Help: last van koopziekte...

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyZuilen, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb al een bestelling in mijn mandje klaar staan... Alles voor de kleine man. Bedrag: 50,-
    Daar "moeten" nog dingen voor mezelf bij die ik heb gezien en echt leuk vond. Ik heb al een behoorlijke tijd niet veel voor mezelf gekocht. Deze maand is het "feest", want er is geld voor :p

En ja... wat betreft je koopziekte, ik heb hem zelf ook, dus ik kan je niet echt verder helpen :p

2. eline20

eline20 Niet meer actief

Wij wonen in een flat en mijn vriend gooit alles van de H&M expres gelijk beneden in de papierbak dus ik kom er nu achter dat hij dat weer heeft gedaan!

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Haha, dat is misschien wel DE tip voor mij. Alleen ben ik vaak eerder thuis dan manlief dus ik heb vaak de post al bekeken dan..

4. eline20

eline20 Niet meer actief

Ja en als je dan even niet op de H&M site heb gekeken zie je hier dat het nieuwe boek uit is en de H&M site kan hij GELUKKIG niet uitschakelen.. Dus bereik je er niks mee:p

5. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik ben niet koopziek, maar kan wel altijd iets gebruiken hihi ;)

Mijn tip: als je er 3 dagen later nog aan moet denken en precies dat shirtje/vestje o.i.d. voor je ziet, dan moet je um kopen..
    Is het uit je gedachten, dan was het blijkbaar ook niet super, maar gewoon alleen leuk.. :)

Ik heb zonet bij de H en M in de winkel nog 2 shirtjes gekocht, een zalmkleurige en een lichtblauwe..

Ik wil graag die nieuwe roze blazer uit de het nieuwe boekje, maar moet ze altijd eerst passen, aangezien ik best lang ben en dan moeten ze wel goed zitten..

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Shirts enzo weet ik nu wel kwa maat, maar de broeken en blazers enzo moet ik idd beter eerst even passen in de winkel.
    En daar moet je wel meteen afrekenen, dus dat zorgt dan wel altijd ervoor dat ik niet helemaal losga in de winkel.

Dat heb ik op de webshop dus wel....

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik heb hem ook nog dicht gelaten, anders weet ik van mezelf dat ik weer een hoop ga kopen. Heb ook echt een koopverslaving! En het lijkt alleen maar erger te worden hihi. Daarom boekje dicht en zo min mogelijk naar de stad, een voordeel van regen dat je dan binnen blijft :)

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou ik heb nu 1 bestelling gedaan die deze week binnenkomt hopelijk. En dan geef ik mezelf echt een verbod op! Ik moet echt even de hand op de knip houden.. Net huis gekocht en verbouwd en ingericht etc..
    Dusss.. eigenlijk kan het helemaal niet haha!
    Hoezo verslaafdd.....

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja je moet toch ook kleren aan... :)

Hier vandeweek even met dochterlief gewinkeld en het was echt overal sale.. Dat scheelt al gauw een hoop geld natuurlijk.

Maar ben blij dat ik niet de enige ben die na afvallen ineens stuk koopverslaafder ben dan eerst.
    Daarvoor had ik weinig met kleding kopen en droeg bij voorkeur spijkerbroek met trui en tshirt.
    Nu hangen er blousjes, jurkjes, rokjes en allerhande shirtjes in de kast :)

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja het is ook leuker nu toch.. Bedoel, hoef me niet meer druk te maken of ze zoiets wel in mijn maat hebben. Hoef niet meer perse meerdere lagen over elkaar aan om iets af te dekken.
    Ik pak nu gewoon broek maat 38 (of 40 met echt skinny) en shirt maat M (of als het los model is S).

Maar dat neemt niet weg, dat ik dus nu wel veeeeel meer geld uitgeef aan kleding dan ervoor. Kijk, heb je t geld gewoon dan is er niks aan de hand.. Maar wij zouden eigenlijk wel wat moeten besparen.
    Dus vanaf aankomende maand gaat mijn knip op slot!
    (Nu hopen dat t lukt HELP hahaha!)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja het wordt wel minder na een tijdje hoor :)
    Dan heb je namelijk keuze in je kast :)

Deze zomer nog bijna niks gekocht.. Maar kan eerlijk gezegd ook weinig vinden dat ik echt leuk vind.

Moet nu m'n shopverslaving uitleven op de boodschappen *grin*
    En af en toe wat leuks voor dochterlief
    Al hoeft dat ook niet meer sinds dr laatste nieuwe jurkje.
    Ding was 5€ en ze wil letterlijk niks anders meer aan :)
    (die had ik beter begin van het seizoen kunnen kopen dus)

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik ging voorheen altijd flink los voor zoonlief. Ook mede doordat ik het dus niks aan vond om voor mijzelf te shoppen.
    Maar heb inmiddels bij zoonlief wel geleerd, alles is zo vies en kapot dus ik koop echt niet meer megaveel dingen voor hem.
    Dus die heeft voorlopig MEER dan genoeg tot hij naar een andere maat gaat.

En ikzelf.. tja.. wanneer is het genoeg hahaha!
    Bedoel, heb nu denk ik wel keuze zat, sowieso kwa zomerkleding omdat ik dat als eerste gekocht heb in mijn nieuwe maat.
    Maar vanwege het gekke zomerweer hier in NL, nog weinig ervan aangehad.
    En nu komt dus overal alweer de nieuwe collectie in de winkels.. En die moet ik dus nog hebben in mijn nieuwe maat.

Maar heb nu paar spijkerbroeken en jurkjes/rokjes en net dus lange mouwen shirts besteld. Dus opzich heb ik straks met deze bestelling wel weer alle basics.
    En dan wil ik ook echt gewoon stoppen met kopen..

Alleen af&toe als ik es tegen een leuk iets aanloop voor weinig.
    Maar mijn "probleem" is dus, dat ik niet kan kiezen of kan wachten en dus meteen alles koop wat ik zie en leuk vind.
    Gevolg: weinig geld meer over aan het einde vd maand en de helft vd kleding beland in mijn kast en komt er amper uit.

Niet handig dus...

13. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik kijk meestal het boek door en vouw de bladzijden dubbel wat ik mooi vindt. Dan leg ik het boek een aantal dagen weg en kijk er dan nog eens in of ik het echt wel mooi vindt. Vind ik het dan nog steeds leuk, bestel ik het en anders gaat het boek de papierbak in. Meestal slaag ik niet bij H&M, ben meer een Steps-mens :$ Maar H&M is vaak wel leuk en makkelijk voor wat basicdingen e.d. (en een stukje goedkoper dan Steps :D)

Deel Deze Pagina