Doen of niet doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door AprilMommy, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doen of niet doen?

1. Doen!

2. Niet doen & verder zoeken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Inmiddels ben ik bijna 27 weken zwanger en hebben we nog geen naam voor ons meisje. 1 dag na de positieve test zagen we de naam K.iki voorbij komen en eigenlijk waren we het er meteen over eens dat dit de naam zou worden als we meisje kregen.
    Nu heb ik sinds een paar weken twijfels. Waarom weet niemand, ik heb er geen specifieke reden voor. We hebben al wat andere namen besproken maar bij geen 1 naam krijg ik dat JA!-gevoel.
    K.iki vond ik toendertijd erg leuk omdat het toch wat stoerder klinkt, niet te lieflijk zoals Sophie e.d.
    Ik heb inmiddels alle namen websites doorgespit en voor mijn gevoel alle namen gezien, maar veel vind ik te afgezaagd of juist weer te standaard.
    Wat vinden jullie van de naam, doen of niet doen? Misschien zelfs een leuke suggestie?

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik persoonlijk vind Kiki schattiger dan Sophie omdat het iets kinderlijks heeft.
    Maar toch zeg ik doen, als het voor jou de naam is!

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Als het voor jullie goed voelt: niet twijfelen :) Of gewoon zonder al te veel druk ('IK MOET NU een betere naam vinden') blijven rondkijken. Vind je niets anders dat je aanspreekt, dan is dit het blijkbaar voor jullie.

Of je moet eens uitdiepen waar die twijfel dus vandaan komt. Ben je bijvoorbeeld bang wat anderen van de naam vinden, of vind je iets aan de naam toch niet helemaal leuk? Dan is het goed om na te gaan waar 'm dat dan in zit en of je dat kunt oplossen met een andere naam.

Ik vind het zelf echt geen mooie naam, ik zou dan eerder voor Bibi gaan, dat vind ik net wat minder fel / hard / kil.

Andere ideetjes:
    Arlie
    Bonnie
    Cadi / Kadi
    Cari / Kari
    Carlie / Carly
    Cili / Sili
    Daisy
    Dani
    Dewi, Devi
    Ebbi
    Eleni
    Ellie / Elli
    Elodie
    Elsie
    Elvie / Elvi / Elphi / Elphie
    Esi / Ezi
    Esti
    Evy / Evie / Evi
    Florie / Flori / Flory
    Ginny
    Ibbie / Ibby / Ibbi
    Ildi
    Ilvy / Ilvi / Ilvie
    Indy / Indi / Indie
    Izzy / Izzie / Izzi
    Jessie
    Jolie, Julie
    Jorie
    Katie
    Kimi, Kini
    Kimmy
    Kiri / Kiry / Kirie
    Kirsi
    Kizzy
    Laurie
    Leni, Lani
    Libby
    Lilly / Lily
    Lindy
    Livvy
    Lizzy / Lizzie
    Lori / Lorie
    Lottie
    Lucy / Lucie
    Lumi
    Mari, Meri
    Marlie / Marly
    Marnie / Marni
    Maudi / Maudy / Maudie
    Miki, Mikki
    Milly
    Minty
    Molli / Molly
    Naomi
    Néomi
    Nikki
    Nili
    Noémi
    Noralie
    Nori / Norie
    Odilie
    Olivie
    Ottilie
    Penny, Peggy
    Pilvi
    Polly / Pollie
    Rani, Roni
    Rikki / Ricky
    Robi / Roby / Robie
    Romy
    Rosy / Rosie
    Roxy / Roxie
    Sanni
    Sari
    Silvie / Silvy / Silvi
    Siri
    Skadi
    Steffie
    Stevie
    Sunny
    Suvi
    Suzy / Suzie
    Tessie
    Tibby
    Tori
    Torvi / Thorvi
    Valli
    Vicky / Vikki / Vicki
    Vieve / Fieve
    Vivi
    Winnie
    Yami
    Zenzi
    Zoë

Of misschien heb je wat aan dit lijstje namen:
    "Karakteristieke namen van de zussen van vrouwen die Kiki heten"
    Puck
    Gina
    Bo
    Jip
    Nanda
    Maya
    Isa
    Sterre
    Tess
    Ella

Of dit lijstje met namen zoals Kiki en Bibi:
    BIBI, LOLA, PIXIE EN ANDERE BLIJE NAMEN

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt :) Succes in elk geval!

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Sorry maar ik zou verder zoeken. Ik vind Kiki echt verschrikkelijk. Maar goed als het voor jullie DE naam is dan zou ik het wel gewoon doen.

5. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Persoonlijk niet mijn smaak, maar daar draait het denk ik niet om. Wat ik zelf het belangrijkst vindt bij een naam (buiten de betekenis) is of ik het gevoel heb dat de naam bij het kindje in mijn buik past. Als je daar over twijfelt, dan zou ik verder zoeken.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Dit!

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als je twijfelt zou ik verder zoeken.
    ik zeg altijd bij twijfel niet doen.
    zelf zie ik kiki als een heel verwend flapdrollerig meisje.
    maar uiteindelijk is mijn mening totaal onbelangrijk.
    jullie moeten het mooi vinden ik niet.

8. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had ik bij mijn zoontje ook. Opeens begon ik te twijfelen of de naam die we in gedachten hadden wel leuk genoeg was. Denk dat het wel normaal is, dat je opeens zonder reden gaat twijfelen. Een naam is toch voor altijd :). Uiteindelijk toch gegaan voor de naam die we hadden.

Ik zou gewoon voor de naam gaan die je in gedachten had en niet laten afhangen wat wij ervan vinden, tenzij je een naam tegenkomt die je nog leuker vind;).

9. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ik denk dat je hiermee de spijker op z'n kop slaat. Ik ben heel bang dat andere mensen de naam niet mooi vinden, ik zie zelfs reacties hierboven als 'verschrikkelijk'. Op de een of andere manier raakt me dat en daardoor twijfel ik weer.
    Nu weet ik natuurlijk wel dat de mening van andere er niet toe doet, maar toch zou ik het echt niet leuk vinden als andere de naam van mijn dochter 'verschrikkelijk' vinden.
    Wel ontzettend bedankt voor je lijstje, ik ga er eens rustig naar kijken!

Lfs!

10. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63

Ik zou in dit soort gevallen graag willen weten, wat mensen die Kiki een verschrikkelijke naam vinden, dan wél leuk vinden. Waarschijnlijk vind jij dat helemaal niets, dus met mensen met die mening word je het nooit eens. Je kan voor veilig gaan en Sophie of Emma kiezen: behoorlijk gangbare namen omdat veel mensen het mooi vinden, maar als je dat enkel doet om anderen het naar hun zin te maken, ben je volgens mij verkeerd bezig.
    Je kan het niet iedereen naar de zin maken.

Mijn dochter heeft in Nederland vrijwel onbekende naam, in het land van herkomst is het een jongensnaam. Er zijn ook voldoende mensen die dát verschrikkelijk vinden, (Hij is in dit forum (door een ander lid) ooit ook wel eens aan bod gekomen, om reacties te peilen; Nou, de reacties daar in waren ook niet altijd even vriendelijk)
    maar over mijn lijk dat ik mijn dochter Sophie of Emma zou noemen omdat ánderen dat mooi vinden.
    Voor ons is haar naam perfect, het past ook bij haar.

Ga voor je eigen gevoel en je kan bij twijfel best rustig verder zoeken, maar als Kiki toch dé naam blijkt te zijn voor jullie, gewoon je gevoel volgen!

11. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hou je altijd. Welke naam je ook kiest, er zullen altijd mensen zijn die die naam verschrikkelijk vinden, zoals jij bepaalde namen waarschijnlijk ook verschrikkelijk vindt, terwijl anderen er wel voor kiezen.
    Overigens vind ik Kiki best een leuke naam, maar een nadeel van een naam als deze vind ik dat het vooral voor een kind een leuk naam is. Kiki vind ik (persoonlijk!) niet zo passen bij een volwassen vrouw.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik hou er niet zo van. Maar ja......... Jij misschien wel!

Nova
    Suze
    Norah
    Jill
    Liz
    Ise
    Eva
    Vera
    Mila
    Loes
    Noa
    Lynn
    Indy

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja maar dat hou je toch altijd welke naam je ook kiest. Er zullen vast ook mensen zijn die de namen van mijn kinderen verschrikkelijk vinden. Uiteindelijk is het jullie kindje. Daarom heb er bij mijn vorige reactie ook bij gezet dat als het voor jullie DE naam is dat je het gewoon moet doen.
    Ik heb bewust geen topics geopend over de namen van mijn kinderen omdst er toch altijd mensen zijn die het niet leuk vinden.

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Erg kinderachtig, absoluut niet mijn smaak.

15. Mum1

Mum1 Lid

13 okt 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het een super leuke vrolijke naam! Wij hebben deze naam ook nog steeds op gedeelde nummer 1 staan.
    Maar ik herken je gevoel over de meningen van andere mensen.
    Man zegt dat ik mij er niks van moet aantrekken, maar dat is best lastig.
    Maar goed, er zijn ook zat namen die ik verschrikkelijk vind.

16. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Doen! Het is gewoon 'jullie' naam, zo te horen! :) natuurlijk ga je ineens twijfelen, dat heeft bijna iedereen weleens met het uitzoeken van de naam, denk ik.
    Ik vind het een leuke, lieve, vrolijke naam

17. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Nou, ik ben er uit.. het word hem niet. Ik blijf de twijfel houden dus mijn gevoel zegt dat we gewoon verder moeten zoeken. Manlief was niet blij met het nieuws maar begrijpt me wel.
    We laten het nu even rusten en gaan over een tijdje wel weer op namen jacht.

Deel Deze Pagina