Bruin bloed, toch wel bezorgd

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chrissie, Dec 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meiden,

Ik ben nu ergens tussen de 8.5 en 9 week zwanger. Nu schrok ik vanmorgen best, want ik had ineens een beetje bruin bloed bij afvegen. Dit is de hele dag zo doorgegaan. Niet superveel (papiertje in onderbroek zaten steeds wat vegen op) maar toch ook niet nix. (En ik heb wel 100 x gecheckt op de wc ;) )
    Ik heb de VK gebeld, heb morgen sowieso een afspraak, en mag nu vrijdag voor een controle echo naar echocentrum. VK gaf aan dat bruin vaak oud is, en zolang ik geen krampen heb en helderrood het ws niets is. Dit weet ik ook wel, maar toch maak ik me zorgen.... En opeens merk je dan ook vanalles aan je lijf: ik ben al weken kotsmisselijk, vandaag minder, ik heb toch wel beetje menstruatie-gevoel, ik heb beetje last van mn rug, ik had net t idee dat t bruin samen met een sliertje kwam...
    Toen heb ik de grote fout gemaakt: ik ben gaan zoeken op internet. Nou, dat kun je dus beter niet doen, want gerustgesteld wordt je daar dus niet van.. Heb nu helemaal de kriebels, bleh.
    Iemand even een positief opbeurend verhaal dat t best goed kan gaan?

Groetjes Chrissie

2. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

Nov 18, 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi !

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ( mn dochtertje is nu 3) rond een week of 6 ook bruin bloedverlies gehad, geen krampen of wat dan ook. Bij mij heeft het zelfs twee weken geduurd voordat het over was! Achteraf weten ze ook niet echt wat het is geweest. En zoals je al eerder las, heb ik nu een gezonde dochter van 3 jaar oud!

Gr, Manon

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    ik had laatst bloedverlies, dat leek zelfs nog wel helderbloed. Ik heb dezelfde dag nog een echo gehad en alles bleek goed te zijn. Het hartje klopte en ze konden iets zien wat leek op waar de bloeding vandaan kwam en dat zat niet bij het kindje.

Veel vrouwen verliezen bloed tijdens de zwangerschap omdat de placenta/baarmoeder heel goed doorbloed is. Dan kan er makkelijk een adertje knappen. Zeker als het maar een klein beetje bruin (en dus oud) bloed is en je geen krampen hebt zou ik me niet teveel zorgen maken.

Maar ik kan het me voorstellen dat je het niet echt los kan laten, dat had ik ook wel en was dus ook blij dat ik dezelfde dag nog een echo kreeg.

4. Chrissie

Ik kan vrijdag, dan zit mn eigen VK bij het echocentrum en dat vind ik ook wel fijn idee. Stiekum was ik het liefst vanmiddag al in de auto gesprongen, maar dat zullen de hormonen wel zijn :)

5. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb bij allebei de zwangerschappen wat bloed gehad. En ik heb nu 1 zoontje en ben 21 weken zwanger. Het hoeft niet te betekenen dat het fout gaat. Heel veel vrouwen hebben last van een beetje bloed verlies. Dus ik zou me geen zorgen maken.

6. Chrissie

Zojuist bij de VK geweest. Die heeft wel geprobeerd me gerust te stellen, en geeft aan dat bruin vaak oud is en dus niet erg. Maar ze snapt ook wel dat ik toch zenuwachtig ben, en is ze ook wel eerlijk geweest dat ze geen garantie kan geven. Das natuurlijk ook zo. Gelukkig morgen een echo, alle scenarios doorsproken. We hopen natuurlijk op een beebje van 9 weken morgen met een goed hartje. Wel zegt ze, als t beebje aanzienlijk kleiner is, dan is t ws fout. Moet wel zeggen dat even zo nuchter erover praten toch wel helpt. Als t fout is, kunnen we er toch niets aan veranderen. Dus ga maar gewoon vanuit dat alles goed is en dat we morgen onze spartel zien zwemmen :)
    Thnx voor de geruststellende pogingen dames!

Share This Page