hoi hoi vandaag hoorde ik dat ik de eigenbijdrage van de kraam zorg nu al moet betalen.nu krijg ik 24 uur kraamzorg en ik moet dus 24 uur vooraf betalen.mijn vraag is het normaal dat je het vooraf moet betalen?
ik krijg na afloop pas de rekening vertlede ze mij omdat ze niet precies wisten hoeveel uur ze er daadwerkelijk waren, ivm de feestdagen mocht het nu gebeuren.
ik vind het ook wel vreemd eigenlijk want ze weten toch nog niet wat er gaat gebeuren. mischien heb ik wel 40 uur nodig door iets.ze kunnen dit toch nooit eerst afschrijven
kwamen ze vandaag mee ik vind het erg vreemd.maar ja er staat dus ook in die brief dat als ik niet betaal dat hun dan gelijk alle zorg stoppen
Vreemd, ik moest ook achteraf betalen, kreeg 49 uur. 3 weken na mijn bevalling kreeg ik de rekening van mijn eigenbijdrage. Deze heb ik trouwens betaald en doorgestuurd naar mijn verzekering, na 4 dagen kreeg ik alles terug.
ik zou gewoon even bellen, want dit is wel heel raar. ze kunnen vantevoren niet bepalen hoeveel uur jij nodig heb
ik vind het zo raar allemaal. ze kunnen toch nooit weten hoeveel uur je uiteindelijk afneemt.mischien neem ik maar 12 uur ofzo sta ik na een dag de ramen te zemen wel heel extreem natuurlijk maar ja hoe doen ze dat dan dan moeten ze dat teveel betaalde weer terug storten.
Wij kregen de rekening achteraf, met daarop precies het aantal uren kraamzorg dat we gehad hadden. Van tevoren weet je dat toch niet precies? Je hebt altijd de mogelijkheid om extra uren aan te vragen, mocht het niet lekker lopen in je kraamtijd, om de een of andere reden. En bij anderen gaat het juist erg goed en komt de kraamhulp minder vaak dan gepland.
Heel raar en heel ongebruikelijk. Het is natuurlijk vreemd om voor een dienst vooraf te betalen. Daarbij weet je inderdaad niet hoeveel je er gebruik van gaat maken. Ze zullen wel slechte ervaringen hebben met wanbetalers... Ik zou dit maar eens bespreken met je zorverlener
En misschien lig je wel heel je kraamtijd in het ziekenhuis (wat ik niet hoop) en dan heb je geen recht meer op kraamhulp en heb je betaald voor iets wat je niet gaat krijgen...
ik vind het ook zo vreemd. ik ga morgen dan toch weer bellen hoor.want volgens mij mogen ze dit niet eens doen.
Ik heb ook achteraf betaald en volgens mij hoort dat ook zo. Ik vind trouwens 24 uur wel erg weinig, ik weet niet of de regels veranderd zijn. Bij mij is het wel weer ruim 1.5 jaar geleden.
ik heb ook het minimale aantak uren. Maar dit zelf gevraagd. Ze wouden 8 dagen 8 uur komen maar dat vonden we wel erg veel aangezien manlief en mijn moeder vakantie heebn. Mijn moeder komt dan ook helpen. Wij krijgen nu 4 uur per dag. Maar mochten wij of om redenen toch meer uren willen dan was dit altijd mogelijk. Je kunt ook vragen stellen aan de kraamverpleegkundige hier. Misschien moet je het daar eens neerleggen Liefs
Die 24 uur is het wettelijke minimum aantal uren wat ze je moeten geven, maar dan is het nog raar dat je dat vooruit moet betalen... Idd nog maar eens even bellen... Want zie het maar weer eens terug te krijgen als je het toch niet nodig hebt gehad. (als je idd in het zkh zou belanden)
Hier ook achteraf de rekening gehad ongeveer 3 weken na de bevalling. Wij hebben in het totaal 13 uur extra zorg gehad dus ze kunnen van te voren niet inschatten hoeveel je nodig hebt. Heb je al gebeld? Ook even je verzekering nakijken wat vaak wordt de eigen bijdrage bij een aanvullende verzekering vergoed door de verzekering. Is even een tip.