Hallo allemaal. Onze dochter is vandaag 10 dagen oud en krijgt kv van de kruidvat (standaart 1). Ze dronk heel goed. 7x 65cc per dag. Wel veel poepen. nu sinds ca 2 dagen (nadat de kraamzorg weg was uiteraard) heeft ze veel last van krampjes, continu poepen (geen harde keutels gewoon normaal, maar ze drukt wel heel hard) en ze drinkt haar flesjes niet meer leeg waar door ze dus na een uur weer hongerig is.. Wat moet ik doen? Andere fles proberen? Kruidvat extra care gaan geven? ik weet niet of ik zomaar van voeding mag wisselen aangezien ze nog maar 10 dagen oud is.. heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind t zo sneu voor haar!!
Ach wat vervelend zeg! Snap dat je je zorgen maakt. ik had precies hetzelfde met mijn zoontje. Na een dag of 10 overgestapt naar nutrilon omneo comfort, tegen krampjes. Dat heeft goed geholpen. Misschien bestaat er ook zoiets van kruidvat, geloof extra care ofzo? Teveel switchen is inderdaad niet goed maar soms is het even zoeken naar de juiste voeding. succes!
Dat is inderdaad vervelend. Het is zo zielig zo'n klein mensje dat zich ongemakkelijk voelt hè ... Nu, krampjes horen nu eenmaal onvermijdelijk bij "baby zijn" vrees ik. Het veranderde stoelgangpatroon is wel iets anders natuurlijk. Ik zou al ik jou was niet zomaar zelf van melk gaan wisselen maar het advies inwinnen van een arts. Mijn zoontje heeft tot 8 weken uitsluitend moedermelk gekregen. Toen ik overschakelde werd er mij ook door het cb een melk geadviseerd (eerst Nutrilon Omneo en daarna Nan Complete Comfort). Het was echter nooit wat het zijn moest. Uiteindelijk heb ik mijn eigen gevoel gevolgd en ben naar een kinderarts gegaan. Die vermoedde KMA en zette mijn zoontje op Nutramigen. En dat terwijl het cb altijd maar bleef volhouden dat er "niets aan de hand was". Waarmee ik dus wil zeggen, ga niet onnodig zelf experimenteren of weet ik wat. Je dochtertje is nog zo klein en als jij duidelijk merkt dat er iets niet klopt ga je best naar een kinderarts. Succes!!
Rond tien dagen zijn er ook regeldagen, ook bij flesvoeding. Vaker drinken, zelfs elk uur, kan daar ook bij horen. Voordat je op andere voeding overstapt, probeer aan te bieden waar je kindje om vraagt. Google anders eens op regeldagen.