Nou ik heb een paar dagen geleden 2 brieven ontvangen of ik 2 toeslagen met verschillende beschikkingsnummers nog wilde betalen. Het gaat om het bedrag van 523 en 493 eur. Ik wist niet om welke toeslagen het ging, dus had ik maar even contact opgenomen met de belastingdienst. Het bleek te gaan om de huurtoeslag van het jaar 2006!!!! 2006, nu 4 jaar later willen ze dat ik een bedrag van +- 1000 eur even wil terugbetalen. Het is toch niet normaal daar, zo'n bende en rotzooi daar bij de belastingdienst. Alle huurtoeslag wat ik in 2006 heb ontvangen, heb ik begin jaar 2007 alles al terugbetaald. Maar waarschijnlijk had ik in delen moeten terugbetalen, want ik heb een aantal facturen over de huurtoeslag met verschillende beschikkingsnummers. Maar ik heb het totale bedrag wat ik aan huurtoeslag had ontvangen, in 1 keer betaald op 1 beschikkingsnummer. Degene die ik had gebeld zei ook dat het klopte dat ik alles al had betaald, maar ze snapte dan niet waarom ik dan alsnog 2 bedragen moet betalen. Ik zou dan binnen 10 dagen gebeld worden door iemand van de afdeling toeslagen met uitleg, maar die 10 dagen zijn al bijna voorbij. Mijn vraag is: wat nu? Is het verstandig de belastingdienst een brief te schrijven en uit te leggen wat ik hierboven heb geschreven? En kan ik eigenlijk nog wel bewijzen dat ik het totale huurbedrag heb terugbetaald, want via internetbankieren kan ik afschrijvingen en inkomsten alleen terugzien van 2 jaar. En dit is alweer 4 jaar geleden. Hoe kan ik dan bewijzen dat ik betaald heb? Jullie advies graag? Heeft iemand ook zoiets belachelijks meegemaakt met de belastingdienst. Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen.
je kunt het opvragen bij de bank hoor geen probleem. de belasting dienst mag het tot 5 jaar na dato vorderen en dat doen ze dus ook
Je kunt het inderdaad bij de bank opvragen. Maar bij de belastingdienst weet je het nooit. Wij kregen een rekening van 2007 of we even 500,- zorgtoeslag wilden terug betalen. Maar over dat jaar hadden we helemaal geen zorgtoeslag gehad. Heb toen gebeld, en inderdaad was het onterecht. Maar daarna kregen we nog wel 3 keer een aanmaning. En elke keer heb ik gebeld, en zouden we niks meer krijgen. Goed nakijken hoor, het gaat regelmatig fout daar.
ALTIJD EEN BEZWAARSCHRIFT SCHRIJVEN! De hoofdletters zijn niet voor niks. Zonder bezwaarschrift wordt het alleen maar een grotere bende. Een simpel briefje waarin je precies zegt wat je in je post ook al hebt gezegd, met de datum waarop je hebt betaald (op te vragen bij de bank) en als bewijs een kopie van dat bankafschrift. Dan zijn zij weer aan zet en ben jij binnen de termijn gebleven.