Help! Kouwelijke baby!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wondertje1, Nov 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wondertje1

Wondertje1 Actief lid

Nov 27, 2010
    204
    84
    28
    NULL
    NULL
    Dag dames!

Mijn jochie van 6,5 maand slaapt nu in rompertje met pyama, dikke witte slaapzak van de hema met mouwen en daaroverheen nog een dekentje en nog wordt hij wakker van de kou!
    Het is 16 graden op zijn kamertje, wel fris maar in principe moet dit kunnen toch? Hoe moet dit bij echte kou straks?! Ik vind de verwarming aan zo ongezond....

Hebben jullie tips?

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik herken het.. Mick is ook zo'n koukleum.. En ik heb echt geen idee hoe ik met dadelijk tegen de vorst e.d. moet gaan kleden!
    Wat hier (nu nog) helpt af en toe, is sokjes aan..

3. mroos

mroos Niet meer actief

Veel kouder dan 16 graden zal het op zijn kamertje niet worden toch? Als je met de echte vorst de gordijnen etc. dichthoudt.
    Dan maakt het nu niet zoveel uit dat hij al zo dik aangekleed is.

Mijn zoon heeft het ook altijd snel koud gehad, slaapt nu in romper met lange mouw, pyamabroek, winterpyama en de laatste nacht zelfs sokken. Het enige dat er nog bij kan is een shirt met lange mouw, maar aangezien het op zijn kamertje niet veel kouder zal worden(is ook rond de 16), zal dat wel genoeg zijn.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik heb dochterlief nog steeds in zulke pyjama's, ook voor grotere baby's heerlijk warm, maar ja je ziet ze niet zo vaak hier in NL. ;)

Weet je zeker dat hij het wel koud heeft? Voelt ie ook koud? Tocht het mss op het kamertje? Als het er echt kouder wordt kan je misschien terug naar de kruikjes..

5. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    @Mime; Zulke pyjamatjes moet ik hebben! Ik zoek me rot, maar nergens hebben ze zulke :(

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    babywalz heeft ze, ook in grotere maatjes, zijn ideaal!

7. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochtertje (ook zo'n koukleum) deed ik soms een mutsje op omdat ze via hun hoofd de meeste warmte kwijtraken. Is dat misschien een idee?

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

Verwarming is niet zo ongezond hoor, gewoon een waterverdamper er aanhangen voor de luchtvochtigheid en niks mee..

Hier staat de verwarming wel aan, ook op mijn dochter's kamer. Zonder verwarming is het inderdaad 16 graden of kouder. Nu met verwarming is het 18/19 graden..

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Idd, verwarming aan om een heel klein beetje de kou eraf te krijgen is helemaal niet ongezond, mits je cv hebt natuurlijk. Een gaskacheltje oid zou een ander verhaal zijn. Evt kun je combineren, als je bang bent dat het te warm wordt, met het raam op een heel klein kiertje.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier ook een kouwelijke baby!

Wij gebruiken ook meerdere dekentjes. Heb er 2 over elkaar en nog een sprei overdwars. De verwarming staat op de laagste stand aan op haar kamertje en eindelijk wordt ze hier wakker met warme voetjes.

Verder heeft ze dan een romper, pyjama en gewone slaapzak aan. Wel sokjes.

Als het straks kouder wordt...dan hebben we de dikke slaapzakken nog ;)

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hai meiden,

als jullie de verwarming aan zetten op jullie kindje zijn/haar kamer, draaien jullie alle andere radiatoren in het huis dan uit?

Groetjes Guusje

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

hier ook eentje dat deze nacht koud had. durf nit goed deken op haar te leggen , wantz e ligt smorgens beneden in bed
    kamer is maar 15 gr, deze nacht toch verwarming opzetten

tip voor als je bang hebt dat het te warm zou worden: ik heb een babyfoon van avent en daar staan de graden op en op hetd eeltje voor de ouders staan ook de graden wat het ind e babykamer is. dus je kan vanuit je eigen bed weten hoe warm het ginds is. :)

gr

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    of mss nog een vraag : in zienehuis hadden zo broekjes om aan bed vast te maken, dus dan kon ze niet afzakken iemand een idee waar je zoiets kan kopen?????

14. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geen idee maar het wordt afgeraden om je kind "vast" te leggen in bed

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hoe bedoel je?

Ik heb die op de babykamer een beetje opengedraaid, zodat de ergste kou er uit is...

Share This Page