zo vaak verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esmee1808, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Pff ik weet het niet meer hoor !!

Mijn dochter is continue ziek. Nu ook weeral 4 weken strontverkouden en afgelopen weekend met flink hoesten daarbij.

We zijn toen nog naar de hap geweest en heeft ze voor het hoesten een puffer met salbutamol gehad. Het hoesten is nu aardig afgezakt maar die snotneus blijft maar duren.Het zijn echt dikke gele klodders die er iedere minuut zowat uit komen. Het slijm zit los dus dat is opzich gunstig maar dit duurt al 4 weken.. Ook is ze erg hangerig en zie je duidelijk dat ze er last van heeft.

Vanmorgen dus maar weer naar de huisarts gebeld maar ze doen er niks mee:( Het hoort nu eenmaal bij kindjes zeggen ze. Ze hadden in eerste instantie wel gezegd dat ik moest stoppen met de neusspray die ze paar weken geleden heeft gehad omdat dit de neus kapot zou maken en nog geen 5 minuten later zegt ze dat ik maar gewoon door moet gaan met de neusspray ??:( Ik ben er dus weer niks mee opgeschoten!!

Met 14 maanden zijn haar neusamandelen verwijderd en heeft ze buisjes gehad maar dit lijkt tot nu toe weinig effect te hebben.

Nu was ik in staat om terug naar de kno-arts te bellen maar misschien moet ik het maar accepteren en is het echt zo dat het bij kleine kindjes hoort ??

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Als je zegt dat ze er ook echt een beetje ziek van is en overduidelijk niet lekker in haar vel zit zou ik zeker toch eens een afspraak maken met een kno arts.

Kleine kindjes kunnen heel vaak verkouden zijn, zo'n 6-12 keer per jaar is normaal (wat dus bij 12 x zou betekenen dat ze iedere maand een keer verkouden zijn en dat lijkt dus gewoon altijd). Maar aangezien je dochtertje ook al buisjes heeft en de neusamandelen zijn verwijderd lijkt me toch dat er al veel geprobeerd is om het te verbeteren. En omdat het geen effect heeft gehad zou ik toch eens willen weten wat er nog meer aan te doen is, of hoe je er het beste mee kunt omgaan of behandelen.

Dennis is nu een aantal keren verkouden geweest, waarvan 1 keer behoorlijk lang en bleek dat hij pseudo-kroep had.
    Dit vond ik al teveel en heel erg naar, ik kan me voorstellen dat jij onderhand wel eens wil dat het beter gaat!
    Huisartsen zijn vrij gemakkelijk met verkoudheden, 'uitzieken', 'hoort erbij', 'zetpilletje, neusspray en hoestdrankje geven' hoor je erg vaak terwijl er best wel eens wat meer aan de hand kan zijn. Ik zou als ik jou was gewoon 's even informeren bij een KNO arts.

3. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Ik weet wel dat ze zo vaak verkouden kunnen zijn maar bij haar kan het gerust 3 maanden duren zonder dat het minder word.

Ik heb net wel al gebeld en een afspraak gemaakt voor 12 juni.

Zelf dacht ik er nog aan dat ze misschien ergens allergisch voor is maar weet niet of ze dat bij kleine kindjes al kunnen testen ?

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    J. is tot haar tweede vrijwel continu verkouden geweest, met bijna iedere maand wel één of twee keer hoge koorts (rond de 40 graden). Toen ze 1 jaar en 9 maanden was, ben ik haar enchina force gaan geven. Sinsdien is ze amper nog ziek en verkoudheden gaan ook veel sneller over. Misschien is het toeval, maar ik blijf het toch maar geven.

Als je twijfelt of het niet iets anders is, dan zou ik zeker een afspraak bij de KNO-arts maken.

5. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    ok ik zal morgen is kijken of ze het hier bij de drogist verkopen

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is ook constant verkouden(ziek), voor het eerst sinds een jaar is ze nu niet verkouden.

Denk dat neusamandel knippen en buisjes toch helpen..

7. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Dat is bij mijn dochter al 4 maanden geleden gebeurd maar ze had daarna gelijk weer een ooronsteking en is nu nog steeds erg verkouden dus hier niet echt geholpen ...

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Echina force (van A. Vogel) is in principe pas vanaf 2 jaar, maar ik ben er dus ook eerder mee beginnen. 't zijn wel grote pillen die ze door moeten bijten ed, dat moet je kind dus wel kunnen. Misschien dat het ook wel in druppelvorm verkrijgbaar is via een homeopaat? (Is er ook wel van Vogel, maar dan alleen voor volwassenen...)

Deel Deze Pagina