selsiuz heetwater kraan

Discussion in 'De lounge' started by Nic1976, May 1, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Heeft iemand de Selsiuz heet water kraan. We twijfelen enorm tussen deze en de Quooker ... ik weet niet of ik het hendeltje van het kokend water zo handig vind en hoor graag ervaringen!

Dank!

2. prjbt

prjbt Niet meer actief

Geen ervaring mee maar wel met een kokend water kraan.

Wij hadden in ons oude huis de Grohe Red en in het nieuwe huis geen. Na nog geen week wonen alsnog een nieuwe Grohe red besteld. Die hebben we nu 2 dagen en het is zo fijn.

Nic1976 likes this.
  3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Geen ervaring. Ik weet niet of de keukenverkoper bij ons het uit eigenbelang zij maar volgens hem was Quooker toch wel echt het beste qua temperatuurregulatie en hygiëne. Bij veel andere merken ontstonden er volgens hem problemen omdat het water vaak net geen 100/99 graden is zoals bij de Quooker, maar bijv. 97. Wat dan op den duur minder hygiënisch is omdat het stilstaand water is ofzo. Vaag verhaal eigenlijk maar ik ben in ieder geval blij met m’n Quooker:D

Nic1976 likes this.
  4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Ja, dit verhaal klopt (ongeveer). Maar een Quooker houdt het water niet op 99/100 graden, maar op een constante temperatuur van 110 graden. Hierdoor krijgen salmonellabacteriën geen kans.

Nic1976 likes this.
  5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier een quooker. Een 3 in 1 dus geen aparte hendel maar een ring die je 3 keer snel achter elkaar moet indrukken en draaien.

Nic1976 likes this.
  6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oké dat klinkt logischer inderdaad.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Vind je hem veel spetteren? Ik heb de selsiuz en de quooker in de winkel gezien en de quooker kwam behoorlijk meer stoom en spetters vanaf.

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Wij hebben ook de 3-in-1 met indrukbare, draaibare ring. Ik weet niet precies wat je met spetteren bedoelt, maar de waterstraal van een quooker hoort juist niet als een dikke straal uit de kraan te komen maar in de vorm van kleine druppeltjes. Dit is bewust zo gedaan, zodat je niet direct de handen kunt verbranden wanneer deze per ongeluk in aanraking komen met het hete water. (Tenminste... dit werd ons verteld bij de aanschaf van de quooker. Zelf geen ervaring mee. ;)) Als de waterstraal echt spettert, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Misschien dat dat de inlaatcombinatie dan niet volledig openstaat of dat er iets anders aan de hand is waardoor de straal niet goed kan stromen.

9. Lappies

Lappies Actief lid

Aug 21, 2018
    278
    167
    43
    Wij hebben de quooker ook met plat en bruisend water en vind het een ideaal ding. Geen gespetter hier, althans hetzelfde wat @Serafijntje zegt, het hoort geen massieve straal te zijn ivm verbranding.

10. Lappies

Lappies Actief lid

Aug 21, 2018
    278
    167
    43
    Selsiuz zegt me trouwens niks terwijl ik niet al te lang geleden in veel keukenzaken ben geweest. Je zou eens kunnen zoeken naar recensies online?

11. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Klopt van de straal! Dit hoort!

De selzius ken ik niet. Ben erg blij met onze quooker!

12. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    Wij hebben de hotto! Heel tevreden over

Share This Page