ik heb precies hetzelfde gehad en dat bij 5w3d. ik dacht ook nog een keer een knaller te willen zien. hij was nog niet de helft lichter, maar de vorige test was de teststreep duidelijker als de controle en deze was weer andersom dus iets lichter. Ik maakte me ook helemaal zorgen i.v.m eerdere miskraam. volgende dag nogmaals getest en ook met cb die idd nog wel 3+ aangaf, maar de kv weer iets lichter. heb toen gebeld voor een bloedtest en wat bleek ik had een hcg waarde van 15000. het blijkt dat dit idd teveel is voor de kv test en daarom werd hij lichter. op de test staat ook dat je rond de 6 weken niet meer kan uitgaan van de betrouwbaarheid ervan. geen zorgen maken dus, het kan echt heel goed zijn dat de kv testen het niet meer aankunnen, was bij mij ook zo. dat de cb nog wel 3+ aangeeft is mi een goed teken, omdat deze met een redelijk lichte test van de kv niet al op 3+ zou staan of nog steeds op 3+ zou staan zeg maar (beetje ingewikkeld, maar hoop dat je het snapt) geniet van je zwangerschap en suc6 met de echo
@chantal dan zou je test even donker moeten blijven maar niet lichter worden al je hcg gewoon te hoog is voor een donkerdere streep.... Het houdt natuurlijk eens op met het donkerder worden....ooit zijn ze op hun donkerst en dan wordt de streep echt niet nod donkerder.
De verloskundige zegt altijd streep is streep. Als je niet getest had dan had je nu nog op je roze wolk gezeten . Wat de theorieën ook zijn over testen, ze kloppen echt niet altijd. Niet zo druk maken hoor! Of je zwangerschap goed gaat of niet heeft echt niets met testen te maken. Voor de dames die nu over me heen gaan vallen: lees de theorie maar.. Ben het met Love eens, niet meer testen na de eerste test . Als je verder geen symptomen hebt die wijzen op een miskraam inclusief je eigen gevoel dan zou ik me verder geen zorgen maken en donderdag genieten van een wurmpje op de echo.
Niets aan de hand.. dit is nog steeds een knaltest... Er worden hier wel complexen aangepraat hoor. Je moet niet meer testen.. je bent zwanger en dat gaat vaak goed. En soms gaat dat niet goed en dan merk je dat echt wel. Iedereen zou gewoon weer 1-2 dagen na NOD moeten testen en het daar ook lekker bij laten.. (behalve als daar echt aanleiding voor is en niet voor de 'leuk') zou een boel gedoe schelen.
Nou ja complexen....beetje overdreven. Ts vraagt of het normaal is dat testen lichter worden en nee dat is niet normaal hoor. Meestal is dat geen goed nieuws. Maar dan moet een test wel echt lichter zijn ....die zie ik niet eens bij Ts. Dan is het meer een geval van.....jezelf gek maken. Of je wel of niet doortest of voor nod begint moet je lekker zelf weten.....besef wel dan waar je mee bezig bent.
Dat klopt niet. De verzadiging van het streepje kan overvol raken waardoor hij weer wat lichter wordt. Wel kan hij niet heel veel lichter worden. En testen kunnen ondanks hetzelfde merk wel van elkaar verschillen. Het is gewoon niet verstandig om streepjes te analyseren. Dat zie ik ook veel bij OV testen... terwijl de instructies toch heel duidelijk zijn: even donker of donker als de controlestreep = piek.. alle andere geen piek en kan je gewoon weggooien. Testjes moeten niet met elkaar vergeleken worden.. maar wat doet iedereen.. vergelijken
Snap je wel..... Een knaltest Geeft verder ook helemaal niet aan of je zwschap wel of niet gaat Maar over het algemeen is een lichter wordende test slecht nieuws....maar ja zoals ik al zei die heeft te helemaal niet ...
Gek nog nooit van gehoord.... En ach laat iedereen lekker streepjes analyseren als ze dat willen.... Maar probeer dan wel nuchter t blijven.....dat is de kunst.
Nee, dat is geen kunst dat is een WONDER... vrouwen die zwanger willen worden, vrouwen die zwanger zijn, vrouwen die ongesteld moeten worden.. nuchter blijven?
hoi lov, dat zou ik ook verwachten, maar toch bleek het tegendeel waar. hij wordt daadwerkelijk lichter omdat hij het niet aankan. het kan zelfs zo zijn dat vrouwen 8 weken zwanger zijn een test doen en dat hij dan helemaal niks meer aangeeft. ik heb toen getest bij de vk en een week later weer en het was keurig opgelopen van 15000 naar 50000.
Uhm hallo ik heb het over testen voor nod en hoeveel testen je doet enz....totaal niet over zwanger willen wordn....zijn...blijven....
Ja wat gek? Ja dat je op een gegeven moment op een termijn komt waar de testen lichter zijn snap ik....maar dat het al zo vroeg was wist ik niet.... Fijn als je je hcg kam laten controleren he
Ik geloof dat ik je niet helemaal snap.. ik heb het over het zelfde... dan wil je toch zwanger worden.. dan ben je toch gespannen, zenuwachtig etc EN je wordt bijna ongesteld (als je niet zwanger bent).. either way... als tester ben je toch niet erg nuchter?
Oh ja ik vatte m idd anders opsorry Ja dat bedoel ik dus maar toch ondertussen proberen enigszins nuchter te zijn hahahaha
Zo jammer dat mensen zichzelf gek maken door steeds opnieuw te testen... zwanger is zwanger en geniet ervan. Het kan ook afhangen van het moment dat je test, ben je snachts al een keertje wezen plassen, hoeveel zit er in je urine op dat moment. Nogmaals het is jezelf gek maken. Vind het trouwens allemaal hele duidelijke testen dat je zwanger bent, hoezo geen knaltest? Ik heb ze wel veel lichter gezien hoor bij anderen
Lastig hè? Ik ben van mezelf een ongelofelijk nuchter mens maar om mezelf te beschermen, test ik altijd pas op NOD of daarna en OV testen? Die pieken of pieken niet. En daarna gooi ik ze weg. Lekker makkelijk, geen onzekerheden. En na NOD testen doe ik alleen als ik aanleiding heb.. de vorige keer was dat helaas terecht. En bij mijn twee kids heb ik in de 5e week nog een keer getest met zo'n predictor om te bewaren.
Wat mij vooral is opgevallen bij de kv (4 doosjes er door heen gejaagd de afgelopen week), is dat de kleurstof in de ene test donkerder is dan de andere test. Gister had ik een vrij lichte test, maar de controle streep was ook veel lichter als bij de test van vrijdag, en die van vanmorgen knalde weer van de test af.
Waarom nog een keer testten als je zwanger bent zo maak je jezelf helemaal gek!!! zonder klachtten ect gewoon NIET doen
@ TS, je rijtje ziet er gewoon heel erg goed uit, en die van gister was duidelijk het donkerst van allen! Dus nu stoppen met testen en genieten van je zwangerschap!