hoi dames, ik wil graag wat meer doen met mijn oven en nu zoek ik een lekkere ovenschotel met kip erin. dus heb je een lekker recept dan hoor ik het graag! groetjes sapje
hoiii, ik weet wel wat lekkers ik maakte het als voorgerechte bij kerst, maar kan ook als hoofdschotel gegeten worden. - je neemt een kippenfillet en je snijd die in dunne filletjes ( ik koop ze in de winkel al heel dun gefilleerd). je kruid de kip heel goed met kipkruiden. - dan maak je een lekker puree, een puree die jij zelf graag lust. ikzelf maakte een preipuree met hard gebakken spekjes in. maar je kan ook een wortelpuree maken, of spinazie puree...je kan kiezen. - als de puree afgekoeld is dan doe je de puree op je kippefilles en dan rol je de kip op. je steekt er een tandenstoker door, zodat ze niet door elkaar vallen. - je legt ze in een schotel, en zet ze in de oven. niet te hoog zetten, anders word je kip taai. ik zette het op een 170 graden en dek de schotel af. het is echt heel lekker, zeker het proberen waard smakelijk
Zelf vind ik het gerecht van Bertolli lekker: Kipfilet alla Romana. Maar deze is volgens mij ook wel lekker: Heerlijke kip ragout ovenschotel met brocoli en rauwe ham Bereidingstijd: 10-20 minuten Ingrediënten voor 4 personen 2 blikjes kippen ragout, 4 eetlepels kerrie poeder, 650 gram kipfilet, 1 bakje creme fraiche, 125 ml, 600 gram brocoli, 150 gram rauwe ham, 150 gram parmezaanse kaas. Pan winnen? Met Croma maak je iedere dag kans op een koekenpan. Zo doe je mee >> Hulpmiddelen Ovenschaal, kom om te mixen, Voorbereiding Snij de kipfilet in dunne plakjes, snij de brocoli in roosjes. Oven voorverwarmen op 180graden. Bereidingswijze Kook de brocoli iets wat voor, zodat de harde beet eraf is. Meng in kom de ragout, kerriepoeder, creme fraiche en een deel van de parmezaanse kaas. (de rest komt later over de schotel) Bak ondertussen de kipfilet licht aan. Verdeel de kipfilet over de bodem van een ingevette ovenschaal. Daar overheen komt het net gemaakte mengsel van ragout. De rauwe ham verdeel je in snippers hier overheen. hier overheen komt de brocoli en dek eventueel af met nog een dun laagje parmezaanse kaas. Schuif het geheel in de oven en laat het warm worden in 15 minuutjes. Serveertips Lekker met rijst of aardappelen en een frisse salade. Deze komt van Smulweb.nl --> Staan wel meer lekkere recepten op
kijk hier eens tussen, hier staan er genoeg http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/373221-ovenschotel-tips.html