HELP, kruidvat test lichter bij 6 weken

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Parel1985, Mar 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Misschien om het voor eens en voor altijd uit de wereld te helpen :is er iemand die een door de fabrikant van de testen geschreven verklaring heeft dat de testen na een bepaalde hoeveelheid hcg minder donker worden?

Ik vraag me dat namelijk echt af.
    Vorige week een test gedaan om dit te checken maar ik had met deze termijn gewoon een knaller. En de weken ervoor ook.
    Zelfs hoogzwanger bjj de tweede nog.

Weet iemand het antwoord?

2. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Nienke ik vind dat er niets mis is met je test van gisteren !!!!
    dus blijf erin geloven hoe moeilijk het soms mag zijn en we duimen dat jij een mooie plakbeeb mag blijven hebben !!!

PS.de testlijnen komen nu ook al meer schijner dan recht als je test.... ook zoiets irritants maar ik zweer bij deze wond fo testen*;)

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja de ovu bewaar ik gewoon omdat ik dat leuk vindt:D
    Ik test ook altijd pas op nod alleen de keer hiervoor was ik wel eerder....normaal doe ik dat niet zo. Maar dat komt omdat ik te veel,van die goedkope dipsticks in huis heb;)

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja nou dan zal het vast daaraan liggen idd.....ze zijn verandert die testen. Misschien andere fabrikant?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@mamadaisy ik vraag me dat ook wel af idd....maar er is toch zo'n rijtje waar de waardes van hcg per week beschreven staan. Dan zal je daarin ook moeten kunnen zien of hcg minder wordt ;)

@ts al een beetje gerustgesteld?

6. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    ik heb geen flauw idee, maar werd er ook onzeker van maar toen ik goed keek en vergeleek was dat het enige wat me opviel.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik zie vaker gekke kruidvat testjes de laatst tijd....jammer he dat ze zo anders zijn nu:(

8. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Wat Cygnet zegt over de kleurstof zou kunnen. Ik zou me daarom ook gewoon vasthouden aan de Clearblue die vanaf een bepaalde waarde meet en die zegt 3+ dus geen zorgen maken hoor :)

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Een grote baggerzooi :cool:.
    Ze waren overigens wel wee 5,- ipv 5,09,- ;)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pfff ja is de prijs weer anders:D

11. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Omwille van de discussie hierbij mijn kv test met 9 weken. Ik had die ochtend een goede echo gehad met termijn dat exact klopte en ook kloppend hartje. Dus maakte me gelukkig nergens zorgen over. Kan me indenken als je geen echo hebt gehad dat je dan erg schrikt. Ik had eerder wel een knaller gehad. Vandaag overigens weer perfecte echo gehad. Er is dus gewoon iets met die kv testen tegenwoordig.

Attached Files:

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

bizar gewoon!

Hoe is het met je ts?

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit is niet bizar, dit heet het 'prozone effect' (ook wel hook-effect genoemd).
    Hcg en antistof (hetgeen in een zwangerschapstest zit en datreageert met het hcg) moet in een bepaalde verhouding zijn voor een positieve reactie. Als de concentratie hcg te hoog is kan dit een lichtere of zelfs negatieve test geven. Dit is overigens bij heel veel andere (medische) testen zo.
    Heb je geen verklaring van de fabrikant voor nodig... Beetje biologie, beetje scheikunde...

14. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Staat zoiets eigenlijk niet gewoon in de bijsluiter?
    In principe ga je dan ongeveer ook naar de vk.....zou dat in verband staan met elkaar? Zit ook maar wat te brainstormen hoor.....

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Merah ben geen bioloog of heb scheikunde bestudeert dus ik wist dat niet.
    Wel dat op een gegeven moment testen lichter worden maar niet al zo vroeg.

Esther geen idee eigenlijk?

16. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zeg ook niet dat dit per definitie ook hier het geval is, enkel dat zw.testen er niet voor zijn gemaakt om het vervolg van een z.schap te monitoren. Al geef ik toe dat ik ook heel wat testjes heb versleten, hihi. Hopdelijk heeft ts gewoon een hele snelle hcg aanmaak of is er een andere logische verklaring. Bij sommige zw.testen staat het overigens wel in de bijsluiter. Google maar eens.

(Ik overigens ook geen scheikunde of bioloog, wel iemand die altijd alles tot in de puntjes wil uitzoeken. Soms handig, soms heeeel vervelend ook voor mezelf, hahaha)

17. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    je kan ook nog een keer testen hé? dan is het onzekere gevoel weg daarna?
    ik deed ook nog eens een test en die was negatief.twee dagen later begon de miskraam.maar hij was echt negatief,niet een beetje lichter.jouw testen zien er super uit volgens mij.

18. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    het was niet mijn bedoeling je ongeruster te maken(want nu ik zo terug lees wat ik schreef lijkt het wel wat cru)maar het is duidelijk dat je ongerust bent dus misschien worden je testen gewoon terug donkerder als je even opnieuw test en was de laatste test van kv niet goed

19. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waar zijn die testen dan? Kan aan mij liggen hoor, maar ik kan geen enkele foto vinden...

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Die zijn weggehaald merah....beetje jammer.
    Hahaha ach ja soms is het dus wel goed om alles uit te zoeken

Share This Page