waterpokken?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Carino, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ben benieuwd of iemand wat meer info voor me heeft.

Mijn neefje kreeg 3 weken geleden wat rode bultjes op zijn voorhoofd (stuk of 6).
    Afgelopen zondag had hij er iets meer en sinds twee dagen heeft hij rode bultjes op zijn hoofd, romp en armen en benen. Het zijn rode vlekjes en hele kleine blaasjes (echt klein). Ook vannacht wat verhoging. Hij is verder niet ziek en heeft nog geen jeuk gehad. Hij komt er ook niet aan.

Nu hebben mijn kinderen hem 2 weken geleden en afgelopen zondag gezien. Wij gaan 24 augustus op vakantie met vliegtuig en ze hebben nog geen waterpokken gehad.

De huisarts denkt aan waterpokken maar twijfelt omdat het verloop wat vreemd is.

Iemand een suggestie of dat pokken kunnen zijn en of een inenting nog zinvol is voor mijn kinderen? Ze zouden anders grote kans hebben om met open pokken te moeten vliegen en dat mag niet.

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het waterpokken zijn, hebben jouw kinderen hem gezien in de periode waarin het al besmettelijk is (dat is het al vóór de eerste waterpokken verschijnen), volgens mij is het dan te laat voor een inenting. Maar het verloop is inderdaad wel heel atypisch hoor! Dus misschien is het toch iets anders...

3. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Het verloop klinkt hier juist heel bekend :) Denk echt dat het de waterpokken zijn maar voor je kindjes is het dan te laat. Die kunnen al zijn besmet.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oei dat is balen want het klinkt idd als waterpokken en de timing is idd beroerd. Vrij grote kans dat ze besmet zijn geraakt en ziek zullen worden, maar 100% zeker is het natuurlijk. Hebben jullie een annuleringsverzekering? 😓😓

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Een inenting heeft inderdaad geen zijn meer. Heb toch maar even het rivm gebeld.

Nu gewoon heel hard hopen dat ze niet besmet zijn. Het scheelt dat zondag er weinig plekjes waren en dat ze niet open waren.

7. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Herkenbaar!

Mijn nichtje had her en der wat rode plekjes maar niet echt duidelijke blaasjes en ook niet heel veel. Was heel vrolijk verder. Bleken toch de waterpokken te zijn.

Mijn zoontje zat onder de rode plekken en blaasjes. Overduidelijk waterpokken. Maar was super vrolijk, nauwelijks jeuk en niet ziek.
    Dus ze hoeven er echt niet altijd ziek van te worden.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee maar met open pokken mag je niet vliegen, daar gaat het om.

Klinkt wel als waterpokken, helaas. Misschien heb je wel mazzel: mijn oudste zoon heeft ze nog nooit gehad, ook niet toen zijn hele klas onder zat! Volgens de ha is hij immuun en dat komt wel vaker coor.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ow hier vind ik dat altijd zo eng... alleen de oudste heeft ze hier gehad. de andere twee nog niet. en ik duim ook altijd van het mag altijd maar niet in de zomervakantie haha.

hoop dat het meevalt.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ja heel vervelend. Zeker omdat het naar buiten kan komen totdat we gaan :(

Gelukkig een annuleringsverzekering die dekt bij waterpokken eventueel.

11. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Ik ga voor je duimen. Vandaag hier de waterpokken ontdekt bij de jongste..
    En vandaag de eerste dag van onze vakantie :(
    Hopelijk valt t allemaal mee en wordt t niet heel erg...

12. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Maar wat vinden jullie eigenlijk? Kun je met een kindje met waterpokken gaan zwemmen bij een openbaar zwembad??

13. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ik vind dit een onnodige discussie starten in een ander zijn topic.
    Google gewoon even en daar staat het allemaal duidelijk wat wel en wat niet gewenst is bij waterpokken. Ook voor eventuele infecties die je kind dan kan oplopen.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    nee dat zou ik niet doen. ten eerste infectiegevaar en ten tweede niet leuk om een ander moedwillig te gaan besmetten.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee, dat zou heel asociaal zijn.

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Vervelend TS, ik herken je gevoel. De weken voor de schoolvakantie heerste het in de klas van ons zoontje..ik had uitgerekend dat hij het dan net zou krijgen voordat we op vakantie gingen en dus niet mochten vliegen.....maar hij kreeg het niet! :) Dus ik blij maar wel spannend. Ik had de kidsclin al klaar staan en een zakje havermout mee voor op vakantie voor in het bad eventueel (met 3 waterpokken op het lichaam was ik wel het vliegtuig ingestapt). Zwemmen zou ik dan niet zo snel doen....ook vanwege bacterie gevaar.

Onze dochter had het toen zoontje 6 weken was. Hij kreeg toen iets van 6 bultjes op zijn lijf die niet echt open gingen of zo maar wel duidelijk waterpokken....maar volgens mij zijn ze dan niet echt immuun. Tijd zal het uitwijzen...

Sterkte er mee!

17. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Okay sorry was maar n vraag die in me op schoot.
    Ik vindt Zelf ook niet dat je dat moet doen maar was ff benieuwd naar de mening van andere.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het afwachten en hard duimen dat ze het niet krijgen.
    Vorig jaar op creche was er een invasie van waterpokken maar dochter raakte na een maand of 3 pas besmet dus het hoeft niet zo te zijn dat ze het krijgen.
    Je doet er toch niets meer aan.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    8h zo erg balen! Mijn dochtertje had waterpokken toen we met het vliegtuig naar Italië gingen, het was ook heel spannend of we toen konden gaan. Ze waren gelukkig net op tijd ingedroogd en ze had ook bijna geen plekjes in haar gezicht. Nu durf ik geen vliegreis meer te boeken tot ook de jongste ze heeft gehad. Ik hoop dat het meevalt, veel sterkte met afwachten!

20. misa

misa Niet meer actief

En..? Hoe is het nu?

Deel Deze Pagina