Mijn zoontje heeft gisteren gespuugd. O.a. op de bank.. gelijk schoongemaakt natuurlijk. De vlek is uit de bank, maar de lucht... echt een kots luchtje, zo zurig. Wie heeft DE tip? Hoe krijg ik die geur uit de bank??
Fittjat textielreiniger van IKEA! Mijn zoontje spuugde pas geleden van bovenaan de trap naar beneden... Alle vlekken en de geur kreeg ik daarmee weg!
ohjeetje.. ja dat geeft troep. Maar surinaamse kipschotel met kerrie komt er ook niet lekker uit (had mijn zoontje een keer 's avonds). En stinken joh. Toen ik heb midden in de nacht in bad had gedaan en 3x zijn haar had gewassen, rook ik het nog!
Top! Soda heb ik in huis. Baking soda niet. Probeer het eerst met soda wel. Pfff wat een lucht Dus goed nat maken en dan gewoon de soda daaroverheen strooien?
Ik zou het inderdaad eerst natmaken. Gewoon een beetje extra schoonmaken kan geen kwaad in dit geval. En dan de soda eroverheen. De soda absorbeert dan het vocht en de geur.
Zojuist de soda opgezogen... maar De stof van de bank is nu wat hard. Er zitten nu witte vlekken in (was niet zo). De bank is nog wel wat nat. Heb ik de soda er te snel afgehaald?
Ik zou het er echt een nacht op laten zitten, dan heeft de soda al het vocht opgezogen en is het helemaal droog. Dan zuig je alle soda er zo af.
Ik deed altijd wasmiddel poeder op de vlek...dan neemt het op en ruikt ook gelijk lekker. Daarna stofzuigen.
Ik maak altijd een sopje met wasmiddel en wrijf de hele bank in (anders komen er kringen) even een klus, maar gelijk de hele bank is schoon en ruikt lekker.
Die van mij had gekotst na de kip tandoori... onder de.douche gezet, haren gewassen alles. Volgende dag breng ik hem naar kdv, ik denk heh, wat is dat. Zn hele achterhoofd vol met gele kerrievlekken. Heeft 3 dagen wassen gekost om het eruit te krijgen...
Zo heeft onze oudste die boven in het stapelbed ligt, boven zijn 2 broertjes eens naar beneden gespuugd. Zijn bed was schoon, maar kon 2 bedden verschonen en 2 kinderen douchen. De kotser kon lekker blijven liggen. Het ergste was nog dat ik net 2 dagen ervoor bevallen was.