Even van me afschrijven; huis-frustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Een tijdje geleden heb ik al een topic geplaatst dat wij op zoek wilden gaan naar een huisje in Zoetermeer.. Dat hebben we ook héél actief gedaan, en inmiddels hebben we een paar huizen bezichtigd. Vanmorgen liepen we binnen bij hét droomhuis.. Het is zó leuk, ligt in een leuke buurt, als je de poort van de tuin uitloopt sta je in de speeltuin, het is betaalbaar, echt perfect voor ons..

Helaas hadden ze nog meer mensen die kwamen kijken, en daarna zouden ze beoordelen wie ze het huis zouden toewijzen (particuliere verhuur, dus geen gedoe met loten, of op basis van hoe lang je ingeschreven staat e.d.). Toen wij weer terug naar huis gingen kwamen net de volgende bezichtigers aan, zo'n perfect stelletje, zij lang, blond en slank, hij lang en donker, dikke auto, suuupernetjes, maar we dachten, zij kunnen dat óók zien als jong stel wat nog regelmatig uit gaat, of thuis feesten wil geven, wij hebben dan wel het voordeel dat we met een kind erbij een rustigere indruk maken ;) Maarja, je kunt alleen maar afwachten! Het zou ongeveer 2 dagen duren.. Hartstikke spannend natuurlijk, tijdens de autorit terug naar huis hebben we al ontzettend zitten dromen, maar wel met in ons achterhoofd dat het natuurlijk ook zo kon zijn dat we dit huis helemaal niet zouden krijgen, omdat ze iemand anders geschikter vonden.

En toen kreeg ik een mail, 'Gefeliciteerd met uw nieuwe woning!'. JA!, dachten wij, WE MOGEN HET HEBBEN!

En dat is ook zo, maaaaaar; Omdat ik ZZPer ben, kan ik geen werkgeversverklaring overhandigen, en die willen ze wel hebben. Als ZZPer moet je een 'Gewaarmerkte verklaring' van je inkomen laten zien.. En, nu komt het, de accountant die ik vanmorgen heb gebeld, n.a.v. hiervan, zegt dat dat ongeveer 600 euro gaat kosten :(

Gezien het hele verhuizen al een berg met geld gaat kosten denk ik niet dat ik dit kan betalen.. 600 euro betalen voor een papiertje staat me ook zó tegen..

Nu heb ik de makelaar wel al gemaild, en gevraagd of ik niet al m'n facturen van de afgelopen tijd kan laten zien, en dat we, als we niet 100% zeker wisten dat we dit konden betalen, uberhaupt niet gereageerd hadden, maar ik heb 2,5 uur later nog geen antwoord gekregen..

Ik hoop toch zo dat ze daar akkoord mee gaan he.. Dit is echt hét huis.

Hebben jullie enig idee of particuliere verhuurders hier enigszins flexibel in zijn? Of kennen jullie misschien een hele goedkope accountant? ;)

Ik baal zo!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk dat dat per verhuurder verschilt, hoop dat ze accoord gaan met je afschriften!

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hebben ook meerdere malen extra rapporten moeten laten opmaken omdat mijn man ZZPer is, totaal zo'n 2600,- euro en uiteindelijk was het niet nodig:x

Vraag wat ze presies willen zien, welke cijfers, vaak is zo'n prijskaartje al een stuk goedkoper als je een paar onderdelen in het raport kan laten vallen.

Succes!

Ow en gefeliciteerd met jullie huisje!

4. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Hmm..

Kan begrijpen dat je 600 euro voor een papiertje teveel vindt.
    Misschien kun je de makelaar dit ook zeggen dat zo'n verklaring 600 euro is en dat je dit beter zou kunnen spenderen aan de verhuurder als vooruitbetaling ofzo? Dat je zeg maar als je er ooit een keer uit gaat de laatste maand geen huur hoeft te betalen omdat je al vooruit loopt, of dat je die maand nog tegoed krijgt als je er uit gaat...dan toon je in ieder geval bereidheid.

Zullen de verhuurders toch ook wel begrijpen dat dat een hoop geld is...vooral als je nog een jong kind hebt.En ze zouden best genoegen kunnen nemen met jou voorstel om je huurspecifiaties van de afgelopen tijd te laten zien.

Zal wel per particulier verschillen of ze daar moeilijk of makkelijk in zijn.
    Ik hoop het wel voor je zeg..zou ideaal zijn een speeltuin aan je achtertuin:D:D

Ik zou zelf eerst afwachten op de makelaar en mochten ze dit niet genoeg vinden, zou ik een dergelijke optie als vooruitbetaling gebruiken.
    (Als je alles over hebt voor dat huis, zo te horen wel :p)

5. Ik heb het inderdaad ook aangegeven bij hen, dat het écht heel veel geld is, en dat het natuurlijk ook wel heeeel vervelend is (voor zowel de verhuurder als voor ons) dat er weer een tijd overheen gaat voor zo'n accountant een onderzoek heeft uitgevoerd en die verklaring op heeft gesteld ;)

Vragen wat ze precies willen en of het maar om bepaalde dingen gaat ga ik onthouden voor als ze niet akkoord gaan met de papieren die ik zelf heb liggen!

Zit de hele dag te stressen, ik zou het zo ontzettend klote vinden als het nu niet door kan gaan om zo'n stomme verklaring..

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ook even afwachten en anders voorstellen een vooruitbetaling van 1 of 2 maanden te doen, of een borgbetaling die je weer terugkrijgt als je het huis verlaat. Dat geeft ook een garantie.

Wat wij bij dit appartement destijds hebben gedaan is de huur voor 1 jaar vooruit betalen, toen kregen we ook nog iets korting op de huurprijs. Dat is ook een hele goede garantie voor de verhuurder :) . Maar ja, dan moet je dat wel kunnen betalen, of zoals wij, hulp krijgen van iemand die het voorschiet.

7. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ja ik snap het ! Vooral als het je droomhuis is..
    Nog even afwachten en dan hoor je het wel...wachten duurt dan lang he :p
    Zoals ik hiervoor aangaf is een vooruitbetaling voor hun een stukje zekerheid...zoals Eylem zegt zou je 1 of 2 maanden vooruit kunnen betalen en als je gewoon op schema blijft met betalen, blijven hun met die 1 of 2 extra aanden zekerheid houden.
    Misschien dat je voor het verhuizen zelf ook kosten kan besparen?
    Ik weet niet hoe je gaat verhuizen..met een verhuisbedrijf of? Want als je alles zelf doet met een kar is wel meer werk, maar scheelt wel een hoop geld, wat je dan weer als borg zou kunnen geven aan de verhuurder.

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Kan je niet je jaaroverzichten laten zien, dus wat je de afgelopen twee jaar hebt omgezet? Of je belastingaangiftes desnoods zodat ze je omzet en winst zien.

En als ze nergens mee akkoord gaan, dan zou ik denk iktoch die 600 bij elkaar sprokkelen. Je droomhuis niet voor een paar honderd euro aan je voorbij laten gaan hoor, daar krijg je eeuwig spijt van.

Ik ken ook nog een iets 'illegalere' manier. Maar dan moet je me even PB-en.

9. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Nou ook toevallig!! Ik tune sinds tijden weer een keer in op ZP en zie ik bovenaan de Lounge jouw topic staan.
    Oh meis, ik hoop zo dat ze snel antwoorden en dat ze akkoord gaan zonder die stomme verklaring. Wat een bulk geld voor een papiertje zeg! ;)

10. Ik zat ook al aan een IB60 van de belastingdienst te denken inderdaad, maar mijn inkomsten in 2011 waren véél hoger dan in 2010, en het IB60 van 2011 is pas in juli van dit jaar op te vragen.. En tja, met m'n inkomen van 2010 was ik uberhaupt niet in aanmerking gekomen voor deze woning, dus dat heeft niet heel veel zin :p

Maaaaar, ik heb net bericht terug gekregen, dat het vooral belangrijk is dat ik aan kan tonen dat ik elke maand genoeg verdien om de huur daar te kunnen betalen. Nouja, dát is geen probleem, want dat kan ik met die facturen ook wel aantonen! Nog even spannend dus, maar ik ga er nu al een heel klein beetje meer vanuit dat het wel goedkomt!

Nou inmiddels al bericht dus! Het is maar 2 km van jou af! :D

11. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Nòg een pluspunt! Leuk!! In welke wijk is het?

Haha ik vergeet uit enthousiasme helemaal op de rest te reageren! Klinkt iig niet als een verloren zaak! Ik hoop het heeeeel erg voor je meis!!! :)

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat heb je snel een huisje gevonden met je wensen en budget! Vet goed!:) Hoop ook voor je dat je de laatste dingetjes nu ook nog voor elkaar krijgt!

13. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dit via Direct Wonen?

14. Nee, we hebben dit huis gevonden op Funda, Jaap.nl of Pararius (1 van die 3, hebben op zó veel huizen gereageerd dat ik niet meer zou weten welk van de 3 het was :p)!

15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    haha kom je nu hier heen pff vind het maar niets.

Maar zo veel voor een papiertje pff wat voor ZZP doe je dan

16. Bedoel je nou dat je Z'meer niks vindt, of dat je het niks vindt dat ik daar nu heen kom? :p

Wat voor werk je doet als ZZP-er doet er niet toe, een accountant dit werk laten verrichten kost gewoon zoveel geld.. Maar goed, als het goed is is dat dus niet meer nodig! :D

17. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Hoop het dat het zo ook kan:p
    Misschien anders 2 maanden betalen als ze moeilijk gaan doen
    En ja bedoel sweet like city :p

18. Haha, waarom niet dan?

Het lijkt mij juist superleuk! Ik val kéíhard voor het accent, mensen zijn vrijwel overal in Z-H, N-H en Utrecht gezelliger, vriendelijker en meer open-minded dan in brabant, dus een vooruitgang is het sowieso! :D

19. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    hahah nou ik kom dus uit drenthe en moest hier heen (ouders).
    En daar is via de achter deur naar binnen en hier dus niet;)
    Maar een ding scheelt je hoeft niet naar school want mij konden ze niet verstaan:cool:
    Maar voor de rst ach tis en blijft zoetermeer ;).

Maar had het er over met me vriend en die heeft helemaal niets betaalt voor dat papiertje :(

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik kom juist uit N-H en mij viel juist op dat de mensen hie rin brabant veel vriendelijker zijn :p

Alleen open minded moet je inderdaad boven de rivieren voor zitten :p dat is hier in brabant nog niet zo .

Deel Deze Pagina