Pijnlijke vingers 36 weken zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by TheFM, Mar 7, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TheFM

TheFM Lid

Feb 18, 2019
    7
    3
    3
    Female
    Hello allemaal,

Ik heb sinds vanochtend last van mijn vingers. Ik weet niet of het door vocht komt of iets anders, maar als ik een vuist probeer te maken dan doet het wel echt zeer. Ze zijn wel een beetje dikker geworden maar niet zo dik dat je denkt wow...

Heeft iemand hier ook last van?

Ben nu 36 weken, mijn eerste kindje

2. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

Feb 14, 2014
    2,229
    1,904
    113
    Female
    Ja dat herken ik wel van vorige zwangerschappen. Ik had ook geen enorm opgezette handen ofzo maar het leek op het eind soms wel dat mijn gewrichten beetje roestig waren. Kan het niet beter omschrijven. Is straks allemaal weer weg :)

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,984
    6,982
    113
    Female
    Had ik ook. Bij mij was het door het vocht denk ik. Nu nergens last meer van.

TheFM likes this.
  4. Joolel

Joolel Niet meer actief

Ja, ik herken het ook. Bij mij hielp het om met een polsbeschermer te slapen. Daarnaast liep ik bij de fysio, die met zijn behandeling de doorbloeding verbeterde.

Door de hoeveelheid vocht kreeg ik een soort van karpaaltunnelsyndroom.

5. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

Mar 30, 2018
    1,807
    1,786
    113
    Female
    Ja! Ik dacht al dat ik gek aan het worden was:p mn vingers zijnen ietsje dikker door het vocht, maar niet heel erg.
    Wat @USAbaby zegt zo voelt het inderdaad: roestige gewrichten.

TheFM likes this.
  6. Myz

Myz Actief lid

Jul 11, 2017
    313
    238
    43
    Female
    Hier ook pijnlijke gewrichten.. voelt als vocht maar niet direct te zien.
    Vooral in vingers en knieeen

7. Solstice

Solstice Actief lid

Jan 8, 2019
    188
    92
    28
    Female
    Ik had het bij mijn oudste. Ik had het karpaal tunnel syndroom. Elke ochtend moest ik mn vingers uit elkaar trekken omdat ze helemaal stijf waren. En mn voeten waren enorm. Ging van maat 38 naar een grote maat 41 aan t eind van mn zwangerschap. Na de bevalling werd alles weer snel normaal en ik pas weer in mn schoenmaat 38 ;) gek genoeg bij mn jongste kind geen last gehad van vocht vast houden.

TheFM likes this.
  8. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

Jan 10, 2018
    1,178
    651
    113
    Hier ook apart gevoel idd , lijken iets dikker en heb snel zo verlamd gevoel erin alsof je er lang op hebt gelegen ..

TheFM likes this.
  9. TheFM

TheFM Lid

Feb 18, 2019
    7
    3
    3
    Female
    Ik Was laatst bij de fysio voor mn bekken maar altijd als ik naar de arts of fyio ga dan is er niks ergs of het helpt niet dus ik ben mijn vertrouwen in dat enzo beetje kwijt geraakt

10. TheFM

TheFM Lid

Feb 18, 2019
    7
    3
    3
    Female
    Ik had inderdaad mijn VK gebeld voor de zekerheid en die zei gelukkig dat ik er niks aan kon doen alleen dan veel water drinken wat ik al deed maar goed. Ja ik had idd vocht in mn vingers

11. Joolel

Joolel Niet meer actief

Wat vervelend dat je klachten niet serieus worden genomen! Na de bevalling was ik er trouwens direct vanaf... hopelijk jij ook!

Share This Page