Pfffff wat moet ik hier nou van denken? Vorige week maandag met 6,1 dagen een echo gehad met kloppend hartje! Alles zag er goed uit, ondanks ik geen enkele symptomen heb, was dat een enorme geruststelling. Rond de 5 weken een super knal test gehad! Ik was benieuwd hoe het nu was..gezien ik nog steeds geen symptomen heb, op zoek ben naar bevestiging, een test gehaald..en wat blijkt vanavond...hij is lichter geworden? Wat kan dit zijn? Heb nergens last van, geen buikpijn, geen bloed...niks... Alleen maar last van spanning en onzekerheid. Wie O wie heeft dit ook (gehad) en hoe is het afgelopen? Maak me enorm zorgen! O ja was alleen 21 sep. en 26 sep. in de ochtend een beetje misselijk en moest toen een beetje spugen (sorry voor de details).
Och meis! Jezelf niet zo gek maken hoor! Die testen zeggen helemaal niets! Je kan nu alleen maar gezond eten, voldoende bewegen en afwachten... Ik heb vorig jaar een missed abortion doorgemaakt. Met cytotec heb ik het vruchtje met 11 weken verloren, maar testte nog steeds hartstikke positief... Dus een positieve test zegt niets dat je zwangerschap goed verloopt, en een iets lichtere test zegt niets dat je zwangerschap niet goed gaat. Gewoon niet meer testen dus eigenlijk.. Ik duim voor je dat je een goede zwangerschap mag hebben en over 7 maanden een mooi gezond kindje!
Hier in het begin van deze zwangerschap ook veel getest (ook geen symptomen) en ook rond de 7/8 weken ineens lichtere testen. Dit komt omdat het hcg dan zo hoog is dat de test er niet goed meer op reageert. Inmiddels hier 32 weken zwanger en alles gaat tot nog toe goed. Een lichtere test rond deze termijn zegt dus niet zoveel meer...
Op enig moment is het hcg te hoog voor de test om nog goed waar te nemen. De testen worden dan lichter. Dat is niet vreemd. Mijn advies: stop met testen, want het maakt je alleen onzeker! Je had een goede echo, houd daaraan vast. En als je het niet vertrouwt, bel dan je verloskundige. Die kan je waarschijnlijk gerust stellen. Eventueel kun je voor je eigen bevestiging nog een pretecho plannen.
@Kyra77: wat heftig dat je dat mee hebt gemaakt... @Maritiem: Wat fijn om te lezen! Dank jullie wel! Maar ben wel ongerust, want als die HCG echt zo hoog is...dan moet ik toch wel meer symptomen hebben? ☹ gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb een kleuter van 4 rond wandelen, en had tijdens haar zwangerschap geen echte symptomen. Zeker de eerste weken niet; het enige was dat ik niet ongesteld werd Geen symptomen hebben zegt niks over je hcg waarde!
Waarom zou je jezelf zo kwellen door steeds testen te doen??? Ik snap het niet helemaal. Een zwangerschap is heel spannend, maar deze stress nu is ook niet goed voor je baby. En als het mis gaat, gaat het mis. Daar verandert een positieve test een uur ervoor echt niets aan. Ik snap het hoor, dat je bangig bent, maar je zo gedragen helpt niet. En ik heb m'n hele zwangerschap nergens last van gehad! Geen centje pijn of ooit misselijk geweest.
Mijn hcg knalde de pan ook uit met 7 weken en een lichtere test maar nu toch echt 30+3 zwanger van een gezonde zoon ( Banner klopt niet)
Meid met dit termijn moet je helemaal niet meer een test doen, je maakt jezelf alleen maar gek en het resultaat zegt helemaal niets. Je hcg is nu torenhoog, en iedereen krijgt andere (of geen) symptomen. Ik begrijp dat je graag bevestiging wilt, ik dachr ook dat dat het fijnst zou zijn en ik ben enorm misselijk geweest. Het genieten begint daarom nu pas, die hele eerste periode is daardoor aan me voorbij gegaan. Ala je hcg echt zo laag is als je test aangeeft zou je nog maar pril zwanger zijn, en je hcg daalt niet ineens zover naar beneden zonder dat je bloedverlies hebt. Vrouwen die een miskraam hebben gehad testen ook heel lang positief, terwijl het dan niet meer in het lichaam zit. Dus stap op die roze wolk en geniet van het hebben van geen kwaaltjes, wie weet komen die nog genoeg!
Ik heb bij twee zwangerschappen nooit symptomen gehad die eerste weken... Je maakt jezelf alleen gek zo. Een beetje relativering is echt wel nodig.
Idd jezelf niet zo gek maken.. Dat de test wat lichter is is helemaal niet gek.. En sommige vrouwen hebben helemaal geen symptomen. Het enige wat je kan doen nu is goed voor jezelf zorgen en probeer een beetje te genieten.. Ik weet hoe moeilijk het is want het blijft spannend..
dat is juist normaal dat ze licht worden. heb gewoon puur voor de grap rond de 18 weken getest, was ook best licht, komt doordat de concentratie zo hoog is dat de test het minder goed kan verwerken zeg maar
Oh ik weet het nog goed tijdens mijn eerste zwangerschap. Prachtige echo gehad bij 7wkn en toen kwam moeder voor moeders met zo'n 7/8wkn. Paniek!!! Het was bij lange na geen knalt est. Wat was ik over de zeik zeg.. Maar wat de meiden hierboven al zeggen je hcg waarde is zo hoog dat de test het niet goed meer aankan. Hier dus ook niks aan de hand. Maar begrijp je angst dus heel goed. Beter stoppen nu met testen. Blijf je bang en onzeker zou ik even echo laten maken en daarna weer terug op de Roze wolk.
Bedankt voor jullie reacties...ik had nooit moeten testen, dit heeft mij onzeker gemaakt. Het stelt me wel gerust dat het kan zijn dat de HCG nu heel hoog is en hierdoor de test lichter uitslaat. Vandaag heb ik contact gehad met de fertiliteitspoli en gelukkig kan ik dinsdagochtend langs komen voor een extra echo, voor mijn gemoedstoestand...
Qua geen kwaaltjes hebben, wees juist blij het is vervelend genoeg als je wel kwaaltjes hebt en daar kan ik dan weer over meepraten
Ik had bij mijn zoontje ook helemaal geen kwaaltjes.. Het is dat ik niet menstrueerde anders zou ik vergeten dat ik zwanger was toen.. Nu sinds 6 weken kwaaltjes die nog steeds flink aanwezig zijn.. Probeer jezelf niet gek te maken! En al helemaal niet door te testen.. Je hcg schommelt flink en geeft dus een vertekend beeld.. vertrouw op je lijf!
Hee meid hoe is dit afgelopen? Ik heb ook ineens een veel lichtere test gehad met 7wkn en was ook best in paniek..