hoi meiden, ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag, van de school krijg ik nl niet echt een duidelijk antwoord. ik wil heel graag de BBL opleiding voor doktersassistente gaan volgen, nu heb ik de school net gebeld over hoe dat zit met aanmelden en een werkplek zoeken. nu kreeg ik als antwoord dat je je pas kan aanmelden als je al een werkplek hebt, terwijl dus je startdatum van de opleiding onbekend is. heel misschien nog in september (kans is heel klein), misschien februari, misschien volgend schooljaar pas. maar ik kan toch geen brieven gaan sturen naar huisartsen zonder dat ik weet wanneer ik uberhaupt aan de opleiding kan beginnen? iemand hier ervaring mee, en die me op weg kan helpen want snap er even niets meer van. liefs naomi
Je kan alvast solliciteren en aangeven dat je denkt dat het in september begint maat dat je de precieze datum nog doormailt later
Normaal gesproken, meld je werkplek je aan op een school. Zo zijn er verschillende soorten scholen en ligt het maar net aan met wie je werkgever een contract heeft.
ja dat heb ik ook al meer gehoord, maar hoe moet ik solliciteren dan? aangeven dat ik de opleiding wil gaan volgen en daarvoor op zoek ben naar een werkplek?
Als je een vacature vind, moet je daar gewoon op solliciteren ( heb ik ook gedaan zorg ) je gaat erin vermeldde hoe gaat je wel niet bent en je drijfsveer etc etc dat weet je allemaal wel. En verder zet je er niks in van school of wat dan ook, als je door de selectie heen komt en je word aangenomen ga je via hun naar school. Hun betalen je school ook en hun bepalen wanneer je start
Of bedoel jij een open sollicitatie? Dan moet je idd vermelden dat je graag een bbl opleiding wilt gaan doen en of hun je een werkplek kunnen bieden
ja het moet open sollicitatie zijn, er zijn nl momenteel geen vacatures hier in de buurt. super bedankt voor je antwoord. voelde me behoorlijk dom maar wist gewoon niet hoe ik dat aan moest gaan pakken!
wat vinden jullie van deze brief? alle tips en verbeteringen zijn welkom! xxxx xxxx xxxx Huisartsenpraktijk xxx T.a.v. xxx xxxx xxxx 01-07-2013, xxx Betreft: sollicitatie doktersassistente leerplaats Geachte heer xxx, Graag wil ik mij even voorstellen, mijn naam is xxx ik ben 26 jaar en woonachtig in xxxl. Ik wil de BBL opleiding Doktersassistente gaan volgen op het Kellebeek College, hierdoor ben ik op zoek naar een leuke en leerzame werkplek. Momenteel ben ik werkzaam binnen de verpleeg en verzorgingstehuizen van xxxx, het werk is leuk maar niet hetgeen wat ik echt wil. Graag wil ik wat meer variatie in mijn werk en dit kan perfect als doktersassistente, een mooie combinatie van administratief werk en kleine medische handelingen. Als persoon kan ik me het beste omschrijven als flexibel, enthousiast en bereid bij te leren. Door mijn huidige werkervaring ben ik niet helemaal blanco meer wat betreft medische kennis en mensenkennis, dit kan in mijn voordeel werken op de opleiding en op mijn werkplek. Ik zou deze brief graag mondeling willen toelichten. Met vriendelijke groet, xxxxx Bijlage: curriculum vitae
Ik kan nu niet uitgebreid reageren, maar zou mezelf niet voorstellen in de brief. Hij is wel goed maar zou hem niet doorslaggevend vinden. Bereid bij te leren zou ik vervangen door leergierig bijvoorbeeld. Ik kijk er straks nog even na, misschien dat je in de tussentijd nog meer reacties krijgt.
Ik doe zelf de bbl opleiding verpleegkunde, ik heb gereageerd op een bestaande vacature in het ziekenhuis, waarin ze leerlingen vroegen. Deze plekken zijn zeer schaars, bij ons waren er meer dan 100 sollicitanten op 7 plekken. Het ziekenhuis heeft mij toen aangemeld voor de opleiding Ik weet dat via het ziekenhuis waar ik werk vroeger ook dokters assistenten werden opgeleid, maar door bezuinigingen zijn ze daarmee gestopt, maar misschien kan je nog wel bij andere ziekenhuizen terecht. Ik denk eerlijk gezegd dat je bij een huisarts (kleine praktijk) weinig kans maakt, dat ze leerlingen willen opleiden. Het kost de eerste drie jaar toch een hoop geld, en je kan als leerling niet alleen staan. Ik denk dat je meer kans hebt in een ziekenhuis die deze opleiding aanbied. Maar misschien heb ik het mis hoor?? Succes in elk geval!
Ik heb inmiddels al weer 5 jaar geleden de BBL opleiding Doktersassistente gedaan. ik ben toen gestart in september met de opleiding en ben toen op zoek gegaan naar een baan. Gelukkig vond ik die al snel. Er waren ook meiden in mijn klas die geen werkplek konden vinden, die zijn uiteindelijk stage gaan lopen, zodat ze wel de verplichte uren konden maken. Maar dit moet financieel wel kunnen natuurlijk. Ook de leer-werkplek die ik gevonden had, betaalde veel minder dan de baan die ik ervoor had, maar dat had ik er voor over en het kon doordat mijn man ook werkt. Succes!
Als BBLer mag je tegenwoordig ook een stageplek ipv werkplek hebben, ik geef je eigenlijk weinig kans om een werkplek te vinden zonder ervaring, maar soms zitten er geluksvogels tussen.
klopt stageplek mag ook, maar helemaal zonder inkomen van mijn kant kunnen we niet. en hoe doe je ervaring op als je die kans nooit krijgt? iedereen die aan die opleiding begint heeft geen ervaring lijkt mij...
Nee dat klopt, maar wat heeft een baas aan jou? Iemand aannemen en direct al betalen terwijl je eigenlijk nog weinig kunt. Ik werk zelf als doktersassistente en wij hebben zelfs meer dan genoeg aanbod uit stagiaires die onbetaald graag ervaring op willen doen.