Hebben jullie dat ook wel eens gehad, dat je ergens komt en denkt "hier hoor ik"? Ruim tien jaar terug heb ik een half jaar in Belfast gewoont voor mijn studie en nog steeds mis ik het als ik er iets over hoor of zie... daar ben ik "vrijheid" ook heel erg gaan waarderen en nog steeds krijg ik de kriebels als ik een helicopter laag over hoor komen je wilt niet weten hoe snel bomaanslagen en vuurgevechten wennen... Maar ja... welk plekje op deze mooie aardbol is voor jullie bijzonder en waarom?
Schotland. Zo'n mooi land, zulk leuke mensen. Heb daar een aantal keer met mijn backpack op door de natuur gereisd en vanalles meegemaakt. Ben nu een aantal jaar niet geweest, maar wil snel weer gaan!
Scotland lijkt me ook prachtig, Australie maak ik me een beetje zorgen om enge beesten haha, maar moet echt prachtig zijn..
Okanogan Valley in British Columbia, Canada. Prachtig daar...zou er eigenlijk naartoe emigreren, maarja, het liep even anders..
USA. o prachtig daar, voel me helemaal thuis als ik er bent en na vakantie heb ik altijd heimwee terug naar de states. Helaas is mn man anti-amerika opgegroeid, weet niet waarom. dus helaas zal mijn grote droom nooit uitkomen om naar amerika te verhuizen
Eigenlijk 2 plekken: Dublin (hier kom ik bijna elk jaar ) en USA, daar zou ik ook wel willen wonen! Beide plekken die ik ontzettend mis als ik terug ben in Nederland! En dan vooral Dublin, hier voel ik me echt thuis (helaas manlief niet )
Grappig om zulke 'grote' plekken te zien..USA, das nogal een ruim begrip. Ene kant van t land is totaal anders dan andere kant en er tussenin ook weer
Ik heb een jaar in New York gewoond in 2001 en ik had laatst gewoon een soort heimwee. Echt heel vaag eens in de zoveel jaren steekt dat enorm de kop op. Ik zou er graag willen wonen maar krijg man van ze levensdagen niet mee haha...
Turkije is mijn tweede thuis omdat ik er al 8 jaar vaak kom en veel vrienden en mijn hele schoonfamilie er woont....inmiddels spreek ik de taal, ken ik de weg, de mensen, de mentaliteit. Ik hoop zelfs binnen afzienbare tijd de Turkse nationaliteit te mogen aanvragen
Haha klopt, ik ben er nu 2x geweest (Zuid-westen en Florida) en vond alle staten leuk. Maar steden als San Francisco & San Diego mis ik wel. (ben dan ook al weer een vakantie aan het plannen )
Berlijn! Prachtige stad, voel ik me erg thuis. Maar diep diep van binnen voel en weet ik dat ik me zeer goed zou kunnen aarden in amerika. Nog nooit geweest maar voel me er gekgenoeg mee verbonden
Ieder jaar als ik op vakantie was, in griekenland of spanje, had ik zo'n moeite om afscheid te nemen van de zee.... het maakte niet eens precies uit waar dus. wat moontje zegt over Australie heb ik ook hihi.. een plek dichtbij huis (vergeleken met andere berichten) , die voor mij bijzonder voelt is in Limburg... de omgeving van Thorn - daar heb je een kapelletje (kapel onder de linden) en de omgeving, het kappelletje, alles bij elkaar, voelt gewoon bijzonder voor me.
usa. florida, LA, Oregon die richtingen, Nevada Las Vegas Utah enz. New York 2x (1x voor de aanslagen en 1x erna) phoe waar nog meer, ja hier en daar wat plekken met het rondreizen. idd USA klinkt zo groot maar er zijn zoveel mooie plekken daar mn hart ligt dan toch in 2 hele verschillende stukken, New York en LA/Oregon. Natuur in t westen is prachtig maar de stad in NCY... wauw!
Aan het zuiden van Frankrijk. En laat ik daar dan nu toch gewoon wonen!! Wij hebben onze droom waargemaakt!!
respect! Belfast lijkt me helaas niet zo'n beste plek om mijn meiden te laten opgroeien, al moet het nu wel rustiger zijn..
Schotland Prachtige natuur, superlieve mensen, heerlijk eten Volgend jaar gaan we weer op vakantie daarheen, het is veel te lang geleden!
En zelfs LA en Oregon zijn weer andere dingen Ik vind Oregon overigens ook prachtig, vooral de kustlijn, lekker ruig Maar haalt t nog net niet bij Washington (balen alleen van t "nederlandse weer" daar )