Help, ledikant opmaken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meis28, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben bezig vast het ledikantje op te maken met beddengoed en ook de kinderwagen (daar in zal de baby de eerste nachtjes in slapen bij ons op de kamer), maar het lukt niet!!! Dekentjes zijn veel te groot en onhandig om goed in te stoppen! Heb voor ledikantje een molton, hoeslaken en dan een katoenen dekentje van 100 bij 135 cm met een dekbed overtrekje. Heb deze al dubbel gevouwen, enkel geprobeerd.. Maar het is zo lastig om dat goed onder het matras te krijgen want t zit dan helemaal opgepropt! Hetzelfde in de kinderwagen ook al heb ik daar een klein dekentje in geprobeerd. Dat matrasje is maar heel klein en dun dus alles zit daaronder opgevouwen en dan ligt de baby ook scheef daardoor. Hoe doen jullie dit???

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ps: vanwege het kort opmaken is t zo lastig

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Geen zorgen maken, beddegoed klaarleggen. De kraamhulp legt het allemaal uit. Ik zou ook niet meer weten hoe je het fatsoelijk kort opmaakt, want dat doe je maar heel kort, maar ik weet nog wel dat de kraamhulp het toch opnieuw deed en het heel goed uitlegde.

4. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oefenen, oefenen, oefenen... Hier was het eerste bedje ook echt een gedoe, kinderwagen ook. Wat mij helpt met de kinderwagenmatras is deze op tafel leggen, lakentje en dekentje op de goede hoogte. Dan omdraaien en omvouwen aan de achterkant. Dan kun je het overtollige materiaal er strak tegenaanslaan als het ware, goed vasthouden en terug in de kinderwagen.

Wat betreft het bedje, til de matras hoog genoeg op, dan kun je het dekentje verder doorschuiven, zodat het niet in 1 hoop eronder ligt.

Na 4,5 maand is bedje opmaken peanuts, en ja nog steeds kort opgemaakt (iets minder als in het begin natuurlijk), het wordt echt iedere keer makkelijker. Succes!

5. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Doe geen moeite. Is vaak het eerste wat de kraamzorg weer van je bedje af trekt haha. Gewoon straks samen met haar kijken hoe het handig gedaan wordt! :)

6. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
  7. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Dat had ik dus ook. Maar bij de intake vd kwaamzorg zei ze dat de kraamzorg dat doet en je het uitlegt. Dus hoefde nog niet mooi op te maken.

8. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    TS woont wel in Spanje, ik weet niet of kraamzorg daar op een zelfde manier te werk gaat als in NL

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Kijk even op youtube, daar zijn heel veel filmpjes te vinden van verschillende kraambureaus.
    Zij vouwen het dekentje dubbel, laken er al omheen en maken dan het bedje op. Dus laken en deken tegelijk instoppen.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik woon in Spanje en hebben hier geen kraamhulp haha! Dus moet t toch een beetje zelf uitzoeken :) er was net een vrouwtje bij ons op bezoek en ze vertelde dat zij het helemaal nooit zo kort opmaakte omdat dat helemaal niet kan. Maar ik wil dat wel doen want in NL wordt t overal verteld dat dit echt belangrijk is. Heb idd op youtube gekeken, wauw wat gaat t die meiden soepel en netjes af! Ga het nog maar eens proberen maar kinderwagen is nog erger omdat dat natuurlijk nog kleiner is :-/

11. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    wat of ik heb gedaan toen mijn zoontje nog zo klein was, het wagendekentje in het bedje, deze is kort en dan hoef je ook niet zo te proppen onder het matrasje.

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wat deden jullie in de wagen? Ik heb wel een iets kleiner dekentje maar geen lakentje erbij. Kan dat ook zonder lakentje? Vraag
    Me ook af of dat dekentje warm genoeg is, maar de andere dekentjes zijn echt te groot/lomp om goed in te kunnen stoppen onder dat kleine kinderwagen matrasje

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik gebruik in de kinderwagen wieglakentje en wiegdeken. In het ledikantje eerst ook, maar nu hij groter is, gewoon beddengoed en omdat hij hoger ligt, is dat niet meer zo proppen.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou nog een wieglakentje erbij kopen dan. Is ook makkelijk voor als je de wagenbak echt buiten gaat gebruiken.
    Lakentje is niet noodzakelijk, maar meer ter bescherming van het dekentje. Lakens hun je vaak ook heter wassen dan dekens, dus als er een ongelukje gebeurt is het makkelijker schoon te krijgen.

Deel Deze Pagina