Speen gaan gebruiken??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 11oktober, Jan 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

Jul 28, 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is 2,5 maand, krijgt BV en gebruikt geen speen. De laatste weken is hij steeds meer op zijn vingers/vuisten aan het zuigen en nu twijfel ik of we toch eens een speen moeten gaan geven... Ik hoorde altijd dat het slecht zou zijn (geen idee waarom) maar ik wil hier eens om advies vragen...

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier wel gedaan, al vanaf dag 3. Gaf toen bv en ging prima, hij had hierbzoveem zuigbehoefte dat hij het gewoon nodig had om rustig van te worden. Nu heb ik wel een heel makkelijke drinker. Verschillende flessen, borst, speen,maakt niks uit en heeft geen invloed op elkaar. Als hij bijv lastig aanhapt zou ik het niet doen..

Succes!

3. mamavd

mamavd Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,598
    0
    0
    mijn zoontje heeft wel een speentje maar hij sabbelt ook gewoon op zn vuistjes hoor, denk dat het ook wel bij de leeftijd hoort dat ze dat doen ipv dat ze dan graag een speentje willen, teminste hier lijkt dat zo

4. fleur1980

fleur1980 Actief lid

Jan 15, 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij wordt dit bij bv de eerste maanden afgeraden ivm tepel/speenverwarring. Maar als jouw kindje al 2.5 mnd goed aan de borst drinkt, lijkt me dat hij wel snapt hoe hij aan de borst moet drinken. Als je ook al regelmatig een flesje geeft, mag een speen ook gewoon gebruikt worden.
    Ons kindje drinkt heel snel aan de borst, heeft dan genoeg en krijgt in die korte tijd zijn zuigbehoefte niet bevredigd. Daarom geven wij soms ook een speentje

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Als hij verder niet onrustig is maar lekker op zijn vuistjes sabbelt lijkt me dat op zich geen enkel probleem toch? Een speen viel hier zo vaak uit zn mondje en dan was het huilen geblazen.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Als hij alleen maar op z'n knuistjes sabbelt en verder niet onrustig is of zo, zou ik het lekker zo laten... Speen kan ip wel bij BV, mits je kindje goed aan de borst drinkt.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier de eerste maand expres geen speen gebruikt voor de borstvoeding en daarna wel eens geprobeerd maar wilde ze hem niet. Met een maand of 2 wel een poosje dat ze hem af en toe pakte maar met 3 maanden vond ze haar duimpje en was de speen passé ;). Nu heel soms nog als we aan het winkelen zijn en ze wordt een beetje moe, dan vind ze het wel even fijn.
    Gewoon proberen dus, maar als je het liever niet hebt, ook gewoon niet doen!

8. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    ze zeggen altijd speen is makkelijker af te leren dan een duim want die hebben ze altijd bij de
    nou ik vind het onzin hoor
    ik ken dat allebei moeilijk is om af te leren
    me oudtse dochter van 2 jaar en 11 maanden oud heeft een speen en ik probeer al een week dat ze geen speen moet nemen nou een drama
    en me jongste van 3 maanden heeft ook een speen hoewel ze graag wil duimen hoor
    spuig de speen uit en zoek de duim en zodra ze die heeft dan zuig ze daarop
    je ken er niet veel aan doen
    als ze daarmee rustig zijn waarom niet ?

succes

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Het gaat niet alleen om tepelspeenverwarring. Een kindje wat een aantal keren per dag een speen krijgt, drinkt al snel een voeding minder op een dag.

Al kreeg ze hier al vrij snel een speentje. Maar hier was het echt zoeken en zuigen en erg onrustig. Aanleggen werkte niet, dan spuugde ze alles weer uit.
    Hier gaf ik m alleen heel even na de voeding als ze flink had gedronken en ze in slaap kon vallen. Als ze bijv. 1,5u later wakker werd, gaf ik haar weer bv.
    Maar zolang je kindje er nog rustig onder is, zou ik geen speentje geven.
    Hier hoop ik dat het straks ook zonder lukt en anders hopelijk na de eerste weken.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hier sabbelt ons dochterjte ook driftig op haar vuistjes, en wilt geen speen. Wel wilt ze hem met slapen.
    Ze is dit sinds een week of 2 gaan doen, hoort denk gewoon bij de ontwikkeling.
    Als je kindje gewoon tevreden is en niet onrustig zou ik het gewoon zo laten, doen wij hier ook!

11. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Vaak is het zo dat op de knuisjes zuigen een teken van honger is. Ik heb mijn zoon in ieder geval altijd aangelegd als hij dat deed. Zou je dat niet kunnen proberen? Na 4 maanden vond hij zijn duim.
    Hij is nu 8 maanden en nog steeds speen loos. Hij duimt alleen (som) even bij het in slaap vallen, verder niet.

Share This Page