Het is bijna zover! Kleine grote meid mag naar de psz

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ikkie97, Aug 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,976
    113
    Heb altijd geroepen dat ik het geweldig zou vinden wanneer mijn dochtertje naar de psz zou mogen, en dat vind ik nog! Ze is er echt wel aan toe, vindt andere kinderen superleuk en liedjes zingen en knutselen ook dus dat komt helemaal goed.
    En toch ben ik wel een beetje zenuwachtig... Ik heb er zelfs over gedroomd van de week, dat we heel laat waren 's morgens en dat we nog vanalles moesten pakken en doen voordat we weg konden en dat dat allemaal superlangzaam ging...aaargh... Wie moet er nou eigenlijk naar die psz?;)

Ik heb echt geen moeite om haar daar achter te laten, het is meer dat ik het superjammer vind dat ik niet de hele ochtend met haar mee kan kijken, hoe ze het vindt, hoe ze reageert, etc.

En ze worden ineens zo groot van dit soort dingen...
    Vorige week moest ik zelf voor de groeiecho en zou dochter even bij de buurvrouw blijven, ze moest dan ook even mee om hun oudste zoontje op te halen en ik zat er al een beetje over in of ze dat wel leuk zou vinden, ze kent de buren heel goed maar was er nog nooit echt alleen geweest. Nou ze vond het geweldig en was na de tijd thuis helemaal hieperdepiep, ze leek echt meteen twee jaar ouder, hoe had ik nou kunnen denken dat het teveel voor haar was? En zo is ze vast ook flink genoeg om de hele ochtend zonder memmie op de psz te zijn:)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ohhh spannend he! Mijn jongste begint na de zomervakantie (hier nog 2 weken) ook op de psz brrr. De oudste begon door onze verhuizing pas met 2 jr 10 maanden dus ik vind de jongste nog best klein om nu al te gaan, hahaha. Hier mag je er de eerste ochtend bij blijven dus dat is wel heel fijn. En ik ken alle leidsters en veel kindjes ook nog van toen mijn oudste er naartoe ging dus wat dat betreft is het niet spannend. Maar ik vind het nogal wat dat mijn kleintje nu toch echt zichzelf daar moet gaan redden (wat ze heus wel gaat doen, maar het gevoel)....Ik heb nog twee weken om aan het idee te wennen haha.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Hier een klein mannetje. Eigenlijk wilde ik hem in januari pas naar de psz doen. Ik vond hem nog zo klein en dacht dat hij er nu nog niet aan toe was. Tot een week of drie voor de zomervakantie. Het was gewoon gillen en krijsen wanneer ik hem weer meenam wanneer we zijn grote broer wegbrachten naar de psz, hij wilde ook blijven! Gelukkig was er nog 1 plekje en kan hij meteen na de zomervakantie beginnen. Wat worden ze toch snel groot...

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,976
    113
    We zijn begin juni een uurtje wezen kijken, eerst bleef ze bij me maar op een gegeven moment was ik haar al 'kwijt', zat ze met een ander kindje in de poppenhoek :D
    Er is een kwartier 'breng-en-ophaaltijd', je mag er dus wel even bij blijven en als het echt nodig was mocht het ook wel langer in het begin, maar aangezien er maandag vijf nieuwe kindjes komen had de leidster natuurlijk liever niet dat álle ouders bleven..
    Maar eigenlijk denk ik ook niet dat dat nodig is en ook niet dat het er beter van zou worden. Ik heb haar ook al steeds verteld dat zij daar leuk gaat spelen en dat ik dan naar huis ga en haar later weer ophaal, ze lijkt het wel prima te vinden.
    Denk ook dat ze dat wel vindt, alleen dat ze in de loop van de ochtend wel erg moe wordt en dan misschien naar mij toe wil, maar goed we zullen het zien! Leidster adviseerde ook om in het begin vooral niet te laat op te halen, deze mama staat dus stipt half 12 voor de deur :D

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    jaaa hier hetzelfde! de dag na haar verjaardag mag ze al!
    En eerlijk? ik zie er als een berg tegenop......maar goed ik vind dat ze er aan toe is, ze vind t leuk om met andere kindjes te zijn.
    Maar het besef dat ze zo groot word al vreselijk! haha.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee inderdaad niet te laat ophalen, beter 5 minuutjes te vroeg (ook leuk voor je sociale contacten ;) ) want als ineens bijna alle moeders binnenkomen en de kindjes weggaan is het voor nieuwe kindjes best lastig als zij nog moeten wachten.

Wij hebben een half uur inloop en het is altijd gezellig, even kletspraatje. Dat deed ik met de oudste ook altijd dus de jongste weet eigenlijk al heel goed de weg. Maar goed, toen was ik er altijd bij. We zullen zien, haha. Ik vind de psz in ieder geval wel heel prettig, heel kleinschalig en zonder regels. Op de basisschool is het echt in de klas brengen, kus en weer wegwezen, heel anders, veel schoolser, moest ik zelf echt aan wennen, ook veel minder contact met de juf. Op de psz heb ik altijd leuk contact met de leidsters, één is zelfs een goede vriendin van me geworden.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#7 MMarianne, Aug 17, 2014
    Last edited by a moderator: Aug 17, 2014
    Zoontje gaat sinds februari naar de psz en had een wat moeilijke start, hij vond het erg spannend en hing erg aan een leidster...kwam ie eindelijk los was het vakantie. Op de camping deed ie het vervolgens geweldig qua spelen met andere kinderen en woensdag begint de psz weer, welke is overgenomen door een andere instantie en weet niet of dezelfde leidsters er nog zijn...ben dus ook wel benieuwd hoe of wat woensdag!

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Hier is het morgen ook zo ver, mijn zoontje mag dan beginnen op de peuterspeelzaal. Ik heb er ook naar uitgekeken, maar ga hem toch wel erg missen. Hij hangt erg aan mij en volgens mij was zijn zus veel groter en ouder toen ze begon... Maar hij zag me al niet meer staan toen we voor de vakantie even binnen liepen, dus het zal wel goed gaan. Sinds een paar maanden zit de peuterspeelzaal bij de school van mijn dochter in, dus het is voor hem bekend terrein.
    Morgen zal ik wel weer continu op de klok kijken, net als toen bij de oudste. En het huis zal leeg zijn... Op naar de volgende fase!

9. Astre

Astre Niet meer actief

Ons jongste mag over twee weken naar de peuterspeelzaal. Ik ben een beetje zenuwachtig, maar mijn dochter kennende gaat ze het heerlijk vinden. Ik moet haar altijd 's ochtends huilend uit de kleuterklas van de oudste trekken. Ze rent altijd direct naar een stoeltje en weigert daar vanaf te komen. Ze wil ook naar school net zoals haar grote zus!

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,976
    113
    Nou ze is er hoor, had er helemaal zin in vanmorgen.
    Ze wist vanmorgen nog meteen waar ze vandaag heen zou en was gelijk hieperdepiep. Was het zowaar met me eens over de fruitkeuze, moest even praten om de beker drinken in de tas te krijgen (ze wilde het gelijk opdrinken) en daar gingen we, jasje aan en tasje op de rug.
    Ze was eerst nog een beetje verlegen en bleef bij mij staan, maar even later moest ik mee naar de puzzelkast. Blijkbaar wist ze nog waar die stond van het uurtje kijken in juni.. Ze zocht een puzzel uit (dit keer een geschikte en een 4+ zoals de vorige keer;)) en ging aan de tafel zitten puzzelen. Er kwam een meisje bij ons zitten waarvan de moeder al weg was (meisje was al ietsje ouder) en dat vond dochter ook wel heel gezellig. Ik stelde voor om na de puzzel naar huis te gaan, vond ze 'een goed idee':) dus zo geschiedde het.... Nu nog ruim een uur wachten tot ik haar weer op mag halen. Ben zo benieuwd hoe ze het vindt!

11. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Fijn dat ze een goed begin heeft gemaakt! Mijn zoontje heeft een prima ochtend gehad. Blijkbaar ben ik niet onmisbaar;)

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,976
    113
    Mijn dochter heeft zich ook prima vermaakt!
    Maar toen ze mij zag wilde ze toch wel graag naar huis... Errug moe;)

En nu is het alweer stil in huis want ze slaapt...:)

Share This Page