Hallo! Ons zoontje krijgt een klein broertje. Nu zoeken we een leuk gedichtje voor in het kaartje vanuit onze zoon. Wie heeft er leuke ideetjes? Groetjes Goldy
Na 2 jaar alleen spelen begon ik mij te vervelen Ik heb toen snel de ooievaar gebeld en een klein zusje besteld
Jouw handje in het mijne zo gaan we hand in hand als broertjes een ijzersterke band ik ben al weer wat groter en jij bent nog zo klein maar ik hoop dat wij voor altijd elkaars vriendje zullen zijn
Wij hadden deze: Hoera! Iedereen mag het horen, mijn broertje is precies op zijn verjaardag geboren. Hij is heel lief en super klein en ik ben trots dat ik zijn grote broer mag zijn! Liefs van D----(naam grote broer)
Wij hadden deze; Met zn drieen was het fijn maar nu moet het mooier zijn! Ruim drie jaar ben ik alleen geweest maar nu heb ik een zusje, het is feest!
Op mijn teentjes kijk ik over het randje van de wieg... Dan klein brusje, ik vind je lief! (NAAM BROER) kon het kattenkwaad alleen niet meer aan Nu heeft hij een brusje om hem bij te staan! Mama blijft mama Papa blijft papa maar ik ben nu heel stoer (naam baby)'s grote broer!
Deze hadden wij zo ongeveer ook. Jouw handje in de mijne, zo gaan wij hand in hand, als broertje en als zusje, een ijzersterke band. We hadden ook een kaartje met handjes (en voetjes), erg toepasselijk.
Omdat mijn zusje nog niet kan praten en ik het kwebbelen niet kan laten Mag ik hierbij laten weten dat ze .... zal gaan heten
De oogjes van .....stralen als zij/hij jou een kusje geeft en vol trots aan iedereen verteld dat zij/hij nu een broertje/zusje heeft.
Oh ik heb er nog eentje; Samen ruzie, samen spelen alles afpakken, alles delen dat hoort er nu allemaal bij Welkom lief broertje/zusje van mij!
We hebben het volgende gedichtje: 9 maanden aan mama's buik gevoeld en met mama's buik gekroeld. Nu kroel ik nog en geef ik een kusje aan mijn allerliefste zusje Heb ik nog een vraag: Zetten jullie de naam onder dit gedichtje? Onder het gedichtje willen we de zin: Dolgelukkig en superblij zijn we met de geboorte van onze dochter en zusje ... En dan daaronder de namen van papa, mama en broer en onze adresgegevens. Aan de ene kant vind ik het dubbelop om broer's naam onder het gedichtje te zetten, want het is wel duidelijk van wie dit afkomt. Aan de andere kant, het is wel echt van broer en niet van ons allemaal.
Wij hadden: Jouw handje in de mijne zo gaan wij hand in hand als zusjes voor het leven een ijzersterke band Ik ben alweer wat groter en jij bent nog zo klein toch hoop ik dat je voor altijd mijn vriendinnetje zult zijn Net weer iets anders dan de vorige, voor jullie dan in de broertjes uitvoering. Nog steeds krijg ik tranen in mijn ogen als ik het gedichtje lees, vind het zo lief! Wij hebben onder het gedichtje '-x- Tes' gezet. Vond dat wel lief omdat het echt een gedichtje vanuit haar was. Aan de rechterkant van het kaartje stonden dan de gegevens van Liz en daaronder 'trotse papa en mama en grote zus' met onze adresgegevens.
Ik lees ook even mee. Hoe zouden jullie de namen erbij zetten? Wij zijn nu met zijn viertjes dus dan vier namen+ de achternaam?
Ik zou bij een eventuele 3e inderdaad de namen van ons viertjes + de achternaam eronder zetten. En dan daarboven trotse ouders en grote zussen...
Wij doen: Mama heeft een baby in haar buik, heeft papa gezegd. Hoe die daar kwam, heeft hij niet uitgelegd. Het duurde zo lang, ik dacht papa heeft het vast mis. Maar nu kan ik eindelijk zeggen dat mijn kleine broertje er is! Aan de rechterkant de tekst: Onze zoon en broer is geboren op ... Verder alleen voornamen, we zijn nog niet getrouwd dus ik heb nog andere achternaam dan mijn mannen. Succes!