dus het komt wel echt door de hormonen.

Het is wel heel toevallig dat ik nadat het spiraal eruit is gehaald gisteren ik geen menstruatie heb. Weken lang gebloed en nu niks meer... Heb toch het idee dat mijn lichaam bezig was hem eruit te werken.. Maar goed dat kan natuurlijk ook toeval zijn!

17. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hier pcs hetzelfde probleem ik kan ook nergens tegen en zelfs door koperspiraal zwanger geworden..
    alleen ik ga binnenkort gesteriliseerd worden. Misschien ook iets om over na te denken meeste zorg verzekeringen vergoeden sterilisatie niet! Kost 1450 euro en mag je zelf dokken tenzij je echt speciaal aanvullend voor dat soort dingen bent. Dan vergoeden ze vaak 250 euro geloof ik. Ligt ook aan je zorgverzekering!.
    Bij mij is het anders ik heb 3 extreem prematuren 3x onder de 27 weken en bij de laatste hebben ze zoveel schade aan moeten brengen bij de bevalling om m'n dochtertje te redden. Dus hebben ze m'n baarmoedermond geknipt en bij mij is het medisch indicatie dus wordt het wel vergoed want het is gevaarlijk voor mij en een eventuele kindje het is niet dat ik niet perse niet meer kinderen wil. Ik kan niet anders

Deel Deze Pagina