Ik vind amelie een prachtige naam . Het is dat ik er persoonlijk een associatie mee heb die ik niet zo fijn vind. Maar anders had ik hem mischien ook gegeven. Dus ik zou amelie kiezen, niet zo algemeen ook.
Beide leuk maar ik denk dat Esmee een beetje geweest is. Las ik net hierboven ook. Beetje jaren 80 gevoel krijg ik erbij. Amélie hoor je ook minder vaak
Ik zou absoluut voor Amélie gaan, persoonlijk vind ik Esmée een beetje richting ordi neigen. En daarbij komt dat de film Amélie mijn favoriete film ooit is, dus daardoor krijg ik een heel warm gevoel bij die naam
Vind Amélie mooier. Maar Esmee ook niet lelijk. Maar waarom een accent op Esmee? Weet je dat Esmee geschreven wordt als: Esmé, Esmee, Esmée, Esmay en Esmeé? En dat het oorspronkelijk Esmé is. (Meisjesnamen met verschillende spellingen die je beter kunt vermijden: Sara, Evi en Esmee). Dat zou ik zelf jammer vinden.
Esmée. Amélie vind ik niet leuk. Vind het ook niet lekker bekken. Ah-meeh-lieh. Puur op uitspraak zou ik voor Esmée gaan.
Het accent, omdat ik het gewoon het mooist vind staan eigenlijk. Zou het zelf zo schrijven als ik van een ander die naam zou horen. Daarbij heeft mijn andere dochter ook een franse naam en dan vind ik het op zijn frans, met accent dus, beter bij elkaar passen...
Voor de uitspraak zou het accent bij Esmee niet uit maken, maar bij Amélie wel. Hoe zouden jullie deze laatste naam (als hij zo geschreven is) uitspreken?
Oei lastig zo'n last-minute twijfel. Ik kan alleen slechts m'n mening geven maar blijf vooral bij jullie eigen gevoel. Wij zijn slechts 'mensen van het forum'. Maar je vraagt om meningen dus dan toch mijn mening. Ik zou voor Esmée gaan. Amélie vind ik zeer zeker ook mooi maar iets 'langdradiger' in de uitspraak vanwege de drie lettergrepen. Dat vind ik persoonlijk te lang. Esmée heeft er twee, en is een heel toegankelijke en vriendelijke naam. De ene of andere naam zou in combi met de achternaam ook beter kunnen klinken. Of deze kort of lang is. Ik vind een lange achternaam met een lange voornaam teveel gedoe in uitspraak.
Esmee. Amelie heb ik niks mee. Bij ons was ook een kanshebber Aimee (ai-mee uitgesproken) vond ik net wat leuker dan Esmee. Die naam hoor je al heel veel maar ondanks dat vind ik Esmee wel een mooie naam.