Het is misschien een heel stomme vraag, sorry daarvoor Mijn dochter is nu 3 weken oud en mijn vriend doet nu al drie weken 's avonds, na zijn werk, de boodschappen. Dit is om bepaalde redenen helemaal niet praktisch en ik wil het graag weer overnemen, zoals ik voorheen ook deed. Maar hoe doen jullie dat? Ik zie mezelf nog niet met een wandelwagen en een kar lopen eigenlijk. Sorry als ik dit een domme vraag is
Kleine boodschapjes met de wagen alleen. En eens in de week als je man thuis is de week booschappen / grote zware dingen
De grote boodschappen deed ik altijd alleen (nu nog) en dat was vaak ook 's avonds of weekend. Toen onze zoon nog klein was haalde ik af en toe kleine dingen en legde dit boven op de wandelwagen of onderin de wandelwagen.
Inderdaad kleine boodschappen als je met de wagen bent en grote boodschappen als je alleen bent. Ik neem vaak een mandje op wieltjes. De kinderwagen sturen gaat wel met 1 hand. Als ik echt weinig heb, leg ik het op/onderin de wagen. Of misschien de baby in de draagdoek/draagzak? En ik weet niet waar je boodschappen doet, maar ik vind het bij de ah heel fijn om te scannen en het gelijk op te bergen. Het klinkt als een gedoe maar je wordt er echt handiger in.
Je kunt ook je baby in een draagzak doen en met het winkelwagentje gaan. Maar echt grote weekboodschappen zou ik idd alleen doen voor je eigen gemak.
De maxicosi in het winkelwagentje zetten en dan een boodschappenmandje op dat uitklapding van je wagentje waar jenormaal een krat opzet, zo kun je mega veel boodschappen kwijt.
De kleine boodschappen tussendoor deed ik door de maxicosi in het winkelwagentje te zetten (bij de jumbo hebben ze daar zelfs speciale wagentjes voor) en zo door de winkel te rijden. De grote wekelijkse boodschappen laten we sinds onze zoon een paar weken oud is bezorgen omdat wij het ook totaal niet vonden werken. Dat bevalt uitstekend!
Kleine boodschappen deed ik te voet met kinderwagen (en in de winkel een mandje), grote boodschappen met auto en draagdoek.
Grote (zware) boodschappen maandelijks laten bezorgen en de kleine boodschappen deed ik lopend met de kinderwagen. Zolang de reiswieg er nog op zit kan je een normaal mandje overdwars erop zetten. Je kan juist beter niet te veel kopen, want je moet het ook nog terug naar huis dragen. Ik deed echt niet meer dan eten voor 2 dagen en een pak drinken ofzo. Alleen wat in de kinderwagen mee terug kan. Als ik met de auto ging dan deed ik ook de maxi cosi in het karretje. Alsnog nam ik dan niet zo veel mee, want het is echt gedoe vind ik met spullen die snel in de koelkast moeten en een kind wat toevallig net een vieze luier heeft. Liever een paar keer weinig dan één keer veel in dit geval.
Bedankt voor alle tips! Ik heb een draagdoek gevonden, die ga ik uitproberen. Ik hoop dat ze het fijn vind om daarin te zitten. En anders de maxi-cosi inderdaad op de boodschappen kar en ik wist niet dat er speciale zitjes waren voor baby's. Ik zal er eens naar uitkijken volgende keer. Bedankt voor de tips!
Maxicosi op winkelkar is heel gevaarlijk! Zijn heel nare val ongelukken mee gebeurd, doordat kar kantelde. Als je met een auto gaat, laat het autostoeltje dan alsjeblieft waar het hoort: in de auto. Zeker als een kindje nog zo jong is moet je het zo kort mogelijk in maxicosi houden en autostoeltje echt alleen voor echt vervoer gebruiken (niet in laten slapen). In maxicosi krijgen ze namelijk te weinig zuurstof. Als de winkel op loopafstand is kun je met kinderwagen naar winkel lopen en je boodschappen in kinderwagen vervoeren. Als ik zware boodschappen had deed ik kind in draagdoek en boodschappen in wagen.
Ik bestel de grote boodschappen online bij jumbo.. laat het bezorgen bij een pick-up point en die haalt vriendlief dan op. Kost 3,50 bezorgkosten en thuis bezorgen is 6,50 maar ze hebben elke week aanbiedingen met producten dat als je die besteld je het gratis thuis bezorgd krijgt.. ookal doe je er niets mee het is vaak goedkoper dan die 6,50 bezorgkosten! De kleine boodschappen doe ik gewoon met de kinderwagen. Supermarkt ligt hier dan ook wel om de hoek..
ik zette de mc vaak op het uitgeklapte kinderzitje van de kar.. moet je wel heel goed opletten met stoten ed.. sommige winkels hebben een babyzitje in een aantal karren en sommige hebben ipv het kinderzitje een rekje oid waar je de mc op kan zetten en met riempjes vast maakt.. ik ben blij dat dochter nu gewoon in het kinderzitje kan want vond het soms best wel eng..
Ik ben pas later gaan dragen, dus gebruikte de kinderwagen. Dan nam ik de zelfscan, dus kon ik de boodchappen meteen onderin de wagen leggen. Wij hebben een Joolz Day en apart boodschappennet erbij gehaald
Toen hij zo klein was ging ik vaak begin van de avond als m'n man thuis was. Later nam ik 'm wel mee, maar dan ging ik wat vaker in de week 2 of 3x en dan zette ik de maxi cosi in de winkel wagen of ik ging lopend.