Zoontje ziek en uitslag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Merijn, Sep 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje is sinds gister ziek. Ik dacht eerst dat het met zijn tandje te maken had, omdat die sinds woensdag is doorgebroken. Maar sinds vandaag zit hij ook onder de uitslag. Gister had hij 38 a 38,5 graden koorts, vandaag loopt het tegen de 39 graden aan. En sinds vandaag dus overal op zijn lichaam hele kleine rode bultjes (ze zijn nauwelijks bobbelig, maar wel veelvuldig aanwezig).

Het lijkt niet op waterpokken en als ik google naar uitslag van de zesde en vijfde ziekte, zie ik daar ook niet zoveel in. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Ik maak me verder geen zorgen hoor. Hij is heel alert, wel wat moe en slomer dan normaal, maar reageert wel goed op ons. Hij heeft net nog een half uur bij mij op de bank naar een dvd van sesamstraat gekeken en ondertussen wilde hij de hele tijd water drinken (hij pakt de fles dan zelf, maar weet hem niet hoog genoeg op te tillen zodat er ook echt wat uit komt ;)). Hij drinkt zijn flessen half leeg, maar vast voedsel wil hij niet. Ik heb hem dus net een extra fles gegeven waar hij dan wel 100cc van opdronk. Krijgt ie toch wat voedingsstoffen binnen :)

Hij is nog nooit echt ziek geweest dus dit is voor het eerst voor mama ;) Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de oorzaak van de uitslag?

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hoi,

Hier ongeveer hetzelfde, meisje ook voor het eerst ziek en koorts. Ik ben naar huisartsenpost geweest en moet vanmiddag terugkomen, gewoon voor de zekerheid omdat ze nog zo klein is. Daarbij drinkt ze zeer weinig en plast ook veel minder dus willen ze haar vandaag nog een keer zien. Misschien toch een tip om even naar je zoontje te laten kijken?
    Beterschap in ieder geval! (ps. hier geen uitslag op huidje)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen flauw idee... bij rode bultjes heb ik (na alle gespeur rondom de vaccinaties) wel direct de associatie mazelen, maar dat zal wel aan mij liggen ;)
    Wel vervelend zeg! Naar he, als ze zo flauw worden en slapjes enzo? :(

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb foto's bekeken van uitslag van alle kinderziektes die ik me kon bedenken, maar niets lijkt er echt op eigenlijk. Nou ja, als ie maandag nog steeds ziek is, gaan we met hem langs de huisarts. Voor nu is het niet echt nodig, want hij heeft wel nog plasluiers, drinkt veel water, hij drinkt wat flessen en hij speelt ook nog steeds op zijn speelkleed (al gaat ie wel om de zoveel tijd jammeren, om vervolgens weer verder te spelen).

Vind het wel zielig om mijn lieve mannetje zo te zien. Maar ik hoop dat het niet erger wordt en dan komt ie er volgens mij nog redelijk goed vanaf. Morgen is manlief jarig, dus nog een reden om te hopen dat ie zich morgen weer wat beter voelt ;)

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    kan ook koortsuitslag zijn.

Bij 5e en 6e ziekte komt de uitslag pas als de koorts alweer weg is, dus die zullen het dan vast niet zijn.

Beterschap met je ventje

6. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ja zoiets dacht ik ook
    mijn ventje heeft ook wel eens uitslag. vooral met warmte enzo
    dus misschien beetje een griepje met koots en daardoor de uitslag

maar inderdaad.... wordt het erger of blijft het wel laten kijken hoor

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Mijn zoontje is vorige week ook ziek geweest (6e ziekte) en de dokter zei toen tegen mij dat kindjes met uitslag, bultjes, vlekjes altijd even gecontroleerd moeten worden door de dokter.

Ik zal als ik jou was even langs de huisartsenposten gaan, niet om paniek te zaaien maar het kan van alles wezen!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou het is inmiddels echt enorm, de uitslag. Hij had vannacht ook 40 graden koorts wat nu gelukkig wel weer wat is gezakt. Maar hij wil helemaal niets. Het enige wat hij wil is worden rondgedragen... Net een half uurtje op mijn borst/buik is slaap gevallen maar schrok toen weer wakker. Nu is manlief met hem aan het rondlopen. De huisartsenpost gebeld en die zegt dat het mogelijk de waterpokken zijn en dat als ie morgen nog koorts heeft, we even bij de huisarts langs moeten. Wel gek, want voor zover ik weet heeft ie helemaal geen kind in zijn buurt gehad met de waterpokken. Zal het morgen eens aan het KDV vragen of er wellicht meer kindjes zijn met waterpokken.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Zien er niet uit als waterpokken hoor...
    Maar ja ik ben geen arts.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja ik twijfel inderdaad ook nogal... In zijn gezicht zitten nu ook een paar grote rode vlekken ipv alleen maar bultjes...

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Nou dat klinkt als de 5e ziekte dan!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Maar zal morgen alsnog ff langs de dokter gaan hoor!

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Bij de 5e ziekte niet hoor, die gaat bijna direct gepaard met vlekjes... (eerst met rode vlekken op de wang en binnen 24 uur op andere plekken)

de 6e ziekte is juist zo opvallend door 3 dagen hele hoge koorts, een dag niets en daarna 1-3 dagen vlekjes!

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Net toch even bij de huisartsenpost geweest en de arts twijfelde wel even, haalde er ook een andere arts bij, maar ze denken toch dat het de waterpokken is. Hij was verder wel heel alert en omdat ie goed drinkt, was er verder geen nood aan de man. Opvallend was dat mijn zoontje thuis de hele tijd huilde en eenmaal daar weer heel rustig was ;)

Nu ligt ie gelukkig in bed en volgens mij te slapen... Hij zal wel moe zijn. Arm mannetje :(

16. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Mijn kleine is ook goed ziek geweest. Ze had 4 dagen lang hoge koorts(rond de 40 graden en zelfs hoger af en toe)Voorafgaand aan de koorts kwamen een paar dagen van tevoren kleine rode plekjes. Niet hobbelig en geen blaasjes ofzo. Ze had de plekjes in haar gezicht en op haar armen en handen. Ook een aantal in de nek. Eerst zei de huisartsenpost dat het 6de ziekte was. Ze werd steeds zieker en ik moest toen weer naar de dokter. De volgende arts zei dat ze de waterpokken had. Mijn eigen ha belde na het weekend hoe het ging. Ik moest weer langs komen. Zei vertelde meteen, absoluut geen waterpokken... Ik moest door naar het z'huis, ze waren bang voor hersenvliesontsteking. In het z'huis zag de arts meteen dat ze geen hersenvliesontsteking had, gelukkig pfff... Hij wist ook niet wat het wel was, een flinke griep ofzo... Veel paracetamol geven en dan moest het weer opknappen. Uiteindelijk is zo'n 5 dagen erg ziek geweest.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Goed dat je even langs de huisarts bent geweest. Beterschap voor je zoontje!

18. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Goed dat je toch bij huisarts bent langsgeweest. Hopelijk gaat het snel beter met hem, echt zielig als je zo'n kleintje zo ziek ziet en je kunt weinig doen...proficiat met je man vandaag en beterschap!

Share This Page