Inmiddels ben ik bijna 27 weken zwanger en hebben we nog geen naam voor ons meisje. 1 dag na de positieve test zagen we de naam K.iki voorbij komen en eigenlijk waren we het er meteen over eens dat dit de naam zou worden als we meisje kregen. Nu heb ik sinds een paar weken twijfels. Waarom weet niemand, ik heb er geen specifieke reden voor. We hebben al wat andere namen besproken maar bij geen 1 naam krijg ik dat JA!-gevoel. K.iki vond ik toendertijd erg leuk omdat het toch wat stoerder klinkt, niet te lieflijk zoals Sophie e.d. Ik heb inmiddels alle namen websites doorgespit en voor mijn gevoel alle namen gezien, maar veel vind ik te afgezaagd of juist weer te standaard. Wat vinden jullie van de naam, doen of niet doen? Misschien zelfs een leuke suggestie?
Ik persoonlijk vind Kiki schattiger dan Sophie omdat het iets kinderlijks heeft. Maar toch zeg ik doen, als het voor jou de naam is!
Als het voor jullie goed voelt: niet twijfelen Of gewoon zonder al te veel druk ('IK MOET NU een betere naam vinden') blijven rondkijken. Vind je niets anders dat je aanspreekt, dan is dit het blijkbaar voor jullie. Of je moet eens uitdiepen waar die twijfel dus vandaan komt. Ben je bijvoorbeeld bang wat anderen van de naam vinden, of vind je iets aan de naam toch niet helemaal leuk? Dan is het goed om na te gaan waar 'm dat dan in zit en of je dat kunt oplossen met een andere naam. Ik vind het zelf echt geen mooie naam, ik zou dan eerder voor Bibi gaan, dat vind ik net wat minder fel / hard / kil. Andere ideetjes: Arlie Bonnie Cadi / Kadi Cari / Kari Carlie / Carly Cili / Sili Daisy Dani Dewi, Devi Ebbi Eleni Ellie / Elli Elodie Elsie Elvie / Elvi / Elphi / Elphie Esi / Ezi Esti Evy / Evie / Evi Florie / Flori / Flory Ginny Ibbie / Ibby / Ibbi Ildi Ilvy / Ilvi / Ilvie Indy / Indi / Indie Izzy / Izzie / Izzi Jessie Jolie, Julie Jorie Katie Kimi, Kini Kimmy Kiri / Kiry / Kirie Kirsi Kizzy Laurie Leni, Lani Libby Lilly / Lily Lindy Livvy Lizzy / Lizzie Lori / Lorie Lottie Lucy / Lucie Lumi Mari, Meri Marlie / Marly Marnie / Marni Maudi / Maudy / Maudie Miki, Mikki Milly Minty Molli / Molly Naomi Néomi Nikki Nili Noémi Noralie Nori / Norie Odilie Olivie Ottilie Penny, Peggy Pilvi Polly / Pollie Rani, Roni Rikki / Ricky Robi / Roby / Robie Romy Rosy / Rosie Roxy / Roxie Sanni Sari Silvie / Silvy / Silvi Siri Skadi Steffie Stevie Sunny Suvi Suzy / Suzie Tessie Tibby Tori Torvi / Thorvi Valli Vicky / Vikki / Vicki Vieve / Fieve Vivi Winnie Yami Zenzi Zoë Of misschien heb je wat aan dit lijstje namen: "Karakteristieke namen van de zussen van vrouwen die Kiki heten" Puck Gina Bo Jip Nanda Maya Isa Sterre Tess Ella Of dit lijstje met namen zoals Kiki en Bibi: BIBI, LOLA, PIXIE EN ANDERE BLIJE NAMEN Ik hoop dat je hier wat verder mee komt Succes in elk geval!
Sorry maar ik zou verder zoeken. Ik vind Kiki echt verschrikkelijk. Maar goed als het voor jullie DE naam is dan zou ik het wel gewoon doen.
Persoonlijk niet mijn smaak, maar daar draait het denk ik niet om. Wat ik zelf het belangrijkst vindt bij een naam (buiten de betekenis) is of ik het gevoel heb dat de naam bij het kindje in mijn buik past. Als je daar over twijfelt, dan zou ik verder zoeken.
als je twijfelt zou ik verder zoeken. ik zeg altijd bij twijfel niet doen. zelf zie ik kiki als een heel verwend flapdrollerig meisje. maar uiteindelijk is mijn mening totaal onbelangrijk. jullie moeten het mooi vinden ik niet.
Had ik bij mijn zoontje ook. Opeens begon ik te twijfelen of de naam die we in gedachten hadden wel leuk genoeg was. Denk dat het wel normaal is, dat je opeens zonder reden gaat twijfelen. Een naam is toch voor altijd . Uiteindelijk toch gegaan voor de naam die we hadden. Ik zou gewoon voor de naam gaan die je in gedachten had en niet laten afhangen wat wij ervan vinden, tenzij je een naam tegenkomt die je nog leuker vind.
Ik denk dat je hiermee de spijker op z'n kop slaat. Ik ben heel bang dat andere mensen de naam niet mooi vinden, ik zie zelfs reacties hierboven als 'verschrikkelijk'. Op de een of andere manier raakt me dat en daardoor twijfel ik weer. Nu weet ik natuurlijk wel dat de mening van andere er niet toe doet, maar toch zou ik het echt niet leuk vinden als andere de naam van mijn dochter 'verschrikkelijk' vinden. Wel ontzettend bedankt voor je lijstje, ik ga er eens rustig naar kijken! Lfs!
Ik zou in dit soort gevallen graag willen weten, wat mensen die Kiki een verschrikkelijke naam vinden, dan wél leuk vinden. Waarschijnlijk vind jij dat helemaal niets, dus met mensen met die mening word je het nooit eens. Je kan voor veilig gaan en Sophie of Emma kiezen: behoorlijk gangbare namen omdat veel mensen het mooi vinden, maar als je dat enkel doet om anderen het naar hun zin te maken, ben je volgens mij verkeerd bezig. Je kan het niet iedereen naar de zin maken. Mijn dochter heeft in Nederland vrijwel onbekende naam, in het land van herkomst is het een jongensnaam. Er zijn ook voldoende mensen die dát verschrikkelijk vinden, (Hij is in dit forum (door een ander lid) ooit ook wel eens aan bod gekomen, om reacties te peilen; Nou, de reacties daar in waren ook niet altijd even vriendelijk) maar over mijn lijk dat ik mijn dochter Sophie of Emma zou noemen omdat ánderen dat mooi vinden. Voor ons is haar naam perfect, het past ook bij haar. Ga voor je eigen gevoel en je kan bij twijfel best rustig verder zoeken, maar als Kiki toch dé naam blijkt te zijn voor jullie, gewoon je gevoel volgen!
Dat hou je altijd. Welke naam je ook kiest, er zullen altijd mensen zijn die die naam verschrikkelijk vinden, zoals jij bepaalde namen waarschijnlijk ook verschrikkelijk vindt, terwijl anderen er wel voor kiezen. Overigens vind ik Kiki best een leuke naam, maar een nadeel van een naam als deze vind ik dat het vooral voor een kind een leuk naam is. Kiki vind ik (persoonlijk!) niet zo passen bij een volwassen vrouw.
Ik hou er niet zo van. Maar ja......... Jij misschien wel! Nova Suze Norah Jill Liz Ise Eva Vera Mila Loes Noa Lynn Indy
Ja maar dat hou je toch altijd welke naam je ook kiest. Er zullen vast ook mensen zijn die de namen van mijn kinderen verschrikkelijk vinden. Uiteindelijk is het jullie kindje. Daarom heb er bij mijn vorige reactie ook bij gezet dat als het voor jullie DE naam is dat je het gewoon moet doen. Ik heb bewust geen topics geopend over de namen van mijn kinderen omdst er toch altijd mensen zijn die het niet leuk vinden.
Ik vind het een super leuke vrolijke naam! Wij hebben deze naam ook nog steeds op gedeelde nummer 1 staan. Maar ik herken je gevoel over de meningen van andere mensen. Man zegt dat ik mij er niks van moet aantrekken, maar dat is best lastig. Maar goed, er zijn ook zat namen die ik verschrikkelijk vind.
Doen! Het is gewoon 'jullie' naam, zo te horen! natuurlijk ga je ineens twijfelen, dat heeft bijna iedereen weleens met het uitzoeken van de naam, denk ik. Ik vind het een leuke, lieve, vrolijke naam
Nou, ik ben er uit.. het word hem niet. Ik blijf de twijfel houden dus mijn gevoel zegt dat we gewoon verder moeten zoeken. Manlief was niet blij met het nieuws maar begrijpt me wel. We laten het nu even rusten en gaan over een tijdje wel weer op namen jacht.