Onzeker over schema en wanneer opvolgmelk?

Discussion in 'Flesvoeding' started by girly1984, Mar 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girly1984

girly1984 Niet meer actief

Hallo,

Ons zoontje is net 6 maanden oud en ik vroeg me af wanneer we moeten overstappen van Nutrilon standaard 1 naar Nutrilon opvolgmelk 2.
    Sinds twee weken zijn we begonnen met het introduceren van groente. We hebben nu drie soorten afwisselend aangeboden maar meer dan een paar muizenhapjes gaan er nog niet in. Hij proeft vooral, heeft ook vaak z'n lipjes op elkaar en ook komt er regelmatig weer wat uit. Dus nog echt geen volledige maaltijd!

Ons schema ziet er nu als volgt uit en ik vraag me af of dat prima is zo en of we kunnen overstappen op opvolgmelk of dat dat nu nog niet kan omdat hij teveel melk drinkt (had namelijk ergens gelezen dat ze maar 700-800 ml van de opvolgmelk per dag binnen mogen krijgen).

6.00-7.00 eerste fles 180+6
    10.00 groentehapje
    11.00-11.30 fles 180+6
    15.00 fles 180+6
    18.30-19.00 fles 180+6
    22.30-23.30 fles 180+6 en drie schepjes rijstebloem.

Bij elke fles voegen we twee schepjes Nutriton toe ivm spugen.
    Hij drinkt heel wisselend en niet alle flesjes gaan leeg. De ene keer wel, de andere keer niet. Dat wisselt enorm.
    Voor de laatste fles hoeven we hem bijna nooit wakker te maken omdat hij uit zichzelf huilend wakker wordt.

De laatste nachten wordt hij zo rond half 5 's nachts ook weer wakker maar we proberen hem dan geen flesje te geven omdat hij gemiddeld 850ml per dag drinkt. Alleen gister hebben we hem 100ml gegeven 's nachts omdat hij na 1,5 uur wakker en huilerig nog steeds niet sliep.

Dus mijn vragen :)
    - wanneer stappen we over op opvolgmelk? En dan meteen elke fles of ook nog een paar flesjes nummer 1 ?
    - hoe is ons dagschema?
    - kunnen we de rijstebloem gaan vervangen voor fijne granen?

Alvast bedankt!!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Je mag overstappen naar nummer 2 als je aan 2 "voorwaarden" voldoet;
    1. 6 maanden of ouder
    2. Maximaal 24 schepjes per 24 uur geeft. (Dus bijv 4x 180/6)
    Tot die tijd gewoon op nr 1 blijven. Van nr 1 mogen ze gewoon max 1 liter/30 schepjes krijgen. En een keertje meer is geen ramp. Je kan ook een flesje 'foppen' door er een schepje minder in te doen, dus bijv 170/5 te geven.

Je dagschema ziet er prima uit voor een baby van 6 maanden die net groente krijgt.

Rijstebloem kan je vervangen door fijne granen, maar ik gaf het dan in de ochtend. Granen kunnen de darmen aan het werk zetten, wat je 's avonds juist niet wilt.

Share This Page