Help! Lange autoreis

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Brinsa, 7 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Dames,

Ontzettend bedankt voor de bruikbare tips! Heb er een paar genoteerd die we zeker zullen kunnen gebruiken!
    Dit wordt het 3de jaar dat we een aardig verre rit gaan maken. Eigenlijk ook een beetje met de hoop dat het misschien wel beter zal gaan:oops:.
    We gaan de ruim 1400 km over 2 dagen verdelen en als het echt mogelijk wordt dan maken we er gewoon 3 dagen van. Maar we komen denk ik al een heel eind met alle tips. En inderdaad voor mij belangrijk dat ik de schermtijd los laat;)

Sylver, owly en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Bedankt voor je berichtje. Mijn zoontje heeft al heftig gedrag vanaf dat hij 10 maanden was en lopen ook al vanaf zijn 1ste jaar bij allerlei instanties en hulpverleners dus er wordt aan gewerkt en vooral meegekeken. Hopelijk dit jaar eindelijk diagnostiek! Bedankt!

3. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Luisterboeken kun je trouwens makkelijk downloaden via nextory. Ik neem al jaren een gratis proefabonnement in de zomer en zeg dat na een maand weer op. Nooit voor betaald, wel veel plezier van gehad ;)

4. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Oh top, bedankt!

Limei vindt dit leuk.
  5. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Dat is fijn dat er met jullie mee gekeken wordt! Hopelijk brengt de diagnostiek, antwoorden en hulp voor de toekomst.
    Nogmaals een fijne vakantie voor jullie!

Brinsa vindt dit leuk.
  6. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.290
    1.313
    113
    Vrouw
    dit. Onze jongste zat met 9 maanden al naar zuid Frankrijk en nu is ze 2,5 en er zijn maandag in Toscane aangekomen. Ging prima, soms slapen, veel eten, scherm wanneer ze wil (maar gek genoeg gaf ze die ook veel terug en deed ze heel
    Veel met haar tekenbordje van peppa pig en wat poppetjes.

Brinsa vindt dit leuk.
  7. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.393
    1.173
    113
    Onze oudste kreeg 9 jaar geleden iedere 100km een klein kadootje, had er 15 ingepakt, allemaal van die mini dingen. Plus een schermpje. Ook snel wagenziek, maar nergens last van gehad.

Brinsa vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Wij hebben heel vaak rond de 1400-1600 km gereden met wagenziekte. Altijd goed ontbijten, voor mij en de oudste een wagenziektabletje. Wij stoppen sowieso elke 2 uur en hadden vaak een bal en picknickkleed, zodat ze even konden uitrazen. Is eigenlijk altijd prima gegaan. Als wij max 5 uur rijden komen we nooit verder dan de grens Nederland-Belgie of Duitsland zo ongeveer. Hier altijd heel veel films laten kijken en na elke film een stop. Lekker duidelijk voor ze ook

YaelStone en Brinsa vinden dit leuk.
  9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Ik vind 's nachts rijden echt ideaal. Maar dat moet je natuurlijk wel zelf zien zitten en je kind moet dan wel kunnen slapen in de auto.
    Verder hier ook onbeperkt schermtijd (vanaf 7.00 uur in de ochtend, dan hebben we dus al een tijd gereden). Verder doen luisterboeken het ook goed, of zoekspelletjes (wie ziet het eerst een vrachtwagen uit Nederland, een sportauto, een auto met Engels kenteken, etc.), of woordspelletjes: land/dier/voetballer noemen en dan de volgende moet dan een land/dier/voetballer noemen met de laatste letter van de voorganger.
    Met 1 kind ging ook regelmatig één van ons achterin zitten.

Brinsa vindt dit leuk.
  10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mijn neefje gebruikt van die armbandjes tegen reisziekte. Wellicht ook fijn voor jouw zoontje?

Brinsa vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Wij hebben 22 uur achter elkaar gereisd. Met 3 kids. Die niet hebben geslapen. Het was vooral de oudste die er het moeilijkste mee had. Hij is ook van t ontploffen (gebeurde nu niet, maar hij trok ons wel leeg qua energie). Onbeperkt schermtijd, reispillen en ik heb ook soms maar een koptelefoon opgezet.

Brinsa vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij gingen eens naar Frankrijk en door een te volle auto en een lange autorit en een wagenziek kind, ben ik zowel heen als terug met de jongste met het vliegtuig gegaan. Mijn man met de oudste kinderen en hond met de auto. Ik kon ook bagage meenemen. Meest relaxte reis ooit voor iedereen. Mijn tip: pak het vliegtuig met je kind.

Brinsa vindt dit leuk.
  13. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Snachts rijden heb ik ook aan gedacht maar hij is al niet echt een auto slaper dus ben bang dat hij dan de hele nacht wakker blijft en vervolgens de dag ook grotendeels. Dan hebben we een nog groter probleem:roflmao:. We gaan wel vroeg rijden rond 4 uur.

14. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Helpt dat dan ook als je kindje misselijk wordt van iets doen in de auto? Want dat zou top zijn als hij dan toch iets kan doen.

15. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Jeetje wat een reis:eek:. Pittig zeg!
    Die reispillen kun je bij de huisarts krijgen? En werken die ook als hij alleen misselijk wordt van iets doen in de auto?

16. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Ik ga met mijn ouders samen op reis en mijn vader heeft het wel voorgesteld datwe misschien het beste konden vliegen en hij ons dan op een vliegveld in Italië oppikt. Maar dat wordt dan zo'n time management ding. Want als we nog een paar uur op het vliegveld moeten wachten omdat me vader veel fie heeft gehad dan dient zich het volgende drama weer aan. En we vertrouwen mijn vader ook niet alleen in de auto. Hij kan nog wel eens slaperig worden dus zie het niet zitten dat we dat straks staan te wachten en hij zonder dat we het weten in de berm ligt:rolleyes:. Maar mocht de heenreis echt dramatisch gaan kan ik er altijd nog voor kiezen om terug met het vliegtuig te gaan:)

17. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Denk ook dat je een beetje flexibel zult moeten zijn. Het is een eigen vrijwillige keuze om een lange reis te gaan maken. Dan is het compromissen maken: niet vliegen en willen wachten op een vliegveld is met de auto en een lange rit. Niet de hele nacht rijden, tja dan wordt het overdag rijden.

Brinsa en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan regel je toch een Uber taxi.
    Weet je van tevoren wat je moet betalen en kom je niet voor verrassingen te staan.
    Mijn man kwam ons destijds ophalen. Werkte prima en wij vertrokken 1 dag eerder en toen heeft die ons weer afgezet bij the Airport.
    Ik heb nog nooit zo’n ontspannen reis gehad.
    Zou het een volgende keer zo weer doen. Geen volgeladen auto en niet continue je kinderen moeten entertainen omdat ze zich rot vervelen en kotsmisselijk zijn.

Brinsa vindt dit leuk.
  19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    4 uur vertrekken zorgt hier juist voor spugen.
    Dan moeten ze halverwege hun slaap wakker worden en zijn ze nog moe.
    Dochter is ook wagenziek. Hier is het of na 9 uur in de ochtend vertrekken of in de avond tot 11 uur. Daartussen vertrekken gaat het mis. Goed ontbijten en een reispil en dan gaat het prima.

Brinsa vindt dit leuk.
  20. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Hahha soms leef ik echt onder een steen volgens mij want een Uber taxi ben ik niet bekend mee:roflmao:. Maar als je vooraf te prijs weet is dat helemaal perfect! Als er nog tickets zijn moet ik het misschien toch serieus nog een keer overwegen. Bedankt!

Deel Deze Pagina